Continental Hotels: „Construim experienţă”

Cel mai important lanţ hotelier autohton a sărbătorit, în 2011, 20 de ani de activitate.

Continental Hotels are în prezent peste 800 angajaţi, iar dintre aceştia, mai mult de 80 lucrează aici încă de la înfiinţarea companiei. Iulia Hurdubeţiu, director de Resurse Umane al celui mai important grup hotelier autohton, dezvăluie care sunt „secretele” reuşitei într-o industrie pe cât de dinamică, pe atât de pretenţioasă.

sb.business: Care ar trebui să fie principalele calităţi ale unui candidat la un post în compania Continental Hotels?

Iulia HURDUBEŢIU: Mai întâi, să fie pasionat să lucreze în domeniul ospitalităţii. Şi trebuie să te naşti cu această „calitate”. Indiferent câte training-uri sau şcoli urmezi, nu poţi dobândi plăcerea de a-i „servi pe ceilalţi”, de a-ţi face plăcere să-i aduci satisfacţie celuilalt, de a comunica uşor şi de a fi empatic. Apoi, să priveşti munca aşa cum ţi-ai privi propria afacere. Să fii proactiv, să iei atitudine atunci când lucrurile nu merg cum trebuie, să te implici atât individual, cât şi ca parte a echipei în business, să-ţi asumi responsabilitatea propriilor acţiuni şi să priveşti întotdeauna spre viitor. Motto-ul Continental Hotels este „Recrutăm pentru atitudine, dezvoltăm abilităţi, construim experienţă”.

Care sunt obstacolele pe care trebuie să le depăşească angajatorii din turism, în momentul în care caută personal?

Politicile noastre de recrutare sunt deschise pentru tineri fără experienţă, care doresc să-şi caute drumul în viaţă. Avem programe de internship, parteneriate cu şcoli şi instituţii de învăţământ de profil pentru programe de practică, participăm la Bursele de Turism pentru absolvenţi. Aici, însă, ne lovim de problema lipsei de viziune din domeniul învăţământului. Tinerii din şcoli nu au suficientă activitate practică, care să le permită să înveţe uşor şi să ştie ce înseamnă lucrul intr-un hotel. Unii dintre ei nu au intrat vreodată într-un hotel ca practicant/angajat, așa încât, la primele „greutăţi” ale meseriei, renunţă imediat. Să fii recepţioner de hotel sună frumos, însă multe nopţi nedormite şi zile de sărbătoare de petrecut la muncă stau în spatele acestei funcţii.

Pe de altă parte, sunt anumite meserii din domeniul ospitalităţii în care, pentru a avea performanţă, trebuie să ai experienţă. Să fii un bucătar sau un cofetar renumit nu poţi să ajungi doar după o „şcoală” de trei luni de calificare. Ai nevoie de ani de lucru în bucătărie şi voinţa de a reuşi. De asemenea, să fii un manager de echipă, indiferent cât este aceasta de mare, este cu atât mai greu de găsit în piaţă, cu cât în acest domeniu, pentru a fi recunoscut ca lider, trebuie să le arăti celorlalţi că „ştii despre ce vorbeşti”. Nu este de ajuns să ai abilităţile manageriale „din carte”. Ca să te poţi impune, trebuie să-ţi fie recunoscută autoritatea. Cu greu găsim oameni care să îmbrăţişeze această meserie cu pasiune şi, în cazul nostru, să se adapteze rapid la mediul nostru organizaţional, privit de unii prea rigid (cu reguli, proceduri, standarde şi reglementări prea stricte), iar de alţii facil, pentru a-ţi desfăşura activitatea ca un profesionist.

Ce urmăreşte Continental Hotels, atunci când angajează pe cineva?

Pentru poziţiile din operaţional, punem accent în primul rând pe customer care, abilităţile de comunicare şi lucru în echipă. Apoi, cunoştinţele tehnice şi potenţialul de dezvoltare completează profilul de angajare. Pentru supervisori şi manageri, importantă este experienţa relevantă într-o poziţie similară şi deschiderea la schimbare, capacitatea de a se adapta uşor şi de a-şi regăsi valorile interne în cele pe care compania le promovează.

Care sunt canalele la care apelaţi pentru a găsi personal? În ce măsură funcţionează încă anunţurile în presă şi cât de des apelaţi la companii de recrutare?

Cu un departament intern de resurse umane, toate funcţiunile activităţii sunt asigurate intern. Principalele canale de recrutare sunt, desigur, anunţurile, dar primim şi candidaturi spontane, pe care le păstrăm în baza de date. Apoi, recomandările ce vin din partea angajaţilor reprezintă o sursă de menţionat, alături de participarea la Burse de profil. Suntem, totuşi, o piaţă mică, în care angajaţii migrează des de la un hotel la altul, iar adevăratele valori se recunosc pe piaţă.

De ce ar alege să lucreze la Continental un potenţial candidat?

Programele de stimulare a angajaţilor din Continental Hotels leagă direct motivaţia individuală de performanţele echipei. Nu poţi fi singur bun în ceea ce faci, dacă asta nu se reflectă în rezultatele întregii echipe. Şi, pentru că echipa noastră nu este doar cea a hotelului Continental Forum din Sibiu, ci este întinsă la nivel naţional, sigur că suntem parte a unui întreg şi direct legaţi de performanţa întregii companii Continental Hotels. Avantajul de a lucra într-un mediu de profesionişti, alături de o echipă de la care ai ce învăţa, precum şi posibilitatea de a-ţi face o carieră în domeniu sau de a lucra în orice colţ al ţării, sunt aspecte deloc de neglijat în a alege să lucrezi la Continental Hotels.

DESPRE CONTINENTAL HOTELS

Lanţul Continental Hotels a fost înfiinţat în 1991 şi a fost dedicat, încă de la început, furnizării unor servicii de trei şi patru stele pe segmentul turismului de afaceri. În 2009, prin relansarea Grand Hotel Continental, s-a adăugat lanţului Continental Hotels şi o proprietate de cinci stele. Oraşele în care lanţul Continental Hotels este prezent sunt Bucureşti, Constanţa, Sibiu, Arad, Oradea, Târgu Mureş, Suceava, Turnu Severin şi Porţile de Fier, totalizând peste 1.860 de camere. Portofoliul Continental cuprinde şi brand-urile: Continental Forum, Hello Hotels, Tekaffe şi Balkan Bistro. Continental Hotels colaborează, prin intermediul mărcii Ibis, cu Accor, una din cele mai importante companii hoteliere la nivel mondial.

articol publicat în sb.business – ediția de primăvară 2012

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close