Diversitatea generează performanţa organizaţiei

Un centru de design, un centru de Inginerie, cinci uzine și peste 30.000 de angajaţi, din ţări și culturi diferite, sunt câteva cifre care vorbesc despre dimensiunea activităţii Renault din regiunea Euromed – Africa, din care face parte și România.

Radu Mavrodin

Director Resurse Umane (Euromed-Africa) @ Renault

Această diversitate structurală, împreună cu imperativele de performanţă, ne obligă să punem în sinergie toate resursele de care dispunem, în pofida barierelor existente, datorate, în mare măsură, diferenţelor dintre noi. Prin urmare, una dintre politicile de resurse umane pe care punem un accent deosebit, în momentul de faţă, la nivel de regiune, este diversitatea: de gen, de vârstă, de origine și de stare de sănătate/handicap.

Gen

În lumea Renault, meseriile nu au gen. Femeile contribuie nu doar la crearea mașinilor, ci, potrivit studiilor din industria auto, influenţează peste 60 la sută din decizia de cumpărare a unei maşini noi. De aici, decizia logică de a lansa, în 2010, planul Women@Renault, care regrupează iniţiativele Grupului în materie de diversitate femei/bărbaţi, la nivel mondial. Este vorba despre o reţea socială internă, prezentă în 11 ţări, ce are drept misiune promovarea diversităţii de gen, ca pârghie de performanţă a companiei. Ea vizează, în primul rând, o evoluţie a proceselor de resurse umane (recrutare și gestiune a carierelor), pentru a oferi egalitate de șanse și accesul femeilor în posturi de conducere. România este un exemplu în acest sens, cu 31 la sută femei atât în inginerie, cât și în zonele de fabricaţie, procent mult peste media industriei auto (18 la sută). Asta nu înseamnă că nu putem progresa, mai ales în ceea ce privește compoziţia managementului.

Handicap

Grupul Renault facilitează integrarea persoanelor cu handicap în mediul de lucru: implementarea acţiunilor specifice de integrare, amenajarea locurilor de muncă, acţiuni de comunicare şi de sensibilizare a salariaţilor și crearea unei reţele interne, pentru a rămâne cât mai aproape de nevoile lor.

Origine

Grupul Renault favorizează diversitatea culturală şi socială în echipele din toate ţările în care este prezent. Dacă facem un zoom pe regiunea Euromed-Africa, vom descoperi un Centru de design, bazat în București, în care lucrează oameni de șapte naţionalităţi diferite, un Centru de Inginerie ce coordonează activitatea pentru gama Logan, la nivel mondial (11 uzine), patru uzine Renault operaţionale în Maroc, România și Turcia, și încă una în Algeria, care va fi inaugurată în toamna lui 2014. Este cadrul perfect pentru o politică de mobilitate de succes. Activitatea din industria auto este organizată pe proiecte și permite mobilitatea de competenţe. Astfel, demarajul uzinelor din Tanger (Maroc) și Oran (Algeria) a beneficiat de suportul specialiștilor români: zeci de operatori, din ambele uzine, au fost formaţi la Mioveni, dar am avut și ingineri și operatori români, trimiși acolo în misiuni de scurtă sau lungă durată. La fel, în 2008, o echipă de circa 40 de ingineri din Turcia a fost integrată în echipele centrului de inginerie de la București, pentru a asigura continuitatea unor proiecte transferate în România.

Vârstă

Grupul Renault veghează asupra menţinerii echilibrului între generaţii şi îşi însoţește angajaţii de-a lungul întregii lor vieţi profesionale. Pune preţ pe experienţă, pe cunoştinţele angajaţilor cu vechime, dar contribuie și la instruirea și inserţia profesională a tinerilor. Centrul de inginerie din România, înfiinţat în 2006, uzina din Tanger (Maroc), deschisă în 2012, și uzina din Algeria, ce va fi inaugurată în 2014, sunt cele mai noi proiecte ale regiunii Euromed-Africa. Fiind vorba de proiecte greenfield, ele au fost create cu echipe tinere și motivate. Succesul lor a fost dat, însă, și de schimbul de cunoștinţe și infuzia de know-how din partea uzinei din Pitești, cu peste 15 ani de experienţă în industria auto Renault, a celei de la Bursa (Turcia), cu mai mult de 40 de ani de experienţă, și din partea ingineriei din Franţa. Toate aceste lucruri sunt dovada că, într-o lume plină de pasiune, echipele mixte, cu mai multe naţionalităţi, cu obiceiuri culturale și experienţe diferite, obţin cele mai bune rezultate, deși, de cele mai multe ori, în jurul aceleiași mese se vorbesc multe variante ale limbii engleze/ franceze. 🙂

DESPRE RADU MAVRODIN

A absolvit Facultatea de Matematică București, Şcoala de Studii Politice și Administrative București și École Nationale d’Administration, la Paris, în Franţa. Şi-a început activitatea profesională în domeniul materialelor de construcţii, în cadrul Grupului Lafarge, unde a ocupat diferite poziţii de management, atât în ţară, cât și în Franţa: șef de proiect, director de strategie, director parteneriate e-Business, controlor de gestiune Regiunea Africa, director Divizia Beton România. În 2005, s-a alăturat Grupului Michelin, unde a fost, pe rând, director de Resurse Umane România-Balcani și responsabil la nivel de Grup al Proiectului Competenţe. S-a alăturat Renault România în 2010, în funcţia de director executiv resurse umane. În 2012, a devenit director resurse umane al regiunii Euromed-Africa și a păstrat și responsabilităţile directe pentru activitatea din România.

 articol publicat în sb.business – ediţia de primăvară 2014

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close