Ana Marin (Phi Partners): „Încerc să privesc dincolo de candidatul de azi. Vreau să văd ce poate aduce mâine”

Specializată în servicii profesionale și de management, Phi Partners colaborează cu unele dintre cele mai importante instituții financiare din lume. Fondată în 2004, la Londra, compania a deschis birouri, în ultimii ani, și la București, Istanbul, Paris, Hong Kong și Frankfurt.

Managed Services Centre-ul din București a fost inaugurat în 2010 și își propune să crească prin aducerea de noi tehnologii şi produse dedicate celor mai mari bănci de investiţii. Ana-Maria Marin se pregătește să sărbătorească un an de când a devenit HR Manager-ul companiei și dezvăluie câteva dintre „secretele” muncii în departamentul de Resurse Umane al Phi Partners.

AngajatorulMeu.ro: Cum a început aventura dvs. în recutare?

ANA-MARIA MARIN: „Aventura” este bine folosit, căci într-adevăr a fost o aventură. Am început pe raportare în HR, știind foarte bine că cifrele sunt cele care mi se potrivesc, având în vedere parcursul educațional, însă treptat, după 7-8 luni de raportare, mi-am zis: „why not? – pare fun să cunoști oameni noi”. Așa am început să fac interviuri, într-o primă fază cu juniori în FinTech, apoi am preluat tot mai mult profiluri complexe sau senior.

Care sunt principalele calități pe care le căutați la un candidat?

În timpul interviului, încerc să privesc dincolo de candidatul de azi. Vreau să văd ce poate aduce mâine și cu ce se diferențiază printre alții. Mă uit la potențial, ambiție non uber competitivă și cultural fit.

Care este întrebarea preferată în timpul unui interviu de angajare? Care sunt greșelile cele mai frecvente pe care le fac candidații, în timpul procesului de recrutare?

Nu am o întrebare preferată și mă uit la candidat în ansamblu. Nu urmăresc să bifeze un prototip sau să-mi răspundă la un framework pre-pregătit. Cred că HR-ul a trecut de mult de nivelul acesta. Mă uit la cât de implicat este în timpul interviului. Trebuie să existe dorință de a colabora de ambele părți și entuziasm – cele două împreună pot fi una dintre cheile reușitei unui interviu, alături, evident, de „nuanțele” pe care le poate căpăta orice discuție.

Cât de dificil este să găsiți angajații potriviți, în domeniul în care activează compania dvs.?

FinTech este o industrie din ce în ce mai provocatoare, odată pentru că a crescut considerabil concurența între companii și în al doilea rând pentru că, de ceva timp, ne batem pe aceeași „masă” de candidați. Ei sunt tot mai selectivi, iar avantajul competitiv diferă în funcție de percepția fiecărui candidat despre ce poate să îi ofere compania respectivă.

Ce planuri de recrutare are Phi Partners, pe termen scurt, mediu și lung?

Phi Partners crește sustenabil și tot timpul bazat pe nevoia reală. M-aș limita la a spune câteva zeci de angajați pe an.

Ce perspective de carieră le oferiți salariaților? Cum îi motivați?

Proiecte diverse din punct de vedere al tehnologiilor, clienți variați și posibilitatea de a lucra în consultanță, care în esență este mult mai complexă, comparativ cu o poziție de programator.

Care sunt metodele prin care încercați să atrageți specialiști în cadrul companiei și ce faceți ca să-i păstrați pe cei mai valoroși?

Cei mai valoroși rămân, pentru că sunt preferați de clienți și pentru că pot opta oricând pentru o carieră în afara țării, ca Top Consultant pentru cele mai mari bănci de investiții.

Ce le spuneți tinerilor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase?

Nu există creștere rapidă. Ca și în alte domenii, este nesănătoasă și nesustenabilă. Îți aduce satisfacții pe termen scurt, însă totdeauna spectrul mai larg al experienței și diversității angajatorilor îți va aduce într-adevăr succes și opțiuni mai bogate profesional.

Ce îi sfătuiți pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională?

Îi sfătuiesc ce am primit și eu, ca sfat, din mediul online, mai exact de la un former Google VP: „Especially nowadays, I think there’s lots of reasons for you not to stay anywhere too long. Variety is a good thing. Build a mosaic of a career. Nobody wants a one-dimensional athlete. They want people who’ve seen a lot and done a lot and made a lot of mistakes and had a lot of successes and managed big teams and managed small teams, and have the technical expertise but can do people things, and really can do things strategically, and yet be empathetic in a real tragic employee situation. You actually want the full breadth, I think. Just like a Monet is better when you stand back and you see all of the different colors form the picture. Up close, it just looks like dots and blurbs and blobs of paint, but the majesty is sort of all of it together. Do the same with a career”.

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera de manager HR?

Să devin manager pentru oameni și, în același timp, să îi pot reprezenta în fața business-ului ca fiind soluția multor probleme din ceea ce se numește azi o companie multinațională.  🙂 „Business HR people” sunt aceia care înțeleg că la baza forței de muncă stă motivația și că aplicarea regulei „do unto others as you would do unto yourself” poate fi considerată fundamentală pentru succesul companiei.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter