De ce caută tinerii joburi în străinătate: pentru carieră, dar și pentru a-și găsi “marea iubire”

87 la sută dintre cei peste 7.000 de tineri care au luat parte la studiul 30 Day Challenge, organizat de platforma de recrutare Europe Language Jobs, ar accepta un job într-o altă țară. Atât românii, cât și ceilalți respondenți, s-ar muta peste hotare dacă ar primi o ofertă care să includă un salariu bun sau oportunități de carieră interesante.

Majoritatea celor 1.741 de români care au acceptat provocarea Europe Language Jobs au vârste cuprinse între 25-35 de ani, iar 35 la sută dintre ei au între 19 și 24 de ani. Aproape 60 la sută ar fi dispuși să se mute în străinătate pentru un salariu mai bun și pentru oportunități mai bune, în general. Românii care au luat parte la studiu vorbesc două sau mai multe limbi și caută în mod activ un loc de muncă. Organizatorii au observat că 95 la sută dintre români folosesc portalurile specializate și Social Media – considerate cele mai moderne și mai rapide surse de căutare a locurilor de muncă – drept surse principale pentru găsirea unui job.

Mai mult de 7.000 de tineri au participat, în septembrie, la 30 Day Challenge – mult peste așteptările organizatorilor. Cei mai activi participanți au fost italienii, urmați de spanioli, portughezi și greci, însă și germanii și englezii au ocupat locuri fruntașe în acest clasament. Majoritatea persoanelor care au acceptat provocarea Europe Language Jobs au fost europeni cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani, care vorbesc, în medie, 2,8 limbi. 87 la sută dintre ei au indicat că ar fi dispuși să se mute, iar principalul motiv pentru care caută locuri de muncă în străinătate este găsirea de oportunități mai bune (42 la sută). Calitatea vieții (20 la sută) și salariul (11 la sută) joacă, de asemenea, un rol important în luarea deciziei. „Iubirea” și „vremea” s-au numărat printre motivele pe care candidații le-au indicat pentru posibila relocare.

În timpul 30 Day Challenge, participanții au învățat unele tehnici și abilități noi, dar și cum să rămână motivați în timpul procesului de căutare a unui job. În campania Europe Language Jobs – un punct de întâlnire între candidați și angajatori din 48 de țări, în 33 de limbi – au fost implicați și specialiști HR, care au oferit sfaturi în legătură cu modul de îmbunătățire a CV-ului sau scrisorilor de intenție, dar și cu atitudinea candidaților în timpul interviurilor de angajare.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share