Angajaţi fericiţi

Originalii angajatori pentru care „merită să lucrezi” în SUA duc motivarea extrasalarială a oamenilor lor la un alt nivel: dacă muncești la SAS, numărul 1 în topul realizat, anual, de Fortune Magazine, laşi copiii în grija bonelor angajate de companie, îţi găseşti maşina curăţată „interior-exterior”, după program, sau faci sport într-un complex care se întinde pe 60.000 de metri pătraţi.

Dan Mărginean

Publisher @ AngajatorulMeu.ro

La Wegmans Food Markets, n-ai bătăi de cap cu virusul H1N1, pentru că vaccinul este „din partea casei”. La Google, poţi să mănânci orice și oricât, gratuit, la restaurantele din cadrul companiei. Nu-i o mare problemă dacă îţi stropești cu ketch-up tricoul preferat, căci Google îţi poate spăla şi rufele. La propriu. La Chesapeake Energy, poţi prinde puţină culoare în salonul de bronzat. „La cerere”, poţi primi și o injecţie cu botox care îţi va îngheţa zâmbetul, dar te va ajuta să întinereşti cu câţiva ani în ochii celor din jur.

Hotărât lucru, lumea „aşa cum o ştiam” mai există doar în cărţile de istorie. Globalizarea, beţia consumului ori dispariţia graniţelor au schimbat tot în jurul nostru, inclusiv modul în care ne privim angajaţii şi angajatorii. Ceea ce întreprinderile multinaţionale ştiau deja, cele autohtone au învăţat în ultimul deceniu: fără investiţii serioase în oameni, viitorul lor nu sună atât de bine. „Condiţiile occidentale de lucru” ori „angajaţii noştri sunt bunul nostru cel mai de preţ” trebuie să devină mai mult decât clişee din anunţurile de angajare.

Cursuri de perfecţionare, team building în locaţii mai mult sau mai puţin exotice, concursuri în cadrul firmei, publicaţii interne, menite să le ofere angajaţilor sentimentul apartenenţei la un grup solid –  mai devreme sau mai târziu, toate acestea îşi arată roadele. În capitalismul adevărat, liderii şi-au învăţat lecţia: uneori, un angajat lipsit de motivaţie poate fi mai periculos decât unul incompetent.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter