Brexit a adus României două trofee de aur la Ad Stars, festivalul cu cele mai multe înscrieri după Cannes Lions

România a câștigat două trofee de aur la Ad Stars International Advertising Festival, unul dintre cele mai importante festivaluri de creativitate, cu campania Romanians Adopt Remanians, realizată de GMP Advertising și Webstyler.

Anul acesta, juriul reunit în Coreea de Sud, care a avut printre membrii executivi și un român, Adrian Boțan (McCann Worldwide Londra), a selectat 1.802 campanii finaliste, dintre cele 21.530 de înscrieri din întreaga lume.

GMP Advertising și Webstyler, singurele agenții românești premiate la festival, au avut două campanii shortlistate în patru categorii: campania care a adus românilor prima zi liberă din Uniunea Europeană dedicată părinților și copiilor, pentru clientul Itsy Bitsy FM, și respectiv Romanians Adopt Remainians, cea mai viralizată campanie românească în principalele publicații din întreaga lume, în 2016. Cea din urmă a obținut două trofee de aur, alături de campanii internaționale istorice, precum The Bullet Pen și Correcting History, în categoriile Diverse Insights și Public Service Announcements.

Campania de adopție virtuală a votanților Remain a luat naștere imediat după votul referendumului pentru ieșirea Marii Britanii din UE. După Brexit, sute de atacuri xenofobe au fost lansate pe stradă și în mass-media împotriva imigranților din Marea Britanie. Imigranții români au fost o țintă importantă a discursului de ură promovat de tabloide. Ziarul Gândul a decis să lupte împotriva ostilității cu empatia. Printr-un mecanism interactiv pe Facebook, în doar 48 de ore de la rezultatul Brexitului, Gândul i-a invitat pe britanici și pe români deopotrivă, să rămână împreună în Europa. Românii s-au oferit voluntar să-i adopte pe britanicii care erau contra ieșirii din UE, prin intermediul platformei RomaniansAdoptRemainians.EU. Aplicația a oferit cetățenilor britanici cărți de identitate românești virtuale, prin care, de exemplu, John Smith devenea John Smithescu, cu părinți adoptivi români.

Răspunsul a fost rapid viralizat pe întreg globul, din Marea Britanie până în SUA, din Franța până în Australia și Noua Zeelandă. Cele mai importante canale de știri, printre care CNN și France24, au menționat inițiativa, iar câțiva jurnaliști britanici și-au făcut buletine românești, în semn de susținere pentru gestul de toleranță arătat de români. „Când se ajunge la o astfel de criză, mi se pare important să vezi dincolo de ea, să fii capabil să schimbi mentalități, să descrețești frunți într-o situație tensionată, să surprinzi, să unești. Când ai o astfel de oportunitate, tu, ca publicitar, ești responsabil nu doar pentru un brand anume, ci pentru comunitatea în care trăiești”, spune Bogdan Nițu, director general Webstyler.

Din echipa care a contribuit la realizarea campaniei fac parte Clarice Dinu (redactor șef, Gândul), Mihai Gongu (Executive Creative Director, GMP), Bogdan Nițu (GM & Head of Digital Strategy, Webstyler), Andrei Bălan (Head of Communication Strategy, Webstyler), Carmen Marinescu (Project Director, Webstyler), Sasha Tănase (Art Director, Webstyler), Dan Neciu (Web Developer, Webstyler), Cosmin Panait (Web Programmer, Webstyler), Răzvan Stângă (Web Programmer, Webstyler), Andreea Lazăr (QA Tester, Webstyler), Ștefan Georgescu (Strategic Planner, Webstyler), Ionuț Raicu (Graphic Designer, Webstyler), Andreea Cristea (Copywriter, Webstyler) și Elena Cîrîc (Social Media Manager, Webstyler).

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter