Bernard Gorzejewski, fondator BG Soft: „Sfatul meu pentru o carieră de succes: nu ardeți etapele!”

“O echipă formată din oameni dedicaţi, responsabili, muncitori şi motivaţi”. Așa își descrie colaboratorii Bernard Gorzejewski, fondatorul și administratorul BG Soft, companie de servicii informatice creată la Cluj-Napoca, în 2008.

Deşi dezvoltă aplicaţii în mai multe domenii, BG Soft este specializată pe dezvoltarea de produse de tip „supply chain”. Pentru a-și consolida echipa, compania are porțile deschise pentru programatori în toate tehnologiile, cu o bază bună de cunoștințe a limbajelor de programare. Sunt bineveniți și controlorii de calitate care cunosc bine instrumente informatice precum SQL și baze de date, precum și consultanții de logistică, buni cunoscători de limbi străine.

sb.business: Care sunt cele mai importante provocări pe care a trebuit să le înfruntați de când conduceți BG Soft?

BERNARD GORZEJEWSKI: Provocările sunt permanente. Trebuie să inovăm mereu la nivelul tehnologiei, care este în continuă evoluție. Cea mai importantă provocare a fost, fără îndoială, chiar crearea BG Soft. Trebuia să formăm, într-un timp foarte scurt, o echipă de zece persoane, pentru un client, și să le trimitem în Franța, pentru formare profesională la sediul acestuia. Dorința de a reuși și motivația noilor noștri colaboratori ne-au permis să ne încadrăm în deadline-ul respectiv. Am reușit, în acest fel, să avem un client mulțumit. Bazele BG Soft erau puse. Astăzi, cinci ani mai târziu, echipa noastră numără 40 de membri.

Care sunt măsurile prin care încercați să păstrați angajații valoroși în cadrul companiei?

În timpul fazei de pregătire, ne dăm seama foarte rapid dacă un colaborator se diferențiază de ceilalți, dacă are capacități superioare mediei. Interviurile anterioare ne-au permis să determinăm dacă persoana respectivă dorește să își asume responsabilități și dacă are ambiție. Oamenii care vin la BG Soft știu că valorile de bază sunt capacitatea de a lucra în echipă. Ei beneficiază de instruire permanentă, astfel încât să ne ridicăm la nivelul pe care îl așteaptă clienții noștri, și de un salariu motivant. Pentru noi, toate resursele sunt valori pe care trebuie să le păstrăm. Este nevoie de timp pentru a forma un angajat valoros, iar noi suntem gata oricând să-l ascultăm. Este important ca fiecare dintre colaboratorii noștri să se simtă bine la locul său de muncă.

Ce perspective de carieră le oferiți salariaților Dvs.? Cum îi motivați?

Oportunitățile de carieră pe care le oferim salariaților noștri sunt numeroase și variate. În domeniul programării de soft, evoluția unui angajat poate merge spre analiză, îl poate transforma în lider de echipă sau în manager de proiect. De asemenea, avem servicii de Suport clienți și Control al calității, ambele specializate în logistică, un domeniu încă relativ nou, în România, și cu multe oportunități de creștere. Și acestea oferă perspective foarte interesante pentru dezvoltarea carierei. Software-ul pe care îl gestionăm este implementat peste tot în lume, astfel că unul dintre posturile pe care le propunem este cel de consultant logistică. Combinația informatician (care nu înseamnă doar studii superioare în IT) – specialist în logistică, plus cunoașterea mai multor limbi străine, reprezintă  o provocare într-un plan de carieră, dar și un avantaj considerabil .

Pe termen scurt, prioritățile noastre sunt recrutarea de programatori junior, tehnicieni pentru suport clienți și consultanți în logistică. Perioada de formare inițială, prevăzută pentru aceste posturi, este de 2-3 luni.

Ce le spuneți tinerilor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase? Ce îi sfătuiți pe cei care lucrează la Dvs., pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională?

Pentru un om care își dorește o carieră de succes, primul sfat ar fi să nu „ardă” etapele. Trebuie să se integreze în echipă, să asculte sfaturile colegilor cu mai multă experiență. Pe de altă parte, îi pretindem să aibă inițiativă, să își asume responsabilități. În domeniul în care activăm noi – servicii și consultanță -, dintre calități nu trebuie să lipsească adaptabilitatea, autonomia. În cazul unui angajat care se plafonează – adesea, din cauza lipsei de încredere -, este datoria noastră să înțelegem care este motivul acestei stagnări și să-i oferim bazele complementare pentru a progresa. Pentru noi, orice colaborator reprezintă o valoare pe care trebuie să o păstrăm.

Care este întrebarea dvs. preferată la un interviu de angajare și ce răspuns vă doriți să obțineți?

În timpul unui interviu, îmi place să aflu de ce a ales acel candidat BG Soft și care este motivația sa. Este una dintre primele întrebările pe care îmi place să le pun. În funcție de răspunsul pe care îl primim, ne dăm seama cât de motivată este acea persoană, dacă a cules informații despre ceea ce facem noi, în ce măsură ne cunoaște compania. În plus, aflăm care sunt argumentele pentru care ne-a ales pe noi, în detrimentul altor oferte pe care ar fi putut să le primească.

Cât de importantă este experiența candidatului și din alte domenii, care au puține legături cu poziția pentru care candidează?

Se întâmplă, destul de des, să primim CV-uri care nu au legătură cu ceea ce solicităm noi. În cazul în care CV-ul este apropiat de profilul care ar putea să ne intereseze, îl studiem cu mare grijă, iar pasul următor poate fi interviul sau chiar angajarea la BG Soft. De aceea, recomand candidaturile spontane. Ele arată interesul candidatului pregătit pentru societate.

În ultimii ani, România a devenit o destinație importantă pentru marile companii din domeniul IT. Poate deveni aceasta și o problemă, în condițiile în care este o industrie relativ nouă, în România? Fac față universitățile locale de profil cererii mari de forță de muncă?

Fără doar și poate, România a devenit o destinație importantă pentru marile companii din sectorul IT. Pentru noi – o companie românească, specializată în acest domeniu -, este o recunoaștere și, prin urmare, un lucru foarte bun într-o societate globalizată. Pentru a face față acestei cereri, universitățile au o mare responsabilitate. Parteneriatul cu companiile trebuie să contribuie la formarea unor studenți care să aibă o bună pregătire de bază. Stagiile în cadrul companiilor le permit studenților să se confrunte cu realitatea. La BG Soft,  suntem conștienți că un programator junior trebuie să-și amelioreze cunoștințele prin pregătire suplimentară și permanentă, oferită de companii, pentru a avea un bun nivel de competență.

Cu cine vă consultați când aveți de luat decizii grele? 

În funcție de tipul de decizie ce urmează să fie luată, sunt consultați managerii. La rândul lor, ei pot vorbi despre asta cu angajații. Pentru deciziile importante privind latura juridică sau politica firmei, discutăm cu directorul general înainte de a lua o decizie.

DESPRE BG SOFT

Fondată în a doua jumătate a anului 2008, BG Soft numără 40 de angajaţi. O echipă formată din oameni dedicaţi, responsabili, muncitori şi motivaţi. Acestea sunt câteva dintre calităţile necesare pentru cei care vor să facă parte din echipa companiei din Cluj-Napoca. BG Soft este o societate poliglotă – în cadrul său se vorbesc franceza, engleza, maghiara și româna.

articol publicat în sb.business – ediția de toamnă 2014

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close