Ana Pohrib (Amber): „Rolul de om de HR nu este despre mine, ci despre EI împreună cu mine”

Pentru pasionații de gaming, Amber Studio nu mai are nevoie de nici o prezentare. Ceilalți ar putea fi impresionați de evoluția spectaculoasă a companiei cu sediul central în București și filiale în San Francisco și Los Angeles, de la înființarea sa, în 2013.

Printre cele mai cunoscute companii de gaming cu care Amber a lucrat sau încă lucrează se numără Disney, Scopely, Kixeye, Glu, Kabam, Paradox și Gumi. În 2016, business-ul Amber crescuse deja cu peste 60 la sută faţă de 2015, în urma proiectelor de anvergură dezvoltate pentru cele mai mari platforme de gaming, precum PC, iOS, Google Play, Amazon, Windows Phone 8, Windows 8/8.1/10, Apple TV, Apple Watch, Samsung & LG Smart TV şi pe platforme de dezvoltare de jocuri precum Unity, Unreal, Cocos2D, Mar malade, FMOD. Cum echipa Amber se mărește constant – a trecut deja de 280 de oameni -, Ana Pohrib, HR Manager, are misiunea de a se asigura că această creștere este nu doar spectaculoasă, ci și sănătoasă.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

AngajatorulMeu.ro: Cum a început aventura dvs. în domeniul Resurselor Umane?

ANA POHRIB: A fost chiar o aventură și, totodată, un vis devenit realitate. Eu am terminat Facultatea de Drept, iar în primii ani am lucrat pe roluri adiacente HR-ului și în domenii total diferite de IT. În 2005, însă, astrele mi-au surâs și am spus da unei noi provocări în carieră. Am intrat într-o organizație din industia gaming-ului (până la acea dată nu îmi pusesem vreodată întrebarea cine produce jocurile pe care le jucam cu atâta plăcere) și am acceptat un rol de Office Manager la Jamdat Mobile. Am fost a opta angajată și nici prin minte nu îmi trecea în ce călătorie urma să pornesc. La scurt timp, această companie a fost achiziționată de multinaționala Electronic Arts și atunci mi-a fost propusă poziția de HR Advisor. Iar de aici a început totul… Au urmat școli, training-uri și muuuulte ore lucrate cu oameni și pentru oameni. Astfel am ajuns la responsabilitatea curentă, de a conduce departamentul de People Ops al Amber.

Care sunt principalele calități pe care le căutați la un candidat?

Căutăm oameni sinceri, autentici, care sunt dispuși și capabili să articuleze ce știu să facă, la ce sunt ei buni și ce vor să învețe sau în ce doresc să se perfecționeze. Este important să avem la interviu oameni cu care să dialogăm în mod onest. Dacă ne ascundem, dacă ne mințim, mai devreme sau mai târziu vom avea reciproc de suferit. Înainte de cunoștințele tehnice, calitățile de comunicare și spirit de echipă, căutăm oameni sinceri.

Care este întrebarea dvs. preferată în timpul unui interviu de angajare? Care sunt greșelile cele mai frecvente pe care le fac candidații, în timpul procesului de recrutare?

Sunt mai multe întrebări favorite, cu care „chinuim” candidații. Pentru că ne place dialogul, preferăm să-i întrebăm ce știu deja despre noi, astfel încât să putem să construim imaginea Amber bazându-ne pe informațiile deja cunoscute, informații pe care fie le corectăm, fie le completăm. Și îmi mai place să-i întreb pe candidați despre motivul pentru care au acceptat întâlnirea noastră la cafea. Cât despre greșeli, sunt două pe care candidații le fac în mod frecvent: fie înfloresc și spun că au făcut mai mult decât este real, fie povestesc despre ce NU știu să facă.

Pe lângă profilul tehnic solid, avem nevoie de programatori creativi, care să poată interpreta viziunea artistică a proiectelor pe care le dezvoltă. Partea frumoasă e că există astfel de talente pe piața locală, ceea ce mă asigură că traiectoria noastră ascendentă va continua.

Cât de dificil este să găsiți angajații potriviți, în domeniul în care activează compania Amber?

Amber este o companie de gaming, așadar dificultatea în recrutare este dublă. Dacă oricum era greu să identificăm și să atragem oameni pentru pozițiile tehnice (programatori, Technical Directori, etc.), mai avem o provocare în angajarea pe rolurile specifice gaming-ului (Game Designer, Game Artist și alți specialiști ai domeniului). De asemenea, pe lângă profilul tehnic solid, avem nevoie de programatori creativi, care să poată interpreta viziunea artistică a proiectelor pe care le dezvoltă. Partea frumoasă aici este că există astfel de talente pe piața locală, ceea ce mă asigură că traiectoria noastră ascendentă va continua.

