Afacerea care „s-a născut” la o cafea, la Starbucks, și a ajuns la 350 de milioane de clienți, în 4 ani

În noiembrie, compania T-Me Studios, fondată de Matei Pavel și Laurențiu Bălașa, sărbătorește patru ani de existență. Cei doi mileniali au construit o companie care numără 40 de angajați, peste 10.000 de aplicații și sute de milioane de instalări.

La finalul lui 2013, T-Me Studios se năștea ca un experiment și creștea exponențial după crearea primelor zeci de aplicații de personalizare a telefoanelor Android (teme de launcher, lock screen și keyboard). Până la finalul anului, aplicațiile desenate și urcate pe store de primii zece membri „originali” ai echipei T-Me Studios adunau aproape un milion de instalări. Piața de aplicații de personalizare abia vedea lumina zilei, iar Matei și Laurențiu mușcau din ea la momentul oportun, când nimeni nu îi vedea încă potențialul.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Multe s-au schimbat între timp: peisajul din app store-uri este mult mai aglomerat, iar verticala de personalizare a devenit a doua cea mai populară, după jocuri. T-Me Studios a crescut și ea, proporțional. În plus, s-a maturizat: odată cu adiția componentei de CSR, prin ONG-ul Divergent Academy, înființat în mai 2017, T-Me Studios recunoștea că, deși produsele sale se adresează pieței internaționale, evoluția companiei este intrinsec legată de o cât mai rapidă dezvoltare a pieței tech autohtone. De atragerea noii generații spre dezvoltarea de produse tech.

În cei patru ani, de la cafeaua cu ideea, T-Me Studios s-a dezvoltat la mai multe capitole:

Know-how: Echipa T-Me Studios și-a schimbat componența pe parcurs. Matei și Laurențiu au recunoscut, în timp, cele mai eficiente ponderi ale diferitelor departamente implicate în crearea produselor – astăzi, de exemplu, T-Me are un departament de marketing la fel de robust precum cele dezvoltatoare propriu-zis de produs. Ca urmare, descărcările zilnice sunt de zece ori câte erau acum doi ani. Asta pentru că, după patru ani de focus susținut pe inovație și optimizare, cei 40 de profesioniști T-Me au descoperit insight-uri unice despre retenție, ASO și engagement, care joacă un rol crucial în păstrarea poziției de top din Play Store.

Spațiu: Sediul T-Me Studios a fost dintotdeauna situat în zona de nord a Capitalei, însă micile birouri de pe Nicolae Caramfil au devenit neîncăpătoare în 2016, iar compania s-a mutat, în octombrie, într-un spațiu de 800 de metri pătrați, din  complexul Skanska Green Court.

User base: T-Me a pătruns și pe categoria de productivitate, cu suita Redraw – aplicațiile launcher, locker și keyboard de sine stătătoare. De la lansarea din septembrie 2016, Redraw Keyboard a fost instalată de peste 16 milioane de useri unici, iar Redraw Launcher (lansată în august 2017) sparge recorduri, cu peste 11 milioane de useri all-time, dintre care 700.000 sunt activi zilnic. În total, sunt peste 10.000 de aplicații în portofoliul T-Me Studios, care au atras până acum peste 350 de milioane de utilizatori.

„Am mers la risc în 2013, dar am izbutit în cele din urmă tocmai pentru că am crescut și noi pe parcurs. Altfel nu puteam crește nici T-Me. Am lucrat mult, și eu, și Matei, la dezvoltarea skill-urilor necesare să ghidăm echipa, nu doar să mărim cifra de afaceri”, spune Laurențiu Bălașa (foto, stânga) despre începuturile T-Me Studios. „Evoluăm cot la cot cu cei mai mari dezvoltatori de pe piață. Ne bucurăm că suntem în top cinci pe plan internațional, dar știm că asta vine la pachet cu provocări, de la schimbările politicilor Google și fidelizarea userilor, până la recrutarea noilor membri T-Me. De departe, cel mai intens focus este pe echipă, să-i ajutăm să se dezvolte. Ca și până acum, succesul T-Me este doar o consecință naturală a evoluției personale și profesionale ale fiecăruia dintre membrii echipei”, completează Matei Pavel (foto, dreapta).

DESPRE T-ME STUDIOS

Este o companie internațională, fondată în România, la finalul lui 2013, care dezvoltă aplicații de mobil. Și-a clădit un renume ca publisher prolific pe Google Play, cu mai mult de 10.000 de aplicații publicate și peste 350 de milioane de instalări, până în prezent.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter