Continental: Inginerii din Iași și Timișoara dezvoltă Cruising Chauffeur, tehnologia ce „înlocuiește” șoferul pe autostradă

O echipă din Continental Iași analizează și dezvoltă elementele de siguranță ale Cruising Chauffeur, iar o altă echipă lucrează la arhitectura de sistem a acestei tehnologii. În Timișoara, o echipă lucrează la tehnologii precum localizarea precisă a mașinii și monitorizarea în timp real a performanței senzorilor.

Tehnologia Cruising Chauffeur, dezvoltată de Continental, nu doar că îi dă conducătorului auto o pauză de la condus, dar oferă și siguranță dacă el nu este capabil să preia controlul volanului. Continental a început să lanseze astfel de sisteme de testare pe drumurile publice din 2012, în statul american Nevada. Compania are acum o flotă globală de vehicule de aflate în dezvoltare în Germania, SUA, Japonia și China.

Funcția Cruising Chauffeur oferă mașinilor capacitatea de a prelua sarcina de conducere pe autostrăzi. O parte a împărțirii sarcinilor între conducătorul auto și autoturism este aceea că șoferul preia comanda, din nou, la capătul șoselei rapide. Această preluare este inițiată de o interfață om-mașină, special concepută pentru autovehicul. Chiar dacă șoferul nu răspunde când i se cere să preia comanda – de exemplu, din motive de sănătate -, mașina se poate opri în siguranță, în mod automat. Aceasta se face prin așa-numita manevră de risc minim, în care vehiculul identifică unde există spațiu pentru a opri în siguranță și se îndreaptă imediat spre acest loc. Această funcție va face parte din tehnologia Cruising Chauffeur când va fi pregătită pentru producție, în 2020.

„Cruising Chauffeur aduce un avantaj dublu în ceea ce privește siguranța. În primul rând, automatizarea evită erorile umane ce pot apărea în cazul unor activități de rutină și oferă, în același timp, o călătorie confortabilă. În al doilea rând, tehnologia include o alternativă suplimentară, pe care vehiculele convenționale nu o au. Dacă șoferul nu mai poate prelua din nou controlul volanului, din orice motiv, atunci Cruising Chauffeur aduce mașina în siguranță”, declară Ralph Lauxmann, șeful departamentului Systems & Technology din divizia de Chassis & Safety, din cadrul Continental.

Concernul Continental a realizat în 2016 o cifră de afaceri de 40,5 miliarde de euro și are peste 230.000 de angajați în 56 de țări. Între 1999 și 2016, Continental a investit circa 1,2 miliarde euro în activităţile din România. Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate aici. Compania deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de cercetare şi de dezvoltare, în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi. Continental este partener al unui joint-venture în Slatina şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. Continental avea 18.200 de angajaţi la finalul anului 2016 și își va mări echipa cu circa 1.500 noi membri, în acest an, în România.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter