eJobs: 6 din 10 angajați și-ar schimba locul de muncă, în următorul an

63 la sută dintre angajaţi au în plan să-și schimbe locul de muncă, în următorul an, și doar trei la sută dintre ei sunt deciși să rămână la actualul loc de muncă o perioadă mai lungă de trei ani, arată un studiu realizat de eJobs.

Întrebați care sunt principalele criterii în funcție de care își aleg angajatorul, 86 la sută dintre respondenți au pus, în vârful clasamentului, salariul și pachetul de beneficii. Aproape la fel de importantă (84 la sută) este reputația companiei. Importanța acestui criteriu crește de la an la an. Pentru peste 70 la sută la sută dintre respondenţi, contează programul de lucru şi flexibilitatea companiei, iar 16 la sută menționează, în premieră, părerile actualilor angajați despre companie și dacă firma se preocupă de starea lor de bine la muncă.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

„Dacă acestea sunt criterii generale ce predefinesc alegerile candidaților, când vine vorba despre exemplul practic al celei mai recente angajări, 73,4 la sută dintre respondenți spun că au fost convinși să aplice sau să accepte un job în compania pentru care lucrează în prezent de reputația pe care aceasta o are pe piață. Pentru 66,4 la sută, cel mai mult a contat primul interviu cu recrutorul, în timp de 53,4 la sută au menționat părerile foștilor și actualilor angajați – adică, tot o formă de reputație organizațională”, declară Bogdan Badea, CEO la eJobs România.

În procesul de recrutare, 65 la sută apreciază cel mai mult întrebările relevante în cadrul interviurilor. Urmează feedback-ul rapid venit din partea recrutorilor și detalierea anunțului de angajare. 32,4 la sută apreciază dacă salariul este specificat în anunț, iar 30 la sută se așteaptă ca recrutorul să poată răspunde la întrebări tehnice, care țin de fișa postului. „Subiectul transparentizării salariilor devine tot mai actual și ne apropiem cu pași repezi de atingerea acestui prag. Acest lucru a fost confirmat, recent, de numărul impresionant de oameni care accesează zilnic Paylab.ro, primul comparator de salarii din România. În doar trei luni, peste 50.000 de angajați au intrat pentru a vedea cum se poziționează pe piața salariilor”, spune Bogdan Badea.

O altă concluzie a studiului este legată de modul în care candidații își doresc să fie abordați de angajatori. Candidații și angajații își doresc să vadă la angajatori o abordare umană și personală, motiv pentru care, atunci când fac orice fel de evaluare a acestora, primele aspecte menționate sunt cele ce țin de criterii strict subiective. 52 la sută au plecat de la ultimul job fiindcă nu erau fericiți și motivați, 35,8 la sută nu se simțeau apreciați, iar 31,3 la sută erau nemulțumiți de salariu. Asigurarea satisfacției angajaților este, de altfel, și principala recomandare pe care o au de făcut departamentului de HR.

Doar trei din zece angajatori oferă feedback în urma interviurilor de angajare. Asta deși lipsa feedback-ului este una dintre principalele nemulțumiri ale candidaților și angajaților. Patru din zece candidați se plâng de faptul că nu primesc vreun răspuns de la recrutori, în urma interviurilor de angajare. „Mai mult decât atât, 70 la sută dintre respondenți nu ar mai aplica niciodată, în viitor, pentru un job deschis într-o companie cu care au o astfel de experiență. Se reconfirmă că feedback-ul este principala metodă de <retenție> a candidaților și că ignorarea lui aduce deservicii majore reputației de angajator. Pe termen lung, se poate dovedi cea mai mare piedică în a aduce oameni valoroși în companie”, arată CEO-ul eJobs România.

Studiul a fost realizat în perioada august-septembrie, pe un eșantion de 1.300 de respondenți.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close