De ce Canada, Asia și Australia trebuie să facă IT outsourcing în România

Connections, lider pe piața de digital transformation din România, Bulgaria și Serbia, a realizat o analiză a oportunităților pe care Canada, Australia, Noua Zeelandă și Asia de Sud-Est le au atunci când externalizează operațiunile IT în România.

Costurile reduse și similitudinile culturale (Canada), oportunitatea de extindere pe piețe noi și acces la know-how internațional (Asia de SE), productivitate sporită, datorată fusului orar, și nivelul de limbă engleză al echipelor (Australia, Noua Zeelandă) reprezintă, pentru aceste regiuni, avantaje-cheie pentru externalizarea serviciilor de IT&C către România.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

„Circa 15 la sută dintre clienții Connections sunt din Canada și din Asia, pe lângă un portofoliu consistent de corporații și companii românești. Un procent semnificativ de solicitări sunt pentru Java software developer și IT Infrastructure Engineer. Tipologia proiectelorpentru care suntem solicitați este amplă, de la software development la suport de infrastructură”, declară Bogdan Florea (foto), fondator și CEO Connections.

Externalizarea serviciilor de IT, integral (managed services) sau pentru completarea echipei interne (staff augmentation), aduce o serie de beneficii-cheie pentru companii, precum reducerea de costuri, de la cele cu resursele umane, până la cele legate de logistică și birouri și creșterea productivității, prin utilizarea de echipe mai mari, la costuri mai mici.

„Pentru țările menționate, externalizarea către România aduce, în medie, economisirea cu până la 25 la sută a bugetelor alocate unor echipe locale, iar, ca o estimare personală, dinamizarea atragerii de clienți pe ITO din cele trei zone poate aduce un aport anual de zeci, poate chiar sute de milioane de euro, pentru economia României”, adaugă Bogdan Florea.

Beneficii la fel de importante sunt accesul rapid la specialiști de nișă și la un pool dinamic de talente, acces la know-how de ultimă oră, prin expunerea echipei la proiecte complexe, atât la nivel de industrii, cât și ca localizare geografică, și eliminarea perioadelor de downtime, prin faptul că partenerul de ITO este localizat într-o regiune cu alt fus orar și poate face un tandem perfect cu echipa internă.

„Dacă echipa internă este localizată în Montreal și lucrează de la 10 AM la 6 PM, pe fusul orar local, iar echipa externalizată este în România și lucrează de la 8 AM la 5 PM, în timp local, faptul că România este cu șapte ore înainte de Montreal, echipa combinată va fi activă zilnic între 1 AM și 6 PM, pe fusul orar din Montreal, ceea ce reduce downtime-ul cu peste 50 la sută, de la 16 la doar șapte ore”, explică Bogdan Florea. În funcție de complexitatea proiectelor, se alocă echipe între cinci și zece persoane,  iar acestea pot duce până la trei proiecte în paralel.

DESPRE CONNECTIONS 

Este lider pe piața de digital transformation din România, cu birouri în Bulgaria, Serbia și planuri de extindere la nivel global. Compania este specializată în IT Outsourcing, Business Process Outsourcing și Software Development. Clienții Connections sunt companii globale și companii medii românești, din industrii precum banking, FMCG, Oil &Gas, telecom și retail. Din iulie 2018, Connections a semnat un parteneriat cu UiPath, platforma de Enterprise Robotic Process Automation cu cel mai rapid grad de adopție la nivel mondial, alături de care a implementat deja procese de automatizare robotizată în industrii-cheie. Connections are în România 300 de angajați și a încheiat anul 2017 cu o cifră de afaceri de patru milioane de euro.

 

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close