Corina Petcu Nan (Baupartner): „Credința în propria infailibilitate e calea cea mai rapidă spre dezastru”

Grupul de firme Baupartner a fost înfiinţat în 2006, iar de atunci a finalizat proiecte de construcţii importante, de la complexe rezidenţiale și hale de producţie, până la clădiri administrative sau depozite, pentru companii de top. În portofoliul său apar extinderea PROFI Logistic Center, Centrul Logistic Unilever, Shopping City Timișoara, West Gate Center Mall Craiova, Cubic Center București, magazine Leroy Merlin, Kaufland sau Lidl, dar și clădiri de birouri sau producție pentru Saguaro, Faurecia, Halliburton ori Adeplast.

Corina Petcu Nan mărturisește că a ajuns să lucreze în Resurse Umane dintr-o întâmplare. În curând, însă, va „împlini” 15 ani de când drumul ei profesional a luat o altă direcție decât cea planificată. Din februarie, este HR Manager al Grupului Baupartner.

AngajatorulMeu.ro: Cum a început aventura dvs. în recrutare?

CORINA PETCU NAN: În general, oamenii aleg un anumit job potrivit profilului, studiilor sau tradiției din familie. În ceea ce mă privește, nu eu am ales HR-ul, ci HR-ul m-a ales pe mine.

Primul meu job a fost acela de asistentă medicală într-un spital. La scurt timp după revoluție, una dintre puținele firme străine din Ploiești m-a recrutat pentru cabinetul medical din cadrul companiei. Schimbând mediul de lucru, colegii, mi-am dorit să îmi lărgesc aria de cunoștințe și mi-am continuat studiile în cadrul ASE… și s-a mai deschis o firmă multinațională, care mi s-a propus o poziție în departamentul de resurse umane. Am avut curajul sau inconștiența și așa am ajuns să fac recrutare, administrare, payroll, training și dezvoltare, și tot ce presupune HR.

Care sunt principalele calități pe care le căutați la un candidat?

Dorința de a se dezvolta, de a dori mai întâi să înțeleagă, pentru a se putea face apoi înțeles.

Care este întrebarea dvs. preferată în timpul unui interviu de angajare? Care sunt greșelile cele mai frecvente pe care le fac candidații, în timpul procesului de recrutare?

Întrebarea mea preferată este: Ce fel de șef ți-ai dori să ai? Făcând abstracție de cei care cred că știu tot și merită tot, în general nu candidații fac greșeli, ci recruterii/angajatorii.

Cât de dificil este să găsiți angajații potriviți, în domeniul în care activează compania dvs.?

Nu știu să vă răspund la această întrebare. Am lucrat numai în domenii de nișă și tot timpul a fost dificil să găsesc specialiști în domeniile respective. Și acum îmi este la fel.

Ce planuri de recrutare are Baupartner, pe termen scurt, mediu și lung?

Compania pentru care lucrez se dezvoltă frumos și durabil. În cei peste zece ani de când activează pe piața românească, s-a evidențiat prin seriozitate. În perioada crizei, în timp ce firme din domeniu dispăreau, ea se dezvolta. Suntem permanent în căutare de specialiști în construcții și nu numai.

Ce perspective de carieră le oferiți salariaților dvs.? Cum îi motivați?

În ultimii ani, compania – de fapt, este un grup de firme – a dezvoltat afaceri conexe, iar cei mai buni pot ajunge să administreze aceste afaceri.

Care sunt metodele prin care încercați să atrageți candidați în cadrul companiei și ce faceți ca să-i păstrați pe cei mai valoroși?

În primul rând, încercăm să „eradicăm” micromanagementul și controlul, și să dăm talentelor posibilitatea să aducă valoare. Avem termene strânse, bani mulți care se pot pierde dacă nu le respectăm, însă șeful nostru încearcă să nu pună presiune pe oameni. Oricât de stresat ar fi, tot timpul spune că pentru orice există o rezolvare. Aici nu există ședințe interminabile și zilnice, iar asta sporește eficiența și elimină pierderea de timp.

Ce le spuneți tinerilor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase?

Că este ușor să ajungi acolo, dar că este greu să te menții. Credința în propria infailibilitate este calea cea mai rapidă spre dezastru.

Ce îi sfătuiți pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională?

Să nu stea într-un loc de muncă doar pentru că este comod sau bine plătit. În momentul în care simt că nu se mai dezvoltă, că nu mai au de la cine învâța, să plece, dar să își asume că nu va fi ușor.

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera de manager HR?

Să nu rămân să lucrez cu un șef mediocru.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter