Cele mai căutate cursuri în 2017 în comunicare: copywriting şi marketing digital

Potrivit raportului pe 2017 al agenţiei de training Creative Business Management, cele mai căutate cursuri din domeniul comunicării au fost cele de copywriting si marketing digital.

Numărul cursurilor de copywriting a crescut ca volum cu 30 la sută faţă de anul precedent, în timp ce solicitările pentru cursurile din domeniul marketingului digital au avut o creştere de peste 35 la sută. Cele mai multe cereri au venit din partea companiilor multinaţionale. Ele reprezintă 40 la sută din portofoliul agenţiei. Restul este segmentat între freelanceri, experţi în comunicare şi tineri antreprenori.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Cursul de copywriting  a fost susţinut de trainerul Cătălin Ionaşcu, owner-ul agenţiei Romanian Copywriter, în nouă sesiuni deschise, dintre care ultima din acest an, la Cluj. Potrivit statisticilor agenţiei de training, majoritatea participanţilor activează în domeniul comunicării sau advertising-ului. Media de vârstă la cursul de copywriting a fost de 31 de ani. Cei mai mulţi participanți au ca obiectiv realizarea de conţinut online de calitate, pentru diverse business-uri pe care le promovează.

O altă zonă de creştere a volumului de vânzări a agenţiei a fost reprezentată de cursurile de marketing digital, la care au participat în special persoane cu abilităţi tehnice în zona de indexare şi promovare online. Pachetul de cursuri de marketing digital include şi cursuri de SEO avansaţi, dar şi social media optimization. „Credem că dezvoltarea business-urilor online a generat o nevoie de specializare a persoanelor care activează în acest domeniu. Bugetele tot mai mari ale departamentelor de comunicare digitală impun un nivel crescut de profesionalism, iar acest lucru atrage şi nevoia de formare continuă a acestor echipe. Cursurile de marketing digital sunt în portofoliul agenţiei noastre de peste șapte ani şi putem spune că suntem martorii unei evoluţii spectaculoase a acestui domeniu”, spune Bianca Preda, business manager în cadrul Creative Business Management.

2017 a fost primul an în care agenția a livrat training-uri de marketing digital şi social media în Chişinău, la solicitarea mai multor companii din Republica Moldova. Din portofoliul său fac parte Orange Moldova şi alte companii cu un puternic impact digital pe piaţa de peste Prut.

Din datele agenţiei, peste 40 la sută dintre cursanţi spun că principala lor nevoie este să-şi structureze informaţia şi să aprofundeze cunoștințele tehnice pentru a putea face faţă provocărilor la locul de muncă. Mai mult de 20 la sută spun că vor să afle părerea unui specialist în ceea ce privește proiectele lor şi doar zece la sută vin pentru a afla mai multe despre domeniu, în lipsa unei experienţe.

Printre cursurile care au generat volume de vânzări pentru agenţie în 2017 au fost cele realizate în parteneriat cu International School of Communication din Marea Britanie. Anul acesta, agenţia a lansat un curs nou de Internal Communication, la  care au participat specialişti în comunicare şi directori de comunicare internă. Pentru 2018, agenţia şi-a propus să lanseze noi programe de training în zona de comunicare, dar şi legate de dezvoltarea business-urilor si capacitatea de adaptare la noile reguli de comunicare digitală.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close