Adecco: Angajații din call-center primesc salarii de 1.600 lei „în mână”, iar IT-știi de patru ori mai mult

Potrivit rezultatelor centralizate de consultanții Adecco, un analist servicii clienți dintr-un call center, angajat prin intermediul Adecco, are, în medie, un salariu lunar de circa 1.600 de lei net pe lună. La polul opus, un manager de proiect are un salariu net mediu de aproape 7.000 de lei pe lună.

Un alt exemplu, din industria automotive, arată că un inginer de producție are un salariu mediu de bază lunar de circa 3.200 de lei net pe lună, însă poate ajunge şi la 4.500 de lei, în funcție de experiența sa. În sectorul IT, caracterizat de salarii mari și deficit de candidați, un manager de proiect are un salariu net mediu de maximum 9.500 de lei pe lună.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

O particularitate a acestui sector, care a rezultat în urma studiului Adecco, este  legată de înghețarea salariilor din 2018 la nivelul celor din 2017, pe fondul modificărilor legislative de la începutul anului. Dacă până în 2017 angajații din IT&C aveau o creștere salarială medie de 500 de lei/an, în ianuarie 2018 salariile brute au fost mărite pentru a acoperi diferența salarială ca urmare a transferului de contribuții, iar angajații au primit salarii nete la nivelul din 2017.

Nivelul salarial din fiecare industrie, ofertele salariale pentru cele mai frecvent întâlnite ocupații, topul celor mai mari angajatori din domeniu sau motivele care stau la baza fluctuației de personal, sunt doar o parte dintre informațiile ce vor veni în întâmpinarea companiilor din România, prin intermediul diviziei de cercetare de piață Adecco Research, lansată de Adecco.

„Interacționăm zilnic cu foarte multe informații legate de piața forței de muncă, de la dinamica cererii și a ofertei de candidați, până la dinamica nivelului salarial și al beneficiilor oferite de angajatori. În acest context, Adecco Research va reprezenta un barometru al pieței forței de muncă și va ajuta companiile să-și calculeze cât mai corect cheltuielile viitoarei. Vom lansa un set de studii periodice, care să răspundă nevoilor angajatorilor legate de cunoașterea pieței forței de muncă, cu informații esențiale pentru directorii de resurse umane și pentru directorii generali din companii”, declară Florin Godean, Country Manager Adecco România.

Până acum, echipa Adecco Research a realizat trei barometre ale salariilor și beneficiilor pentru industriile servicii, automotive și IT&C, iar în următoarele două luni vor fi finalizate și studiile despre salariile și beneficiile oferite de angajatorii din domeniile bunuri de larg consum și industria ospitalității.

Prin prisma informațiilor pe care le deține, Adecco Research a pus la punct un index salarial pentru mai mult de 50 de joburi ale industriilor analizate. Companiile vor putea ști cu precizie care este nivelul salarial al unui angajat din call center, al unui inginer de producție în industria automotive sau al unui manager de proiect în IT. Informaţii despre Adecco Research şi detalii amănunţite despre studii pot fi obținute la adresa de email Adecco.Romania@adecco.com.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close