Ce planuri de recrutare are Amber, pe termen scurt, mediu și lung?

Amber este o companie care întotdeauna crește natural. Pe măsură ce adăugăm în portofoliu mai mulți și mai mulți clienți, ne ocupăm să creștem și echipele de dezvoltare și suport. În prezent, avem în jur de zece poziții deschise, iar până la final de an o să avem o creștere de minimum 20 la sută.

Ce perspective de carieră le oferiți salariaților dvs.? Cum îi motivați?

Sunt două fronturi, pe care lucrăm în paralel. Pe de-o parte, ne străduim să aducem proiecte incitante din punct de vedere tehnologic, ceea ce este important pentru angajați, întrucât le satisface setea continuă de cunoaștere. Pe de altă parte, muncim constant și necontenit la a dezvolta și întreține o cultură organizațională bazată pe cele trei valori ale Amber: People First, Horizontal Structure și Civic Spirit.

Care sunt metodele prin care încercați să atrageți specialiști în cadrul companiei și ce faceți ca să-i păstrați pe cei mai valoroși?

Cea mai de succes metodă de atragere a specialiștilor rămâne networking-ul vast pe care mulți dintre noi îl avem pe piața de gaming și IT din București. Apoi, organizăm mai multe evenimente pe an, pentru gameri, în cadrul cărora fie ne întreținem niște relații, fie construim altele noi și creăm astfel pipeline-uri pentru recrutare. Nu în ultimul rând, venim în întâmpinarea tinerilor care doresc să înceapă o carieră în gaming cu workshop-uri, mentori în diverse proiecte-concurs, training-uri, etc. Pentru oamenii din Amber, muncim constant să le oferim acel mediu de lucru profesionist și prietenos, în același timp. Prin asta înțeleg: manageri înclinați către nevoile, pasiunile și bunăstarea oamenilor din echipele lor, proiecte interesante și potrivite setului de cunoștințe ale angajaților, flexibilitate, respect, libertate de exprimare.

Atunci când lucrezi în HR, lucrezi pentru oameni și știi că, zilnic, acțiunile tale influențează viața profesională a colegilor tăi, de la juniori până la cei din vârful piramidei. Am trecut prin multe momente dificile și mai puțin plăcute, dar și prin și mai multe situații minunate, care mi-au dat o satisfacție enormă și m-au împlinit ca om și, apoi, ca profesionist.

Ce le spuneți tinerilor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase? Ce îi sfătuiți pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională?

Tinerii (ca și adulții, uneori) trebuie să înțeleagă mai multe aspecte: 1. Este deosebit de important să fii informat. Facebook îți oferă, în ziua de azi, acces la multiple oportunități – evenimente, workshop-uri, internship-uri, cursuri gratuite, toate sunt promovate pe Facebook. Totul este să știi ce să urmărești și pe cine. 2. Odată ce ești informat, vei identifica, într-un timp relativ scurt, ce îți place să faci, unde ai potențial, ce-ți dorești să urmezi, profesional vorbind. Fii determinat, hotărât și mergi pe drumul acela. Nu te lăsa influențat. Da, acceptă recomandări și, dacă se poate, ia învățăminte din poveștile altora, dar nu te du cu valul doar pentru că așa fac prietenii tăi. Atunci când faci ceea ce-ți place, nici nu te plafonezi, nici nu ți se pare că stagnezi sau că durează prea mult până când pe cartea ta de vizită scrie: Evanghelist.

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera de profesionist în HR?

Atunci când lucrezi în HR, lucrezi pentru oameni și știi că, zilnic, acțiunile tale influențează viața profesională a colegilor tăi, de la juniori până la cei din vârful piramidei. Am trecut prin multe momente dificile și mai puțin plăcute, dar și prin și mai multe situații minunate, care mi-au dat o satisfacție enormă și m-au împlinit ca om și, apoi, ca profesionist. Probabil că cea mai importantă decizie pe care am luat-o eu cu mine a fost să vin în sprijinul oamenilor pentru care muncesc, să-i susțin, să le creez o adevărată experiență în relația lor cu HR-ul, să fiu sinceră, să fiu autentică și, mai mult decât atât, foarte repede am înțeles că acest rol nu este despre mine, ci este despre ei împreună cu mine.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close