Clujenii de la Magnolia, florăria care face livrări oriunde în lume, au planuri de extindere

În anul în care împlinește 20 de ani, Florăria Magnolia plănuiește extinderea peste hotare. Prima reprezentanță a companiei în afara Clujului a apărut la Târgu Mureș, pentru ca în 2001 să fie deschisă prima florărie online din România.

Magnolia a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 4,8 milioane de euro, iar pentru 2017 estimează o creștere de până la circa șase milioane. În primele cinci luni ale anului, vânzările, atât din online, cât și din offline, au depășit două milioane de euro. „Am început în 1997, într-o perioadă în care în România nu era foarte bine răspândit conceptul de comerț online. Pe atunci nu exista o idee coerentă și unitară de florărie, iar clienții au venit mai întâi din curiozitate. Florile erau cumpărate din piață sau de la colțul străzii. Treptat, clienții s-au convins că florile pe care le găseau la noi erau de o calitate net superioară și serviciile dintre cele mai bune”, își amintește Gabriel Molnar, fondatorul Magnolia.

Din România în toată lumea

Deși este o afacere 100 la sută românească, Magnolia livrează flori peste tot în lume, în maximum 24 de ore, mulțumită parteneriatelor cu furnizori din peste 100 de țări. Cele mai frecvente sunt comenzile în Spania, Italia sau Germania, dar sunt si solicitări către state precum Oman sau Chile. În România, anul acesta, cele mai multe livrări au fost făcute în Cluj-Napoca, București, Constanța, Brașov și Târgu Mureș. „Cu parteneriatele internaționale am pornit de la un vis, acela de a oferi oricui posibilitatea să trimită flori, indiferent de cât de departe este destinatarul. Nu ne-am oprit până nu am reușit să facem acest lucru. Acum putem livra oriunde în lume, în cel mult 24 de ore de la plasarea comenzii. Putem spune că am anulat barierele geografice și suntem mândri de asta. Asta după ce am văzut noi întâi cât de greu e să livrezi florile dintr-o țară în alta. În anii ’90, era foarte greu să aduci marfă din străinătate. Mergeam în Olanda să aducem flori și ne opream pentru control de fiecare dată când intram și ieșeam dintr-o țară. Erau multe documente de completat și birocrația ne ținea pe loc. Am vrut, pentru clienții noștri, să avem cea mai simplă cale, iar ei să se bucure de gesturile frumoase pe care vor să le facă pentru cei dragi”, spune Gabriel Molnar.

Cele mai populare flori

De-a lungul timpului, cele mai căutate flori au fost trandafirii, care se vând cel mai bine în buchete. Urmează lalelele și freziile. Florile comercializate sunt de calitate premium. Perioadele cele mai aglomerate din an sunt lunile februarie și martie, când se înregistrează cel mai mare număr de comenzi. Acestea sunt urmate de luna decembrie. Cele trei luni reprezintă în jur de 40 la sută din încasările anuale.

Clienții Magnolia sunt, în general, persoane cu studii superioare și cu un venit peste medie, au gusturi tot mai rafinate, cunosc din ce în ce mai bine florile și sunt tot mai pretențioși în a le alege. Tocmai de aceea, pentru Magnolia, unul dintre cele mai importante aspecte în relația cu clienții săi este siguranța serviciilor de calitate, astfel că oferă garanție 300 la sută. Dacă un client achiziționează un buchet de care este nemulțumit, acesta primește banii înapoi, păstrează buchetul comandat și mai primește unul gratis.

„Când am început, deși percepția asupra cumpărăturilor online era cu totul alta, temerile clienților erau aceleași cu care ne confruntăm și în prezent. De cele mai multe ori, consumatorilor din mediul online le era teamă de calitatea produselor, în condițiile în care, comandate de pe site, acestea nu pot fi văzute sau testate direct. Este și teama că florile nu vor ajunge la destinatar sau că, în realitate, vor arăta altfel decât felul în care sunt prezentate. Noi însă am ținut întotdeauna la calitatea serviciilor pe care le oferim și am avut grijă ca ceea ce livrăm să fie la cele mai înalte standarde”, explică fondatorul Magnolia.

În prezent, echipa Magnolia este formată din peste 100 de angajați, dintre care floriști care beneficiază de o școală internă pentru instruire de specialitate, curieri proprii și reprezentanți ai serviciului de call center dedicat.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter