Cum poți să-ți distrugi brandul de angajator dacă ignori candidații refuzați

Aproape 60 la sută dintre oamenii aflați în căutarea unui loc de muncă au avut măcar o experiență proastă, din postura de candidat, iar 72 la sută dintre ei vorbesc despre asta online sau cu prietenii și colegii, arată un studiu realizat de Future Workplace și CareerArc.

Candidate Experience Study, pentru care au fost luați în calcul 1.200 de respondenți – 826 de candidați și 374 angajatori -, arată că mai mult de jumătate dintre angajați au avut măcar o experiență proastă, în postura de candidat. 72 la sută dintre ei spun că au împărtășit această experiență online, pe site-urile de evaluare a angajatorilor, precum Glassdoor, pe o rețea de socializare ori cu un coleg sau un prieten. “Companiile trebuie să înceapă să-și <umanizeze> procesul de recrutare, fiindcă aplicanții își pot distribui online, cu ușurință, experiențele negative, și decid să nu mai candideze vreodată la acea firmă. Tratați-vă candidații ca și când v-ar fi angajați sau clienți, fiindcă ei au puterea de a influența și alți posibili candidați”, avertizează Dan Schawbel, Research Director la firma de cercetare de piață Future Workplace și autorul bestselling-ului Promote Yourself.

În   timp ce 61 la sută dintre angajatori declară că le transmit decizia și candidaților refuzați, 65 la sută dintre aceștia susțin că nu primesc niciodată sau, în cel mai bun caz, foarte rar, o astfel de notificare. Prin faptul că ignoră reacțiile candidaților refuzați, angajatorii renunță la un important bazin de talente – 80 la sută dintre candidați ar ezita să aplice pentru alte posturi deschise la o companie care nu i-a ținut la curent cu statusul procesului de recrutare. În schimb, sunt de 3,5 ori mai multe șanse să-și încerce norocul, pentru o altă poziție, la o companie care a făcut asta, chiar dacă i-a refuzat. Mai puțin de jumătate dintre angajatori păstrează legătura cu candidații refuzați, chiar dacă aproape toți (99 la sută) sunt de acord că acest lucru ar însemna construirea unei mai largi comunități de talente și protejarea brandului de angajator.

Studiul Future Workplace – CareerArc arată și că angajatorii subestimează timpul de care are nevoie un candidat pentru a depune o singură aplicație. În timp ce, în mod obișnuit, candidatul petrece trei-patru ore pentru a pregăti și pentru a depune o singură cerere, angajatorului nu-i ia mai mult de 15 minute să o analizeze. În jur de 70 la sută dintre angajatori cred că pregătirea unei candidaturi durează cel mult o oră. De fapt, aproape 60 la sută dintre solicitanții de locuri de muncă pierd o oră doar pentru a analiza oportunitatea de carieră și pentru a-și pregăti CV-ul, chiar înainte de a începe procesul de aplicare online.

Candidații nu cred că CV-urile lor sunt examinate. Aproape 40 la sută dintre angajatori se bazează pe instrumente care pre-selectează candidații, pe baza datelor depuse de aceștia (CV, scrisoare de intenție). 62 la sută dintre reprezentanții companiilor recunosc că sunt șanse ca, prin această tehnologie, să “rateze” candidați calificați. În cazul în care nu primesc vești de la angajatori, 85 la sută dintre candidați se îndoiesc de faptul că o persoană din departamentul HR s-a uitat peste aplicația lor.

Candidații plasează online feedback negativ în legătură cu experiența lor, dar angajatorii îl ignoră. Aproape 60 la sută dintre angajatori au citit cel puțin o astfel de postare, iar 70 la sută dintre angajatorii care nu au văzut vreuna recunosc că nici nu fost curioși să afle dacă există comentarii negative. Doar 25 la sută dintre angajatori solicită, în mod regulat, feedback direct din partea candidaților, cu privire la experiența lor, iar 78 la sută dintre potențialii angajați spun că nu au fost invitați să-și spună părerea în legătură cu experiența lor în procesul de recrutare.

Angajatorii intenționează să investească mai mult în procesul de recrutare. 70 la sută dintre angajatori au investit sau intenționează să investească mai multe resurse pentru îmbunătățirea experienței candidaților, anul viitor. 60 la sută dintre aceștia și-ar dori o comunicare mai bună cu angajatorul, pe parcursul și după procesul de recrutare. “Pe o piață a muncii extrem de competitivă, companiile nu-și mai pot permite să ignore această majoritate a candidaților care nu au primit job-ul și au așteptat, pur și simplu, să fie informați în legătură cu această decizie. Acest lucru prezintă o oportunitate extraordinară pentru angajatori, care își dau seama că procesul de recrutare trebuie îmbunătățit, la fel ca și grija pentru candidat, și că nevoile candidaților trebuie să aibă prioritate, astfel încât ei să-și dorească să aplice din nou, pentru alte posturi”, declară Robin D. Richards, CEO, CareerArc, furnizor de tehnologie în domeniul resurselor umane.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter