De-a v-ați ascunselea se joacă acum pe mobil

Industria jocurilor mobile nu mai este doar despre joc. Deoarece jocurile moderne sparg matricea culturală, geografică şi chiar fiscală. Nu mai au ca ţintă generală publicul masculin, atâta timp cât raportul dintre genuri se apropie de 1:1. Nu se mai joacă exclusiv în căminul propriu, cablat la dispozitive fixe şi cu accesul limitat la cei cu care joci, ci devine un fenomen e-social mobil.

Constantin Măgdălina

Expert @ Tendințe și Tehnologii Emergente

Industria jocurilor este un ecosistem care dă libertatea jucătorilor de a alege jocul potrivit pentru ei şi de a-şi personaliza experienţa de joc. Pentru că, din ce în ce mai mult, jocurile au devenit un spaţiu al posibilului; jucătorul este avatar în joc şi această personalizare a experienţei îl face să fie tot mai implicat.

Potrivit rezultatelor analizei făcute de SuperData Research:

  • Piaţa de jocuri şi media interactivă la nivel global are o creştere de 12 la sută, în 2017;
  • Piaţa jocurilor în realitatea virtuală (hardware şi software) va atinge 28,3 miliarde dolari, în 2020;
  • 46 la sută din publicul de jocuri video din SUA sunt femei;
  • 665 milioane de oameni se uită la conţinut video online despre jocuri;
  • În 2017, cea mai mare platforma digitală este cea mobilă;
  • În 2017, sunt 2,9 miliarde de jucătorii pe mobil la nivel global.

Pe baza acestor date, completate şi de alte statistici la nivel global, se pot observa următoarele tendinţe în industria de gaming:

  1. Jocurile devin mai mult decât un simplu obicei de consum. Competiţiile sportive video online (eSports), jocurile online video şi realitatea virtuală oferă jucătorului un ecosistem ce facilitează personalizarea interacţiunii cu jocul.
  2. Jucătorii nu respectă stereotipuri. Aproape jumătate din numărul jucătorilor sunt de gen feminin, ceea ce oferă publisher-ilor, brandurilor şi platformelor oportunitatea de a se adresa unei mai mari diversităţi.
  3. Nu există modele de monetizare care să răspundă tuturor cerinţelor jucătorilor. Free-to-play, funcţionalităţile suplimentare şi microtranzacțiile dau posibilitatea jucătorilor să cumpere ceea ce au ei nevoie, în loc să plătească item-uri pe care nu şi le doresc.
  4. Viitorul jocurilor în realitatea virtuală este aici. În prezent, jumătate din veniturile generate de realitatea virtuală provine din valorificarea jocurilor în acest mediu. Până în 2020, jucătorii vor cheltui 4,5 miliarde dedolari pe jocuri în realitatea virtuală, adică de 30 de ori mai mult decât astăzi.
  5. Jucătorii sunt conectaţi la joc chiar şi după ce nu mai joacă. Fie că se uită la turnee, tutoriale sau trailere, 665 de milioane de oameni din lumea întreagă se uită pe site-uri precum Twitch sau YouTube, la conţinut despre jocurile lor favorite. Adică mai mult decât pe HBO, Netflix, ESPN şi Hulu împreună, şi au un număr de două ori mai mare decât populaţia SUA.

Jocurile pe PC, console sau mobil nu mai sunt activităţi marginale în viaţa oamenilor, ci au devenit un fenomen. Oamenii petrec tot mai mult timp în online şi din ce în ce mai mult timp jucându-se. Acest fenomen se amplifică corelat cu creşterea vânzărilor de dispozitive mobile şi dau o direcţie privind experienţa de joc.

Potrivit Verto Analytics, pentru 57 la sută dintre deţinătorii de dispozitive mobile, jocul pe mobil este a doua cea mai populară activitate, după utilizarea social media. Ca o consecinţă a avansului tehnologiei, jocul pe mobil surprinde foarte bine transformarea comportamentelor. Eşti fizic în spaţiul social real şi, în acelaşi timp, în virtualitate. Eşti văzut şi, în acelaşi timp, te ascunzi ca avatar în joc cu o identitate virtuală. Jocurile copilăriei se practică tot mai mult online. De-a v-aţi ascunselea se joacă acum pe mobil.

DESPRE CONSTANTIN MĂGDĂLINA

Are o experiență profesională de opt ani, timp în care a lucrat la companii multinaționale, în țară și în străinătate. Are un Master în Marketing și Comunicare, la Academia de Studii Economice București. Este certificat Lean Six Sigma și ITIL (IT Information Library), ceea ce-i facilitează o bună înțelegere a proceselor și transformărilor din cadrul organizațiilor. Pe de altă parte, certificarea obținută de la Chartered Institute of Marketing îi completează expertiza de business. În cei peste patru ani de activitate la o companie din Big4, a inițiat și coordonat studii ce analizau aspecte legate de mediul de afaceri din România. Printre acestea se află previziunile economice de creștere a firmelor în 2013-2016, managementul cunoștințelor, experiența de cumpărare în era consumatorilor digitali, social media și mediul de afaceri românesc, utilizarea dispozitivelor mobile în Romania. Este autor a numeroase articole cu teme legate de inovație, eficientizarea proceselor de afaceri, social media, transformarea digitală, tendințe și tehnologii emergente. Este invitat ca vorbitor la numeroase evenimente și conferințe de business.

 

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close