Bosch angajează 14.000 de absolvenți de studii superioare, în acest an

Pentru a-și menține trendul ascendent, compania Bosch intenționează să recruteze aproximativ 14.000 de absolvenți de studii superioare, la nivel global, în cursul acestui an.

În viitor, tot mai mulți specialiști software își vor găsi un loc de muncă în cadrul furnizorului global de tehnologie și servicii. „Conectivitatea prin intermediul internetului lucrurilor modifică activitatea Bosch mai mult decât oricând înainte – prin urmare, și cerințele noastre privind personalul. Bosch este, în acest moment, un angajator popular pentru specialiști din domeniul software și cel IT”, declară Christoph Kübel, membru al Consiliului de Administrație și director pentru relații industriale al Robert Bosch GmbH. Aproape fiecare al doilea post vacant din cadrul Bosch este legat de IT sau software. În special nevoia de ingineri software pentru sisteme IT (aplicații web) și pentru sisteme integrate (sisteme de senzori) este în creștere.

În România, Grupul Bosch recrutează persoane cu grad diferit de expertiză, în domeniul comercial, tehnic și producţie. Anul acesta, Bosch caută pentru unităţile sale de producţie câteva sute de persoane – ingineri mecanici, ingineri de testare și de calitate, ingineri de automatizări şi mecatronică, planificatori de producție, cu specializare în electronică, electrotehnică, automatizări şi calculatoare, gestionari, logisticieni, economiști, dar şi operatori pentru producţie, fără calificare, dar cu dorinţa de a învăţa.

Pentru centrul de cercetare şi dezvoltare din Cluj, Bosch caută ingineri şi programatori pentru domeniile asistenţă la condus (specializaţi în procesare de imagini sau C++ SW Development), automotive (specializaţi în Embedded platforms), industrie conectată (specializaţi în Data Mining şi programatori hardware şi mecanică), analiză şi testare (specializaţi în inginerie chimică şi fizică), pilot de parcare (specializaţi în inginerie aplicată). Noua divizie de Shared Services (BPO), din Timișoara, angajează agenți de call center, suport în achiziţii, economiști, manageri de proiecte IT și suport IT, analiști SAP, suport tehnic.

În plus, Bosch desfăşoară în România programul Junior Managers (JMP). În 2016, cel puțin zece trainee, proaspăt absolvenți cu specializare tehnică, socio-umană sau economică, vor beneficia de acest program şi se pregătesc pentru a deveni manageri. Ei sunt expuși la toate ariile specifice unui business de producție, atât în țară, cât și în alte locații Bosch din lume. De asemenea, compania coordonează, în parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, lucrări de doctorat pe teme cu impact semnificativ în dezvoltarea de soluții pentru o lume conectată.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 20 de ani şi număra, la 31 decembrie 2015, aproximativ 3.000 de angajaţi, în patru entităţi. În 2014, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 210 milioane de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare şi unitatea de producţie pentru tehnologia auto din Cluj, Bosch operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară şi una de tehnologie auto în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO), în Timişoara. În Bucureşti, există o societate de distribuție de scule electrice și accesorii, termotehnică, sisteme de securitate şi siguranţă şi produse destinate industriei auto. În plus, în Capitală există o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor.

Competența software reprezintă cheia de acces la o lume conectată. Absolvenții de studii superioare cu o diplomă în inginerie electrică, inginerie mecanică și inginerie industrială, și cei care dețin și expertiză software, au șanse excelente de a-și începe cariera alături de noi.

Christoph Kübel

Membru al Consiliului de Administrație & Director pentru relații industriale, Robert Bosch GmbH

Transformarea digitală

Obiectivul strategic al Bosch este de a crea soluţii pentru mobilitate conectată, industrie conectată, sisteme energetice conectate, precum şi clădiri conectate. În ultimii ani, Bosch şi-a dezvoltat competența software. Drept rezultat, sunt create noi profiluri profesionale și calificările profesionale intersectoriale sunt din ce în ce mai importante. În prezent, compania are peste 15.000 ingineri software, iar numărul acestora va continua să crească. „Compania Bosch din zilele noastre este și una software. Absolvenții de studii superioare cu o diplomă în inginerie electrică, inginerie mecanică și inginerie industrială, și cei care dețin și expertiză software, au șanse excelente de a-și începe cariera alături de noi”, afirmă Christoph Kübel.

Persoanele cu un profil combinat – experții în tehnologia informațiilor de afaceri și inginerii software cu competență în sectorul tehnologic auto sau industrial – sunt, de asemenea, foarte căutate. Acest lucru se datorează faptului că soluțiile pentru domenii precum industria conectată necesită o sinteză a diferitelor tipuri de expertiză pentru rezolvarea creativă a problemelor. Totuși, Bosch are nevoie în continuare de specialiști, cu sau fără o diplomă, în domeniile sale tradiționale de activitate.

La vremuri noi, mod de lucru nou

Specialiștii din companiile de servicii de internet și software consideră atractive domeniile de activitate oferite de Bosch, deoarece este singura companie, la nivel global, activă la toate cele trei niveluri ale internetului lucrurilor. Grupul Bosch oferă tehnologii cheie, precum senzori și software pentru conectivitate, și dezvoltă în același timp servicii noi, ce au la bază aceste inovații tehnologice. În plus față de oportunitatea oferită angajaţilor de a ocupa altă funcţie sau de a-şi desfăşura activitatea în alt domeniu, compania sprijină diferite parcursuri profesionale. Angajații pot progresa în carieră și au posibilitatea de a promova în cadrul unor şi între cariere de specialist, cariere legate de proiecte și de conducere.

De curând, Bosch a început procesul de extindere a celor 240.000 de stații de lucru informatice cu software modern de birou. Obiectivul îl reprezintă facilitarea muncii de la distanță prin utilizarea de aplicații de social media familiare pe care angajații le folosesc în viața lor personală. O cultură de lucru flexibilă și adaptată nevoilor familiilor joacă, de asemenea, un rol principal în mediul de lucru din cadrul Bosch. Compania sprijină peste 100 de modele de programe de muncă și recunoaște în mod egal angajamentele private și profesionale.

„LET’S BE REMARKABLE”

În decursul acestui an, Bosch va prezenta o nouă imagine a sa ca angajator. Motive publicitare cu un design nou și mesajul „Let’s be remarkable” vor apărea în presa tipărită și cea online, materiale publicitare și standuri prezente la târguri. Noua imagine are ca scop folosirea de cuvinte și elemente vizuale pentru punerea accentului pe sarcinile semnificative din cadrul Bosch. „Oricine dorește o calitate îmbunătățită a vieții își va găsi locul de muncă potrivit în cadrul Bosch. Ceea ce-i unește pe toți angajații Bosch este dorința de a-și pune amprenta asupra lumii, prin produse care stârnesc entuziasmul. Acesta este mesajul noii noastre imagini”, declară Daniela Huber, responsabilă pentru marketing de HR la nivel internațional.

DESPRE GRUPUL BOSCH

Este lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. La sfârșitul anului trecut, avea circa 375.000 de angajaţi, în întreaga lume. În 2015, compania a generat vânzări de peste 70,6 miliarde de euro. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Bosch are aproape 55.800 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele 118 locaţii.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter