3 moduri în care inteligența artificială va automatiza recrutarea

Cel mai important lucru pe care managerii și liderii îl fac într-o organizație este acela de a angaja oamenii potriviți pentru job-ul potrivit. La momentul actual, procesul de recrutare a devenit unul foarte dinamic și este într-o continuă schimbare.

Alexandra Cernian

Lector universitar @ Facultatea de Automatică și Calculatoare

Pe lângă găsirea și evaluarea candidaților, companiile trebuie să se diferențieze între ele prin propriul brand, experiența candidatilor și procesul de management al relației cu candidații. În 2017, găsirea angajaților potriviți și managementul talentelor va depinde de capacitatea recrutorului de a-și automatiza inteligent fluxul de lucru.

Ce KPI (Key Performance Indicator) urmărim în procesul de recrutare?

Conform datelor furnizate de LinkedIn, cele mai importante KPI-uri utilizate in recrutare sunt:

  • Calitatea angajărilor este principala prioritate pentru 60 la sută dintre liderii in recrutare;
  • Timpul de recrutare este prioritatea principală pentru 28 la sută dintre liderii in recrutare.

Experții din industrie consideră că automatizarea recrutării va completa și îmbunătăți abilitățile recrutorilor umani, reducând timpul de selecție și optimizând baza de selecție a candidaților.

Inteligența Artificială și automatizarea procesului de recrutare

Integrarea componentelor de Inteligență Artificială și Machine Learning în automatizarea procesului de recrutare aduce beneficii în trei direcții majore:

  1. Analiza automată a CV-urilor prin componente de Inteligență Artificială și Machine Learning, care reduce timpul de angajare prin eliminarea timpului de prelucrare manuală a acestora (realizată de recrutori). Prelucrarea manuală a CV-urilor este, în prezent, activitatea cea mai consumatoare de timp. Un specialist în recrutare petrece, în medie, 23 de ore cu acest task, pentru o singură angajare. Iar 88 la sută dintre CV-urile primite pentru un anunț nu sunt calificate pentru job-ul respectiv. Scopul unei aplicații bazate de componente de Inteligență Artificială este să găsească automat candidații cei mai potriviți, în funcție de specificațiile fiecărei poziții, oferind astfel un important suport decizional recrutorilor. În plus, el poate învăța din deciziile recrutorilor, astfel încât, în timp, să își perfecționeze componenta de recomandări.
  2. Utilizarea de chatbots pentru a face o pre-calificare a candidaților, sporind astfel experiența candidatului și oferind feedback continuu, în timp real. Un studiu CareerBuilder arată că 67 la sută dintre candidați își formează o părere pozitivă despre o companie, dacă primesc constant update-uri în timpul procesului de recrutare. Automatizarea recrutării sub formă de chatbots permite recrutorilor umani să furnizeze aceste actualizări în timp real, prin întrebări preliminare de calificare, legate de cerințele postului și prin furnizarea de feedback și sugestii pentru următorul pas.
  3. Interviuri automate, care oferă feedback și suport prin analizarea cuvintelor, modelelor de vorbire și a expresiilor faciale ale candidaților.

Concluzie

În contextul digitalizării actuale, este evident că rolul recrutorilor se va schimba prin adoptarea la scară tot mai largă a soluțiilor de automatizare a procesului de căutare și selecție a candidaților. Potrivit studiului „Tendințe și provocări în HR”, realizat în 2016 de Valoria, cea mai importantă provocare strategică din HR a companiilor este menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților, dar ea se află abia pe locul trei ca nivel de pregătire a companiilor pentru a face față la această provocare. O diferență încă și mai mare găsim la provocarea aflată pe locul doi în topul importanței – retenția angajaților cu potențial ridicat -, care este pe locul șase în clasamentul nivelului de pregătire.

Specialiștii din domeniu sunt însă de părere că automatizarea proceselor de lucru din HR le va permite recrutorilor și celor care activează în domeniul resurselor umane să se concentreze mai mult pe strategia de recrutare și pe planificarea proceselor implicate în acest demers, precum și pe menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților.

DESPRE ALEXANDRA CERNIAN

Este Doctor în Ingineria Sistemelor și Lector universitar la Facultatea de Automatică și Calculatoare (Universitatea Politehnică București), din 2007. Are experiență de predare și cercetare în domenii ca: data mining, inteligență artificială, software engineering, business intelligence. A participat ca expert în numeroase proiecte naționale și internaționale, și a derulat activități de consultanță în formare și e-Learning, în companii de top din industria de software din România. Ca trainer, are zece ani de experiență în susținerea de cursuri, în companii naționale și multinaționale, și derulează programe de formare și consultanță în competențe funcționale. A colaborat cu peste 50 de companii, pentru care a susținut peste 350 sesiuni de training și consultanță.

DESPRE VALORIA BUSINESS SOLUTIONS  

Este o companie de consultanță, training, și coaching. Misiunea sa este aceea de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor. „Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Credem în oameni și în aspirația lor de împlinire personală și profesională, și în dorința lor de a-și accelera potențialul”, spune Elena Badea, Managing Partner la Valoria.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter