5 reguli pentru a deveni un bun manager

În sfârșit, ai fost promovat manager. Pentru prima dată, ai în subordine mai mulți angajați care îți raportează. Ești încântat să te faci remarcat și să-ți duci cariera la nivelul următor. Dar orice responsabilitate nouă vine la pachet cu un set de reguli pe care nu le cunoști. De fapt, există câteva lucruri despre munca unui manager, despre care probabil că nu ai auzit prea multe până acum.

Gabriela Streza

Business Development Director @ Valoria

Indiferent dacă ești un manager înnăscut sau ai de învățat pas cu pas cum se conduce o echipă, următoarele cinci puncte sunt importante. Echipa ta trebuie să-ți acorde încredere. De aceea, este bine să găsești echilibrul între autoritate și autonomia dată membrilor echipei, lucrând alături de ei la fiecare proiect.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

  1. Vei fi în centrul atenției, așa că fii echilibrat

În calitate de manager, vei fi iubit, urât, dar niciodată ignorat. Poate fi o situație inconfortabilă, chiar dacă unul dintre obiectivele tale este de a fi mai vizibil liderilor companiei și echipei. Când te afli în centrul atenției, oamenii te urmăresc și își formează păreri despre tine. Asta înseamnă că îți „citesc” cu mai multă atenție cuvintele, acțiunile și gesturile decât înainte. Acesta nu este neapărat un lucru rău. Nu trebuie ca dintr-o dată să îți schimbi personalitatea sau să te cenzurezi masiv (de fapt, ambele abordări îți pot afecta performanța). Totuși, trebuie să recunoști impactul pe care îl ai asupra colegilor în noul rol și să vezi oportunitatea de a contribui la mediul bun de lucru.

  1. Vei avea de rezolvat tot felul de probleme, așa că fii înțelept

Ca manager, vei constata că unii colegi vin la tine cu diverse probleme profesionale și personale. Vei auzi lucruri pe care va trebui să le analizezi și să decizi ce e de făcut mai departe, dacă e ceva de făcut mai departe. S-ar putea să afli, de asemenea, informații cu privire la subiecte din afara companiei. Cei din echipă pot veni la tine să-ți spună despre problemele lor personale – de la probleme de sănătate, până la probleme de viață de familie. Ca manager, nu este treaba ta să rezolvi toate problemele colegilor tăi. S-ar putea să existe ocazii când este potrivit să te ocupi de o anumită situație, dar alteori trebuie să-i direcționezi în altă parte (la Resurse Umane, de exemplu). Cheia este înțelegerea situației. S-ar putea să fie nevoie de timp pentru a obține o perspectivă corectă. Trebuie doar să fii conștient de faptul că unele dintre deciziile pe care le vei lua pot avea un impact mare asupra companiei.

  1. Vei avea de obținut performanță, așa că fii pregătit

Un manager trebuie să-i ajute pe cei cu performanțe scăzute să devină mai buni. De aceea, este important să identifici clar dacă problemele lor sunt o chestiune de capacitate, abilități sau cunoștințe, și dacă este ceva ce pot îmbunătăți. Dacă nu crezi că performanțele lor se pot schimba în bine, chiar și după ce le-ai oferit o serie de oportunități pentru a face asta, atunci va fi nevoie să îți răspunzi la întrebarea dacă acei colegi mai trebuie păstrați în echipă. La urma urmei, timpul pe care îl cheltuiești pentru a remedia greșelile lor este timpul în care nu folosești pentru a dezvolta abilitățile celor cu performanțe mai bune. Pe de altă parte, dacă tu crezi că se pot îmbunătăți, include „momentele de training” în interacțiunile tale de zi cu zi cu aceștia. Sunt multe situații, la locul de muncă, când poți oferi feedback în timp real.

  1. Vei avea de transmis multe mesaje, așa că fii clar în exprimare

Rolul managerului este acela de a transpune strategia companiei în acțiunile de zi cu zi ale echipei. De aceea, va fi necesar să reiterezi constant strategia și obiectivele companiei și să explici legătura dintre cele două. La început, crezi că te descurci bine în rolul de comunicator. Apoi, într-o zi, se întâmplă ca cineva din companie să spună că nu știe ceva ce ați explicat pentru a nu știu câta oară. Din nefericire, rolul de comunicator este o cerință esențială a managerului. Ca manager, trebuie să ai cunoștințe suficiente despre politicile companiei pentru a răspunde întrebărilor venite de la colegi, iar dacă este ceva dincolo de domeniul tău de expertiză, asigură-te că direcționezi întrebările către cineva pertinent.

  1. Vei avea acces la informații confidențiale, așa că fii atent

Uneori, a fi un manager înseamnă a avea acces la informații pe care nimeni altcineva nu le poate cunoaște. Uneori, înseamnă să ai un punct de vedere diferit de alți manageri când vine vorba de alocarea resurselor. Alteori, te poți confrunta cu împrejurări în care nu ți-ai imaginat că vei intra. S-ar putea să fii tentat să împărtășești aceste informații colegilor. Dar, în calitate de manager, este în interesul tuturor ca informațiile confidențiale să rămână confidențiale.

A fi manager implică mult mai mult decât să-ți asumi mai multe responsabilități. Fiind conștient de aceste cinci puncte, îți poți face un plan de abordare a posibilelor provocări. Trebuie doar să înțelegi că ai nevoie de timp ca să înveți cum să fii un bun manager, iar pentru asta nu există scurtături.

DESPRE GABRIELA STREZA

Are peste 15 ani de experiență în echipe de marketing și business development ale unor mari companii multinaționale și afaceri de familie din România, lideri în domeniile lor de activitate. A absolvit Universitatea Politehnică din București și are o expertiză solidă în marketing, comunicare și business development, dobândită în decursul a sute de proiecte gestionate cu succes în carieră. Gabriela Streza are și o vastă cunoaștere a relațiilor publice și a comunicării profesionale cu înaltă calificare în comunicări interpersonale, organizații și management de evenimente pentru a genera conștientizarea brandului companiei și a dezvoltării de business. În ultimii ani, a coordonat proiecte complexe de marketing și business development, care au implicat antreprenori români, asociații non-profit și companii multinaționale.

DESPRE VALORIA 

Valoria Business Solutions este o companie de training, consultanță și coaching. Misiunea sa este aceea de a transforma potențialul echipelor și organizațiilor în valoare. Oferă training pe o gamă diversificată de tematici, de la cele ce conduc la antrenarea competențelor funcționale, manageriale, de vânzări și interpersonale (soft skills), până la cele pe teme aflate mai rar în oferta de training a firmelor de profil, dar foarte cerute de companii. „Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Credem în oameni și în aspirația lor de împlinire personală și profesională, și în dorința lor de a-și accelera potențialul”, afirmă Elena Badea, Managing Partner Valoria.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close