Angajații: publicul tău numărul 1! – sau despre branding-ul de angajator și aducerea celor mai buni oameni în echipa ta.

Este, deja, foarte populară ideea că oamenii reprezintă resursa cea mai valoroasă a unei organizaţii. În același timp, importanţa pe care companiile o acordă propriului brand a crescut tot mai mult, în ultimii ani. Astfel, se dezvoltă o nouă arie, pe care deja multe dintre companiile mari pun accent: Brand-ul de Angajator.

Andreea Mureșan

Managing Partner @ Integra HR

Mai simplu spus, dacă îţi dorești ca firma ta să reprezinte o ţintă pentru cei mai valoroși potenţiali angajaţi, trebuie să ai grijă care este imaginea de angajator pe care o transmiţi în piaţă. Minchington (2005) defineşte brand-ul de angajator ca „imaginea organizaţiei dumneavoastră, observată ca un loc minunat unde să lucrezi”.

Câţi dintre antreprenorii de succes ai timpului nostru nu își doresc sau chiar își imaginează că acesta este și cazul firmei pe care o conduc? Cu toate astea, construcţia unui brand bun de angajator este, poate, de multe ori, mai dificilă decât a altor tipuri de brand. De ce spun asta? Pentru că este nevoie ca mulţi factori să fie bine stabiliţi și ţinuţi sub control, încă de la lansarea companiei. Și este cu atât mai greu să menţii o imagine bună de angajator atât timp cât locul de muncă este unul dintre principalele motive de nemulţumire pe care un om tinde să le aibă de-a lungul vieţii.

Tot în specificul brand-ului de angajator stă faptul că publicul ţintă este cel ce definește și transmite imaginea companiei. Compania trebuie să se concentreze în a adăuga valoare și calitate tuturor proceselor interne ce îi implică pe angajaţii săi, care vor transmite mai departe starea pe care aceasta le-o oferă. Momentul în care o companie se lovește de propriul său brand de angajator este atunci când realizează o nouă recrutare. Iar în activitatea de consultanţă se întâmplă și mai des să te lovești de impedimente în recrutare, care ţin de imaginea și reputaţia ca angajator a firmei client. De aceea, experienţa ne arată că o recrutare sănătoasă trebuie să înceapă cu o analiză obiectivă a brand-ului pe care îl avem în faţă și este indicat să se încheie cu o strategie de îmbunătăţire a imaginii companiei în rândul actualilor și viitorilor angajaţi.

Fie că te afli la conducerea unei companii, fie că ești consultant extern care urmează să se ocupe de imaginea de angajator a firmei, există o serie de întrebări iniţiale, la care trebuie să obţii răspunsuri cât mai obiective:

  • Ce se vorbește pe piaţa forţei de muncă despre compania ta?

  • Care este părerea angajaţilor tăi despre companie?

  • Care este percepţia recrutorilor externi cu privire la compania ta?

  • Cât de bine sunt acceptate și transmise mai departe de către angajaţii tăi valorile și misiunea companiei?

  • Cât de bine îţi respecţi promisiunile iniţiale faţă de angajaţii tăi?

  • În ce constă sistemul de motivare a angajaţilor și cât de bine îl respecţi?

  • Care sunt valorile personale ale oamenilor din echipa ta?

  • Cât de bine este pus la punct planul de integrare a noilor angajaţi?

  • Ai în companie oameni specializaţi, care să se ocupe de recrutări, de integrarea și sudarea echipei și de comunicare internă?

Fiecare răspuns găsit pentru întrebările de mai sus trebuie să devină un task pentru cei ce își doresc un brand bun de angajator. Chiar dacă unele dintre răspunsuri vor fi pozitive, menţinerea și îmbunătăţirea lucrurilor nu va fi ușor de realizat. Din experienţa de până acum și din dorinţa de a ne dezvolta propriul brand și de a-i sprijini pe colaboratorii noștri, am identificat patru atribute ale unui brand de angajator puternic:

1. Transparenţa → faţă de angajaţi, colaboratori, potenţiali angajaţi și chiar media.

2. Autenticitatea – va contribui la crearea unei imagini clare și sigure, ce va avea la baza principii pe care angajaţii actuali, cât și cei potenţiali, se pot baza și cu care se vor identifica.

3. Integritatea – va contribui la creșterea încrederii angajaţilor actuali și a viitorilor angajaţi. Respectarea angajamentelor luate trebuie să fie o regulă de aur pentru orice angajator.

4. Creativitatea – găsirea noilor metode de motivare, surprinderea angajaţilor și transmiterea dinamismului vor întări apartenenţa fiecărui membru la organizaţie și vor atrage noi adepţi.

O să închei cu o zicală care surprinde o idee simplă, pe care îmi doresc să cred că majoritatea angajatorilor o au în vedere, în timp ce își conduc afacerea: „De ce te-ai mulţumi să creezi ceva mediocru, care nu face altceva decât să aducă bani, când poţi crea ceva remarcabil, care să aibă pe lângă acest atribut și o contribuţie de durată?” – Jim Collins, „Afaceri clădite să dureze”.

articol publicat în sb.business – ediţia de primăvară 2013

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter