Cum m-am îndrăgostit de industria auto

La sfârșitul anului 2011, am avut primul contact semnificativ cu industria auto. La telefon. O voce neașteptat de caldă și prietenoasă mi-a propus un interviu la Renault România. N-a fost invitaţia grăbită și blazată, primită cu alte ocazii similare. A fost o conversaţie autentică. O tatonare deschisă, dar elegantă, o explorare rapidă și eficientă, un prim motiv să devin cu adevărat atentă la calea ce mi se deschidea.

Adina Dinu

Chartered MCIPD, Șef Departament Resurse Umane – IT și Design @ Renault România

Ca o bună cunoscătoare a uzanţelor interviului, am început să mă documentez conștiincios despre Renault România. Am fost rapid copleșită de volumul de informaţii. Făceam atunci primul pas dintr-un lung proces de cunoaștere a unei industrii de mare complexitate, a celei mai mari organizații auto din România și a unuia dintre cele mai importante nume din industrie, la nivel global. Îmi plăcea ce citeam și, cu cât aflam mai multe, cu atât doream să știu mai mult. La momentul la care am primit o ofertă din partea Renault, eram perfect conștientă de șansa care mi se oferea și pe care n-aveam de gând să o ratez: să devin parte a uneia dintre cele mai mari organizaţii din România și din lume, care concurează, de la egal la egal, cu toţi marii jucători din peisajul auto mondial, și unde oportunităţile de dezvoltare ce îmi deveneau, astfel, accesibile, făceau ca orice altă variantă profesională să mi se pară, brusc, modestă.

Nu știam atunci că, de fapt, confirmam o tendinţă statistică. Conform celui mai recent sondaj Catalyst, atractivitatea industriei auto, la nivel naţional, este în creștere, iar pentru studenţii și profesioniștii cu studii tehnice reprezintă una dintre cele mai populare opţiuni de carieră, surclasată doar de dezvoltarea de software. Studiile Universum, realizate la nivel global, au evidenţiat și ele faptul că din ce în ce mai multe persoane interesate de noi oportunităţi de carieră se orientează spre auto.

Garanţia stabilităţii și dezvoltării

Există o suită de elemente ce pot explica dorinţa crescândă a tinerilor și specialiștilor de a se alătura acestui domeniu. În România, industria, în general, începe să beneficieze, treptat, de o binemeritată restaurare a imaginii. Industria nu înseamnă doar producţie, iar producţia industrială nu se mai identifică de mult cu hale întunecoase sau mâini murdare. Astăzi, industria auto și Renault România, singura organizaţie din România care deţine toate competenţele unui constructor auto, echivalează cu strategii vizionare de business, produse de elită, reușite mondiale, internaţionalitate, tehnologie de ultimă oră și dezvoltare intensivă.

În plus, achiziţia uzinelor Dacia de către grupul Renault a condus la instalarea în România a marilor furnizori auto și la o creștere constantă a domeniului, atât în ceea ce privește cifra de afaceri, cât și ca număr al locurilor de muncă. Peste 150.000 de români muncesc în industria auto, recunoscută pentru standardele înalte de calitate și siguranţă. Într-o ţară aflată încă sub imperiul impreviziunilor economice, domeniul auto oferă, în România, o garanţie a stabilităţii și dezvoltării. Această garanţie este întărită de produsele în sine. Dincolo de fluctuaţiile inevitabile ale pieţelor auto, de la an la an, viitorul este imposibil de imaginat fără mașini.

Din punct de vedere al angajabilităţii, profesioniștii români au numai de câștigat dintr-o experienţă într-o companie auto de talie globală. Complexitatea unică a proiectelor derulate de Renault România, diversitatea tehnologiei de avangardă folosită aici, training-urile de specialitate, varietatea filierelor de dezvoltare a carierei, devenite posibile datorită diversităţii activităţilor Renault în România, seriozitatea cu care procesul de talent management este gestionat și ocazia de a interacţiona, frecvent, cu colegi din toată lumea, pot deschide, pe viitor, multe alte porţi profesionale, inaccesibile altfel.

Despre oameni

După un an și jumătate la Renault România, continui să învăţ. Despre mașini, despre concurenţă, despre profesia mea și, mai ales, despre oameni. Despre cât de greu este să concepi o mașină, cap-coadă, să o produci sau să oferi servicii de customer care în auto. Despre pasiune, despre faptul că lucrurile care contează se fac neapărat și cu inima, nu doar cu mintea, indiferent dacă ești inginer, avocat sau economist. Fără pasiune, cel puţin la Renault, nu există performanţă adevărată, sclipirea care îţi permite să inovezi, voinţa și încrederea că poţi fi mai bun decât ieri, mai bun decât alţii.

Numai la Renault România am văzut stagiari izbucnind în plâns, atunci când proiectul la care lucraseră n-a funcţionat conform așteptărilor, și ingineri experimentaţi, trecuţi prin multe încercări, muţi de durere în fața unui Duster eliminat dintr-o competiţie, din cauza unui accident stupid. Am învăţat și despre echipe și solidaritate și faptul că mașinile care fac istorie nu sunt realizate de genii singuratice. Și de aceea îmi place aici. Transformarea spectaculoasă a automobilelor Dacia, în ultimii 14 ani, se datorează câtorva milioane de ore de muncă, împărţite frăţește între mii de români ambiţioși și colegi de alte naţionalităţi. Suntem mândri de noi, de noile modele Dacia și Renault, și de succesul nostru, care ne aparţine nouă, României și milioanelor de clienţi pe care îi avem în toată lumea.

articol publicat în sb.business – ediţia de primăvară 2014

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close