Angajații din companiile românești, „dependenți” de imprimante

Potrivit unui studiu realizat la cererea Epson Europe, în 14 țări din EMEA, imprimarea pe hârtie este esențială pentru eficiența companiilor din România.

În România, 86 la sută dintre respondenți consideră imprimantele „esențiale” pentru o activitate eficientă și 72 la sută dintre persoanele chestionate spun că „nu pot exista birouri fără imprimarea pe hârtie”. Participanții din România au indicat că imprimă în medie 38 pagini pe zi. Cele mai populare documente imprimate sunt contractele (56 la sută), rapoartele și broșurile (45 la sută), dar și documentele anexate e-mailurilor (41 la sută). „Din cercetarea noastră reiese că, deși peste o treime (34 la sută) dintre companiile incluse în studiu optează pentru digitalizarea documentelor, angajații preferă să lucreze cu documente imprimate pe hârtie, pentru anumite activităţi, în loc să folosească ecranul calculatorului pentru a le citi”, declară Simona Decuseară (foto), Sales & Marketing Manager Epson pentru România și Bulgaria.

În cele 14 țări participante la studiu, modul de utilizare al imprimării se schimbă. Aproape jumătate dintre printurile folosite fie se transformă imediat în deşeuri (17 la sută), fie sunt utilizate un timp foarte scurt (29 la sută). Asta nu înseamnă că imprimarea este mai puţin valoroasă, pentru că peste o treime dintre angajaţii intervievaţi (36 la sută) declară că productivitatea lor ar scădea dacă nu ar mai putea să imprime. Este un lucru ce trebuie luat în considerare de companiile angajatoare, mai ales că 95 la sută dintre ele au în politica lor protejarea mediului drept un obiectiv important. „Realitatea este că organizaţiile trebuie să imprime pentru ca angajaţii să lucreze eficient, însă dacă acordă atenţie tehnologiei pe care o aleg, atunci pot avea beneficii sporite în ceea ce priveşte productivitatea şi pot proteja, în același timp, mediul înconjurător. Prin alegerea imprimantelor cu jet de cerneală în detrimentul produselor laser comparabile, de exemplu, organizaţiile pot realiza de până la două ori mai multe printuri, produc cu 95 la sută mai puţine deşeuri şi au un consum de energie mult mai mic – fapt cunoscut de puține companii din România. Din studiu reiese că 83 la sută dintre respondenții din România nu au făcut încă tranziția la imprimantele cu jet de cerneală”, arată Simona Decuseară.

Acest lucru este o oportunitate pentru firmele din România, având în vedere că 50 la sută dintre ele nu implementează IT-ul într-o manieră strategică. Acest fapt atrage cu sine costuri ridicate de imprimare și un impact crescut asupra mediului înconjurător. „Noile tehnologii schimbă modul în care lucrează oamenii în prezent. Un exemplu pe care îl dăm adesea în cadrul Epson este acela al tehnologiilor interactive, ce au la bază videoproiectoarele noastre şi fac ca lucrul în echipă să dea rezultatele cele mai bune, chiar şi când angajaţii sunt la mii de kilometri distanţă. Însă, când vine vorba de citire, scanare, editare şi partajare de documente, precum rapoarte, e-mailuri şi documente anexate acestora, angajații din birouri, indiferent de vârstă, preferă în continuare versiunea imprimată, tangibilă. Companiile trebuie să înțeleagă acest comportament pentru a putea profita de oportunităţi, pentru a-şi îmbunătăţi profiturile şi acreditările de mediu, prin utilizarea unor tehnologii selectate cu atenţie, care le pot veni în ajutor”, concluzionează Simona Decuseară.

În România, studiul a fost realizat pe un eșantion de 100 de respondenți, cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani. Cel mai mulți sunt angajați în sectorul privat, în companii din București, și au poziții de middle-management.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter