Cum poți avea un business de cafea de specialitate, în franciză

Narcoffee Roasters, lanțul de cafenele deținut de Marcelus Suciu, fondatorul Marty Restaurants, și Dan Isai, fondatorul Salad Box, pune la dispoziția antreprenorilor interesați de piața cafenelelor de specialitate un sistem de franciză al rețelei. Cei interesați pot deține o franciză Narcoffee Roasters cu o investiție cuprinsă între 60.000 și 80.000 de euro.

Piața cafenelelor de specialitate a devenit una extrem de populară în România, în ultimii ani, și chiar dacă reprezintă acum circa 3-5 la sută din totalul pieței de cafea, potențialul de creștere este semnificativ. Potrivit reprezentanților companiei, interesul antreprenorilor pentru acest domeniu este direct proporțional cu trendurile locale.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Investiția necesară achiziționării unei francize Narcoffee Roasters variază între 60.000 și 80.000 de euro, și include taxa de franciză și investițiile inițiale în spațiul ales de francizat. „Chiar dacă procesul de francizare este considerat a fi, deseori, un simplu proces de business, pentru noi reprezintă un parteneriat bazat pe încredere reciprocă, pornind de la pasiunea pentru brandul Narcoffee Roasters. Implicit, și francizații trebuie să aibă o înclinație înspre specialty coffee, o cafea corectă, servită corect, într-o locație corectă. Prin francizare este ca și cum ți-ai încredința copilul unui partener, mai mult sau mai puțin cunoscut”, spune Marcelus Suciu, co-fondator Narcoffee Roasters.

Avantajele investiției într-o franciză Narcoffee Roasters

Cei care aleg să investească într-o franciză Narcoffee Roasters vor beneficia de sprijin în alegerea locației și în proiectarea cafenelei, programe de training si monitorizare continuă a calității cafelei și a pregătirii echipelor de barista. Sub supravegherea lui Marius Nica, campion naţional şi internaţional în latte art, prezent în top 10 World Cup Taster în 2016, toți barista trec printr-un proces continuu de training-uri și sesiuni de „cuppings”, pentru a înțelege mai bine notele fine ale cafelei.

„Narcoffee Roasters are personalitatea unui renegat, a unui <outlaw>: independent, rebel, în continuă căutare a schimbării. Încă de la lansare, ne-am dorit să avem alături de noi persoane care își doresc să știe mai multe despre cafea. Valorile lor trebuie să se alinieze valorilor noastre de business. Apreciem discuțiile face-to-face cu fiecare posibil francizat, întrucât suntem de părere că acolo unde se creează legăturile umane reușim să transmitem aspirațiile noastre”, adaugă Marcelus Suciu.

Unul dintre principalele avantaje pentru francizați este posibilitatea de a fi parteneri într-un proiect de lungă durată, în plină dezvoltare, ce urmărește amortizarea investiției în maximum 36 de luni și o rată de profitabilitate de 20 la sută, tangibilă după primele șase luni de la deschidere.

Cât de rentabilă este investiția într-o franciză de specialty coffee

Potrivit reprezentanților Narcoffee Roasters, „the 3rd wave coffee”, cum este numit fenomenul cafenelelor de specialitate, este în plină dezvoltare în România, și focusul va fi pe educarea unui nou tip de public consumator de cafea. „Oamenii sunt interesați de acest produs și se poate observa pe chipul lor când fac trecerea de la o cafea obișnuită, de la raft, la o cafea de specialitate: li se aprind simțurile, au o explozie de arome, de prospețime și after taste”, mărturisește Marius Nica, head barista la Narcoffee Roasters.

Marius Nica este cel care negociază cu asociații de producători din țări precum Brazilia, Chile, Costa Rica, Mexic, Honduras și cu reprezentați ai fermierilor din țările africane. Scopul final este acela de a le oferi oaspeților cafea cu un punctaj cât mai mare, la un grad calitativ cât mai înalt, personalizată prin procesul de prăjire. „Ne place și ne dorim sa creăm ceva diferit, să lăsăm o amprentă autentică asupra consumatorului de cafea, care vine în locațiile noastre. Elementul motivațional nu este cel de natură financiară. Banii sunt și trebuie să fie un efect corect și justificat al unei munci și pasiuni clădite zi de zi, client cu client”, arată Dan Isai, co-fondator Narcoffee Roasters.

Zece francize noi, în următorii doi ani

Pentru următorii doi ani, reprezentanții Narcoffee Roasters preconizează inaugurarea a cinci locații proprii pe plan național și trei cafenele pe plan internațional. „Discutăm zilnic cu clienți sau posibili parteneri interesați și pasionați de cafea, din țară și din străinătate. Obiectivul este deschiderea a zece francize, în următorii doi ani. Selectarea locațiilor este extrem de importantă pentru noi. Evaluăm locații din diferite orașe și purtăm negocieri cu proprietari de spații, însă acest proces este unul extrem de riguros și, uneori, anevoios. După franciza Narcoffee din Praga, urmează o a doua franciză, tot în Praga, în zona stradală, și o primă franciză Narcoffee în Londra”, anunță Dan Isai.

Narcoffee Roasters este un concept de cafenele de specialitate fondat de doi dintre cei mai importanți oameni de afaceri clujeni din domeniul HoReCa, Marcelus Suciu și Dan Isai, cu o investiție inițială de 500.000 de euro, sumă necesară pentru extinderea rețelei în Cluj și București. Rețeaua numără patru locații în cele două orașe, iar pe termen mediu, Narcoffee Roasters vizează francizarea conceptului și în SUA.

Materia primă este adusă din țări precum Costa Rica, Etiopia, Guatemala sau Columbia, și atent pregătită sub supervizarea lui Marius Nica, campion național de latte art și în primii zece profesioniști mondiali la cup tasting.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close