Care vor fi cele mai căutate skill-uri pe piața muncii, peste 10 ani?

Cel mai mare târg de carieră din România – Angajatori de TOP, revine în Timișoara, pe 16-17 martie, la Centrul Regional de Afaceri. Angajatori de TOP Timișoara reunește 70 de companii, în special din inginerie și producție, IT, retail, automotive, servicii și BPO, FMCG.

„Din experiență, am observat că există mulți candidați care nu aplică, fie pentru că nu au încredere în propriile abilități, fie pentru că nu sunt corect informați. Mesajul principal al evenimentului din această primăvară este <Ai mai multe skill-uri decât crezi! Vino să iei și jobul>. Ediția aceasta ne propunem, alături de partenerii noștri, să avem și un rol educațional, prin care să le oferim candidaților informații și sfaturi utile, care-i vor ajuta la obținerea jobului dorit. Pe lângă oportunitățile de carieră deschise, în cadrul evenimentului vor avea loc o serie de workshop-uri și conferințe pe diferite subiecte, în cadrul cărora vor fi prezentate informații despre competențele și abilitățile căutate de angajatori, cum îți poți dezvolta aceste competențe, astfel încât să rămâi un candidat competitiv pe piața forței de muncă”, declară Dragoș Gheban, Managing Partner Catalyst Solutions, companie care organizează Angajatori de TOP.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

În privința skill-urilor, competențele căutate de angajator la un candidat pot fi împărțite în hard skills și soft skills. Competențele hard variază de la un domeniu de activitate la altul. În schimb, cele soft sunt aplicabile în majoritatea industriilor, indiferent de nivelul de experiență, atât profesioniștilor, cât și studenților și absolvenților. Persoanele care au aceste abilități dovedesc o performanță mai bună la locul de muncă și au mai multe șanse de a urma un parcurs profesional de succes. De aceea, companiile își doresc să identifice candidați care dețin astfel de compentențe, încă din primele etape ale procesului de selecție.

În urma datelor primite de la companiile participante la Angajatori de TOP Timișoara, a rezultat că soft skill-urile pe care le urmăresc în etapele de selecție și recrutare sunt: orientarea către clienți (53 la sută), lucrul în echipă (47 la sută), agilitate și adaptabilitate (47 la sută), modul efectiv de comunicare (41 la sută), învățare continuă (41 la sută), planificare și organizare (29 la sută).

În ceea ce privește hard skill-urile pe care angajatorii le urmăresc la candidați, în procesul de selecție și recrutare, acestea sunt: computer skills (Outlook, Microsoft Word, Microsoft Excel, PowerPoint) – 88 la sută, limbaje de programare (Java, C++, Smalltalk, PHP, .NET) – 41 la sută,  cunoștințele de limbi străine – 41 la sută, Project Management (Waterfall, Agile, SCRUM Methodology, Business analysis knowledge, certificări PMP, PRINCE) – 29 la sută și cunoștințe de contabilitate sau raportare financiară – 29 la sută. Referitor la hard skill-uri, 82 la sută dintre angajatori spun că au, în cadrul companiei, programe sau cursuri pe care le oferă pentru dezvoltarea tehnică a angajaților.

Cele mai căutate abilități pe piață muncii, în următorii zece ani

În ceea ce privește anumite competențe, acestea vor deveni foarte importante în următorii zece ani, iar deținerea lor poate face diferența între a păstra sau pierde un job. Este necesară o dezvoltare continuă a acestor competențe, pentru ca un candidat să rămână competitiv pe piața forței de muncă. Analiza realizată cu ajutorul companiilor prezente la Angajatori de TOP Timișoara atrage atenția asupra importanței pe care angajații trebuie să o acorde modului în care își gestionează propria carieră, respectiv atenția constantă la tendințele și modul în care evoluează industria în care își desfășoară activitatea.

Companiile prezente la ediția aceasta la Angajatori de TOP Timișoara au realizat un top al celor mai căutate competențe pe piața forței de muncă, în următorii zece ani. Cele mai importante sunt capacitatea de adaptare la diferite sarcini și de a găsi soluții inovatoare (59 la sută), abilitatea de a lucra în medii culturale diverse (59 la sută), înțelegerea sarcinilor și orientarea către rezultate (41 la sută), agilitatea în învățare (41 la sută), flexibilitatea cognitivă – abilitatea de a se gândi la mai multe concepte simultan (29 la sută), abilitatea de a acționa într-un mediu de business cu un nivel de previzibilitate mai scăzut (29 la sută).

La Angajatori de TOP participă companii multinaționale și locale, care activează în domenii de activitate diverse, precum inginerie, IT, FMCG, BPO, Retail, financiar-bancar, audit și consultanță. Peste 70 de companii vor fi prezente la Timișoara. Adient, Auchan, Azur, BeeSpeed, Bosch Service Solutions, Coca-Cola HBC, Continental, Deutsche Telekom Services Europe – România, Elektrobit Automotive, Flex, Frigoglass, Hella, Huawei, Kaufland, Lidl, Mcdonald`s, MGI Coutier, Microsoft, Nokia, Plexus, Raiffeisen, Rewe Penny, SSI, Toluna, Walter Group Austria, Wipro Automotive Excellence Center, Wipro LTD, Yazaki Component Technology sunt câteva dintre ele. La ediția acesta sunt angajatori care participă pentru prima dată la eveniment, precum Lasting Software, SAP și Mega Image.

Cei care sunt în căutarea unui job se pot înscrie gratuit, aici, și pot participa la eveniment în baza CV-ului tip Barcode.

DESPRE CATALYST SOLUTIONS

Este o companie românească de consultanță în resurse umane, specializată în soluții de recrutare și employer branding. În cei 11 ani de experiență, a devenit cunoscută pentru unele dintre cele mai mari proiecte și evenimente din domeniu, precum hipo.ro, singurul portal de carieră dedicat exclusiv candidaților cu studii superioare, Angajatori de TOP, cel mai mare târg de carieră din România, care are loc de două ori pe an, în București și Timișoara, DevTalks, eveniment ce reunește 1.000 de profesioniști IT pasionați de web, online, Cloud computing și Big Data, Top Talents România, program care identifică și premiază cei mai valoroși 300 de tineri români, și studiul Cei mai doriți angajatori, cel mai cuprinzător instrument de pe piață, care măsoară gradul de atractivitate a brandurilor de angajatori și așteptările pe care tinerii le au de la aceștia.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close