Doar 2 angajați români din 10 se consideră loiali companiei pentru care lucrează

În timp ce 70 la sută dintre salariații români spun că ar lua în considerare o schimbare a locului de muncă dacă găsesc o variantă mai bună, doar doi din zece angajați din mediul privat se declară loiali companiei pentru care lucrează. Zece la sută dintre ei nu cred deloc în loialitatea față de un angajator, arată un studiu realizat de UP!Your Service, lider global în construirea unei culturi superioare a serviciilor.

Principalul motiv ce afectează loialitatea salariaților români față de angajator este nerecunoașterea meritelor, susțin 44,8 la sută dintre participanții la studiul UP! Your Service. Un rol important îl are și salariul, alături de beneficiile extra-salariale acordate de companie (32,3) și volumul mare de muncă (28 la sută), mediul de lucru stresant (24,8 la sută) ori controlul exagerat al activității (24 la sută). Loialitatea față de locul de muncă este influențată negativ și de lipsa oportunității de a avansa în carieră (20,6 la sută), procesele de lucru greoaie (17,8 la sută), relația cu șeful (16,8 la sută), lipsa oportunității de dezvoltare pe plan profesional (16,5 la sută), pedepsele sau penalizările (14,2 la sută) sau relația cu colegii (12 la sută).

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

„Deși salariul este cel mai important factor în alegerea locului de muncă, acesta nu mai reprezintă principalul motiv pentru care un angajat părăsește angajatorul actual. De fapt, lipsa aprecierii este astăzi cel mai important motiv pentru care angajații iau în calcul schimbarea locului de muncă. Aprecierea pe care o așteaptă nu vine doar de la manager sau nu înseamnă doar beneficii și compensații, ci trebuie să răspundă și la întrebarea: <Cât de valoros sunt eu aici?>, pe care și-o poate pune un angajat. Dacă nu se simte valorizat, acesta va fi tentat să caute un nou loc de muncă, iar factorii decisivi în alegerea sa vor fi salariul oferit și reputația brandului”, spune Elena Călin, CEO UP! Your Service România.

Perspectivele de dezvoltare și feedback-ul managerilor, principalii factori de loializare

Patru din zece salariați din privat consideră că managerii nu le încurajează și sprijină dezvoltarea, iar mai bine de jumătate spun că nu primesc feedback valoros de la manager, care să îi ajute să se dezvolte, sau consideră că organizația nu investește în ei și nu le oferă posibilitatea de a învăța lucruri noi și de a-și extinde aria de cunoștințe și abilități. Aproape 60 la sută consideră că organizația pentru care lucrează nu le dă șansa să-și construiască un plan de carieră sau să promoveze și nici nu oferă cursuri de formare care să-i ajute să își construiască abilități de care au nevoie pentru a-și dezvolta activitatea, arată studiul UP! Your Service.

Când vine vorba despre ce face angajatorul actual pentru a-și loializa angajații, o treime dintre respondenți nu consideră că organizația în care lucrează desfășoară inițiative de loializare. Ceilalți spun că printre metodele de loializare întâlnite în compania lor se numără încurajarea lucrului în echipă (33,1 la sută), mediul de lucru plăcut și relaxat (24,5 la sută), exprimarea liberă a ideilor și feedback-ul constant (23,9 la sută), pachetul complex de beneficii extrasalariale (16,5 la sută), echilibrul între viața profesională și cea personală (16,5 la sută). Mai puțini sunt cei care se bucură de faptul că organizația oferă șanse egale de dezvoltare și avansare în carieră pentru toți angajații (14 la sută), organizează evenimente dedicate familiilor angajaților (9,2 la sută), le arată constant angajaților cât de importanți sunt pentru companie (8,5 la sută).

Studiul UP! Your Service România a fost desfășurat între 1 și 30 septembrie, pe un eșantion format din 2.042 de respondenți salariați din mediul privat.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close