Atos: Un angajator „olimpic”

Mai repede, mai sus, mai puternic. Deviza olimpică li se potrivește cum nu se poate mai bine oamenilor de la Atos. Nu întâmplător, compania cu sediul central în Bezons, Franța, este partenerul IT internațional al Jocurilor Olimpice.

Prezentă în România prin intermediul locațiilor din Timișoara, Brașov și București, Atos are peste 78.500 de angajați, în 42 de țări din întreaga lume. Numai în acest an, Atos a angajat, în România, peste 200 de oameni, iar alte 40 de poziții așteaptă candidatul potrivit. Ionela Coprean, MS HR Business Partner în cadrul Atos România, prezintă câteva dintre motivele care fac din Atos un angajator de top.

sb.business: Cum ar arăta, în câteva cuvinte, angajatul ideal pentru Atos?

IONELA COPREAN: Atos este mereu în căutarea unor persoane capabile să se integreze într-o echipă tânără, dinamică şi pregătită excelent din punct de vedere tehnic. De la începutul anului, am angajat 200 de persoane, în cele trei locaţii Atos din România – Timişoara, Braşov şi Bucureşti. Dacă ar fi să vorbim doar despre angajatul ideal, ne limităm şi excludem toţi acei candidaţi care, dintr-un motiv sau altul, ar fi potriviţi cerinţelor noastre. Prin urmare, voi sublinia care este profilul candidatului care se potriveşte cel mai bine organizaţiei noastre şi, în acelaşi timp, performează bine. Fiind o companie foarte dinamică, în continuă creştere, avem nevoie de angajaţi care să susţină acest proces de dezvoltare prin capacitate de adaptare continuă, orientare către client, rezultate şi abilităţi de lucru în echipă. În Atos, pasiunea pentru tehnic, flexibilitatea şi creativitatea reprezintă o normalitate în activitatea de zi cu zi.

Urmărim și acordăm maximă atenție atitudinii față de muncă, motivației de a învăța, dar și cunoștințelor tehnice, care sunt evaluate în primul interviu din cadrul companiei.

Care sunt eventualele probleme cu care vă confruntați în căutarea și identificarea angajaților din domeniul IT?

Principalele probleme care apar atunci când vorbim de căutarea şi identificarea unor candidați pe piaţă sunt legate de nivelul de cunoştinţe tehnice din ce în ce mai scăzut al absolvenţilor de facultate. În plus, ţinând cont de specificul activităţii Atos – servicii externalizate de administrare servere – multe dintre cursurile predate în universităţile tehnice nu cuprind informaţii relevante sau de actualitate pentru domeniul nostru. Această situaţie de fapt duce la o scădere a motivaţiei studenţilor de a se implica în activităţi extraşcolare. Mai mult, în domeniul IT există un dezechilibru între cerere şi ofertă: în prezent, oferta depăşeşte cererea, ceea ce duce la o exagerare de beneficii oferite candidaţilor la angajare, doar din dorinţa de a atrage cât mai multe resurse.

Ţinând cont de cele de mai sus, cum reuşiţi să obțineți specialiştii de care aveţi nevoie?

Pentru studenţii şi candidaţii entry level, avem deja tradiţie în organizarea cursurilor de lungă durată, sub forma academiilor. este un program de instruire profesională dedicat viitorilor specialiști Atos. Programul asigură cadrul teoretic şi practic necesar şi presupune un studiu intensiv (între trei şi șase luni, în funcţie de specializare). La finele acestei perioade, toţi cursanţii susţin un examen final, după absolvirea căruia sunt integraţi în echipa Managed Services, pentru a furniza servicii IT externalizate clienţilor Atos.

Care ar fi principalele aspecte pe care le urmăriți atunci când faceți angajări pentru Atos?

Urmărim și acordăm maximă atenție atitudinii față de muncă, motivației de a învăța, dar și cunoștințelor tehnice, care sunt evaluate în primul interviu din cadrul companiei. Cunoștințele de limbi străine sunt, de asemenea, importante pentru noi. Fiind o companie internațională, cunoașterea limbii engleze la nivel avansat este obligatorie, iar cunoașterea limbii franceze, respectiv a limbii germane, constituie un mare plus în decizia de angajare. Suntem o companie cu puține niveluri ierarhice, încurajăm comunicarea directă, atât pe orizontală, cât și pe verticală. De aceea, în interviul de angajare, căutam persoane cu abilități de comunicare, care vin cu idei de îmbunătățire în proiectele din care vor face parte. Nu în ultimul rând, creativitatea, generarea de idei și asumarea responsabilității implementării lor reprezintă criterii de selecție pentru viitorii colegi, în funcție de complexitatea job-urilor disponibile.

Care sunt principalele canale de recrutare pe care le folosiți pentru identificarea angajaților potriviți?

Principalele canale prin care targetăm candidaţii sunt site-urile de promovare joburi – bestjobs, hipo, francojobs. Reţelele de socializare – LinkedIn, Facebook – sunt instrumente moderne eficiente în procesul de sourcing. De asemenea, cel mai eficient canal de recrutare s-a dovedit a fi cel al recomandărilor interne. Angajaţii noştri cunosc cel mai bine tipul de candidat care se încadrează în echipă şi are cunoştinţele tehnice necesare proiectelor în care va fi implicat. Pe de altă parte, Atos urmăreşte şi încheierea de parteneriate cu facultăţile tehnice locale. Suntem prezenţi în activităţile pe care le desfăşoară marile universităţi tehnice – târguri de carieră, laboratoare, prezentări de companie.

Care ar fi motivele pentru care un potențial candidat ar alege să lucreze pentru Atos?

Atos oferă un pachet de beneficii atractiv, de la salarii competitive – adaptate nivelului expertizei, responsabilităţilor și rezultatelor – la recunoașterea succeselor, dezvoltare profesională și personală, prin participare la cursuri, workshop-uri, șansa călătoriilor în străinătate în program de delegaţie si nu numai. În prezent, avem deschise 40 de poziţii dedicate studenţilor şi tinerilor absolvenţi de facultăţi tehnice, respectiv poziţii pentru seniori.

Ce înseamnă, de fapt, Atos?

Atos este o companie internaţională, ce oferă servicii de tehnologia informaţiei, cu venituri anuale de 8,7 miliarde euro şi 78.500 de angajaţi, în 42 de ţări. Deservind clienţi la nivel global, asigură servicii de tranzacţii hi-tech, consultanţă, integrarea sistemelor şi servicii gestionate. Atos se concentrează pe tehnologia afacerii, ce susţine progresul şi sprijină clienţii să-şi creeze firmele viitorului. Este partenerul IT internaţional al Jocurilor Olimpice şi este cotat la bursa din Paris. În România, echipa Atos are aproximativ 450 de angajaţi, în locaţiile din Bucureşti, Timişoara şi Braşov, structuraţi în două linii de business: Managed Services şi System Integration. Ca lider indiscutabil pe segmentul de servicii gestionate, Atos este una dintre puţinele companii ce oferă toate elementele unei soluţii complete de externalizare (de la proiectare și implementare, până la operare). Noi gestionăm şi transformăm toate operaţiunile IT ale clienţilor, inclusiv managementul întregului sistem informaţional şi de procesare a datelor. Departamentul Managed Services România este operaţional din 2006 și numără, până în prezent, aproximativ 400 de angajaţi.

articol publicat în sb.business – ediția de toamnă 2012

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter