Dinu-Tudor Gruian (Continental): Cum „modelează” Inteligența Artificială viitorul industriei auto

Industria auto este o forță asertivă, cu un impact puternic în numeroase industrii și care poate potența o lume mai conectată. Deși conceptul de mașini autonome este destul de familiar, Inteligența Artificială a creat un ecou mai mare în jurul său. Intuirea condițiilor meteo nefavorabile, dar și a problemelor rutiere ori anticiparea mișcărilor celorlalți participanți din trafic, sunt doar câteva dintre zonele de interes explorate în segmentul mașinilor autonome.

Inteligența Artificială facilitează conectivitatea în industria auto la un nou nivel și aduce beneficii pentru producători și consumatori, deopotrivă. Focusul principal este pe evitarea erorilor umane care pot cauza accidente auto. Conectarea funcționalităților de siguranță și ABS, sisteme de alertă, precum și a sistemelor de evitarea a coliziunilor, se numără printre principalele provocări din acest domeniu.

Continental România este o companie cunoscută pentru progresul în materie de tehnologii auto. Câteva dintre sistemele menționate sunt dezvoltate în companie. Organizația trebuie să adreseze problema standardizării sistemelor de testare a producției în jurul lumii, prin crearea unei platforme de testare future-proof, dar și să păstreze echilibrul fragil dintre esența standard și exactă, flexibilitatea și scalabilitatea tehnologiei.

Impactul de business al software-ului și dezvoltării de software pentru manufactură este o altă parte importantă din rețeta de succes pentru o organizație globală de manufactură. Dinu-Tudor Gruian, Head of Test Technologies în cadrul Central Electronic Plants al Continental Automotive Group, vorbește despre modelul de standardizare pentru testare în producție al Continental și despre impactul software-ului în industria auto din zilele noastre.

Credeți că este posibilă crearea unui nou ecosistem prin convergența dintre industria auto și deep tech? 

DINU-TUDOR GRUIAN: Cu siguranță! După părerea mea, mașinile noastre, asemenea caselor noastre, încorporează într-o mică măsură tehnologiile Internet of Things (IoT). În ziua de astăzi, avem mașini care ne vorbesc și chiar ne citesc reacțiile în timpul condusului. A avea o comunicare fără cusur cu vehiculul ne deschide o lume plină de oportunități în viața de zi cu zi (în special atunci când oameni petrec atât de mult timp în mașini, așa cum o fac eu, în călătorii de afaceri). Să ajungi acasă și să ai ușa garajului deschisă la timp, deoarece casa își știe poziția GPS a mașinii, va fi ceva normal. Problema viitorului, după cum îmi imaginez eu, va fi să descoperim unde se termină implicarea mașinii și unde începe cea umană.

Continental este deja prezentă în zona deep tech. Tehnologia de recunoaștere facială este unul dintre exemplele în acest sens.

Într-adevăr, recunoașterea facială și monitorizarea gesturilor sunt importante pentru software-ul mașinii (autonome), pentru a determina cazurile în care conducătorul auto poate lua controlul, de exemplu. Un prieten și coleg de-al meu învață roboții să selecteze anumite părți ale mâinilor și să identifice operatorii roboților, într-un mediu colaborativ. În acest fel, robotul se poate adapta la obiceiurile învățate de fiecare operator și să-și optimizeze tiparele de mișcare în baza acelui șablon comportamental învățat.

Pe de altă parte, uitați ce se întâmplă cu roțile și frânele (mașinilor) noastre, toate devin mai eficiente (apar noi materiale), cu o durată de viață mai lungă și senzori de monitorizare. Ba mai mult, posibilitatea ca mașinile să fie conștiente de gândurile oamenilor poate fi mai aproape decât credem. Tehnologiile IoT și mașinile conectate sunt doar începutul. Odată cu creșterea integrării puterii de procesare pe roți, vedem un trend și în creșterea complexității software-ului, ce va culmina cu Machine Learning și Inteligența Artificială.

Cum credeți că arată traseul pentru industria auto în viitor? 

Va fi un traseu cu adevărat abrupt. Această industrie va fi, cu siguranță, din ce în ce mai mult sub influența software-ului și a serviciilor orientate către utilizatorii finali. Personalizarea experienței de șofare va fi și cea care va defini lumea auto așa cum o știm astăzi, dar va deschide și un nou orizont. Totuși, atât de multe influențe din partea echipamentelor consumabile forțează industria să folosească și componente nespecifice industriei auto, ceea ce ne complică viețile atunci când vrem să ne asigurăm că mașinile vor fi sigure și securizate, atunci când sunt pe drumuri.

Cărui fapt se datorează sprijinul acordat Codiax? 

În ultimii ani am participat la diferite conferințe, la unele chiar și pe scenă – inclusiv în fața a peste 4.000 de oameni -, dar n-am avut ocazia să o fac, la un eveniment, în România. Fiind un transilvănean din Cluj-Napoca, mă bucur să pot promova valorile noastre cât de des pot.

Ne puteți da mai multe detalii despre workshop-ul pe care îl veți susține în timpul evenimentului? 

Voi vorbi puțin despre provocările din prezent, care apar într-o industrie atât de dinamică precum cea auto, dar focusul meu va fi pe tehnologii de manufactură și testare. Ne confruntăm cu o creștere în funcționalitate, o complexitate mai mare a produselor noastre, care trebuie să fie produse la o calitate mai mare și livrate pe piață într-un timp mai scurt, încurajând activ și optimizarea costurilor. Astfel, standardizarea și flexibilitatea coexistă în liniile noastre de producție.

Cel mai nou eveniment dedicat deep technology din Estul Europei, Codiax va dezbate subiecte de ultimă oră, legate de tehnologie, în zilele de 16 și 17 noiembrie, la Cluj-Napoca, și 18 noiembrie, la Sibiu. Compania Continental Automtive Systems Sibiu este Platinium partner al evenimentului.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close