Dacia a vândut peste 655.000 de vehicule în 2017

Vânzările Dacia s-au ridicat, anul trecut, la 655.235 unități, cu 12,2 la sută mai mult față de nivelul atins în 2016.

Cu 43.262 vehicule comercializate (+11,3 la sută față de nivelul înregistrat în 2016) și o cotă de 29 la sută din vânzările de vehicule noi, Dacia s-a impus, și în 2017, drept lider detașat pe piața din România. Fiecare model al gamei Dacia și-a menținut poziția de lider în segmentul său.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Din totalul vehiculelor vândute prin intermediul programului Rabla, în 2017, 47 la sută au fost livrate de Dacia. Cu peste 16.200 de unități comercializate, ceea ce înseamnă circa 40 la sută din vânzările totale ale mărcii, Logan berlină continuă să fie cel mai popular model Dacia în România. Acest rezultat ar fi putut fi mai bun dacă piața locală nu ar fi suferit impactul masiv al importurilor de vehicule de ocazie, în contextul în care România a înregistrat, anul trecut, un record trist în domeniul înmatriculărilor de mașini uzate.

Logan MCV a continuat să fie cel mai vândut model break din România (3.200 unități). Lansată la sfârșitul primului semestru, versiunea Stepway reprezintă deja un sfert din vânzările totale ale modelului Logan MCV. Sandero domină detașat segmentul B-hatch și, cu peste 8 400 de unități livrate, se plasează pe locul al doilea în clasamentul pe modele. Peste 75 la sută dintre clienți au optat, în 2017, pentru versiunea Sandero Stepway.

Prima generație a modelului Duster a realizat un adevărat sprint și a reușit să obțină, cu aproape 8.300 de unități comercializate, cea mai bună performanță din întreaga sa carieră, înainte de a preda ștafeta Noului Duster. Prezentat la Salonul de la Frankfurt, noul SUV Dacia a fost lansat, în decembrie, pe piața din România. În trei săptămâni au fost vândute 600 de unități, iar primele 100 de exemplare au fost comandate exclusiv online.

Cu peste 950 de unități livrate, dintre care 40 la sută în versiune Stepway, Lodgy și-a consolidat poziția de lider în segmentul monovolumelor. Rezultate bune au înregistrat și modelele Dokker și Dokker VAN. Acesta a atins, cu 3.371 de unități, cea mai bună performanță de la lansarea sa în 2012.

Vânzări pe piețele externe

Și în 2017, Dacia a fost în ofensivă pe piețele internaționale. În total, în afara României au fost vândute 611.973 vehicule, cu 12 la sută mai multe decât în 2016. Europa domină în clasamentul pe regiuni – peste 460.000 de vehicule vândute de Dacia în 2017 au fost înmatriculate pe acest continent.

Cu aproape 120.000 de unități, ceea ce reprezintă cea mai bună performanță înregistrată până acum, Franța este prima destinație de export. Dacia se situează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen. Acest rezultat se bazează în principal pe succesul modelelor Duster și Sandero. Germania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu aproape 65.000 de unități. Italia se situează pe poziția a treia, cu peste 63.000 de unități, urmată de Spania, unde au fost vândute mai mult de 56.000 de vehicule marca Dacia. În Marea Britanie, Dacia a vândut 25.211 unități, ceea ce situează Regatul Unit pe locul opt în clasamentul piețelor externe ale mărcii.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close