eJobs: Aproape jumătate dintre angajați inventează scuze pentru a lipsi de la birou când au interviu pentru un nou job

Pe piața muncii extrem de competitivă din România, angajații sunt mereu în căutarea unui loc de muncă mai bun. 74 la sută dintre respondenții unui sondaj desfășurat în noiembrie de către eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România, au mers cel puțin la un interviu în ultimul an, iar 33 la sută au avut chiar trei sau mai multe interviuri în această perioadă.

Șapte din zece români își programează interviurile de angajare în timpul programului doar atunci când nu au altă soluție, în timp ce zece la sută susțin că toate interviurile avute în ultimele 12 luni au fost stabilite pe parcursul zilei de lucru la locul de muncă actual. Pentru a se pregăti și a merge la interviu, 63 la sută dintre angajați obișnuiesc să-și ia o zi de concediu, însă patru din zece recunosc că preferă să inventeze scuze pentru a lipsi de la birou pentru interviu.

Principalele scuze: programare la medic, formalități birocratice sau urgențe de familie

Cel mai des întâlnite scuze folosite de angajații care merg la un interviu în timpul programului sunt programările la medic (46 la sută), formalitățile birocratice (41 la sută) și urgențele în familie (32 la sută). 12 la sută dintre angajați spun că merg la masă atunci când vor să plece la interviu, zece la sută că au programare la service auto, iar opt la sută că au o întâlnire de serviciu în afara biroului. Alte scuze menționate sunt problemele personale, fără a fi furnizate detalii exacte superiorilor, sau nevoia de a merge la anumite cursuri sau examene.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Mai mult de o treime dintre respondenții la sondajul eJobs (37 la sută) spun că nu întâmpină, de obicei, dificultăți atunci când e nevoie să găsească scuze pentru a pleca la un interviu de angajare, dar 29 la sută recunosc că le este teamă că vor fi refuzați de superiorul direct. Doar 23 la sută dintre angajați spun că le este greu să găsească o scuză plauzibilă când vor să lipsească de la birou pentru un interviu.

Șase din zece angajați sunt convinși că superiorul lor direct consideră veridice scuzele folosite

Doar zece la sută dintre angajați se tem că șeful și-ar putea da seama care este adevăratul motiv al plecării și consideră că acesta crede scuzele invocate în mică măsură sau chiar deloc. De aceea, peste 60 la sută preferă să nu discute cu nimeni din birou despre motivul real al absenței, iar dintre cei 40 la sută care o fac, 56 la sută aleg să spună unui coleg din același departament, iar 40 la sută unui coleg din alt departament, de care sunt apropiați.

61 la sută sunt însă convinși că superiorul lor direct consideră veridice scuzele folosite pentru a pleca la un interviu. Aproape jumătate dintre respondenți (47 la sută) susțin că șeful lor nu a aflat niciodată despre participarea lor la un interviu de angajare, în timp ce, în cazul a 18 la sută, adevăratul motiv al absenței a ajuns la cunoștința superiorului direct cel puțin într-unul din cazuri.

Dacă șeful ar afla despre interviul de angajare într-o altă companie, 37 la sută dintre respondenții la sondajul eJobs consideră că nu ar exista vreo repercusiune, 38 la sută cred că acest lucru ar afecta relația cu superiorul, iar 15 la sută se tem de faptul că acesta le-ar trasa sarcini suplimentare. Un angajat din zece consideră inclusiv că ar putea fi sancționați sau chiar concediați într-o astfel de situație. De aceea, dintre angajații care au declarat că discută, de regulă, cu cineva din companie despre faptul că urmează să meargă la un interviu pentru un nou job, 17 la sută aleg să spună chiar șefului.

Jobul actual, prioritar în raport cu interviul într-o altă companie

78 la sută dintre angajați spun că lipsesc cel mult două ore de la serviciu atunci când merg la un interviu, iar restul susțin că au depășit acest interval. Mai mult de o treime (37 la sută) dintre cei care au fost la un interviu în ultimele 12 luni au compensat de fiecare dată cu ore suplimentare timpul lipsit de la birou, iar 46 la sută au făcut acest lucru doar când a fost nevoie.

Când interviul de angajare se suprapune cu o urgență la locul actual de muncă, aproape jumătate (46 la sută) dintre respondenți reprogramează sau anulează interviul pentru a gestiona urgența de la birou. Alți 25 la sută dintre angajați încearcă să delege sarcina de serviciu unui coleg, dacă este posibil, iar 16 la sută caută o scuză pentru a amâna rezolvarea urgenței. Cei mai mulți dintre respondenți (58 la sută) nu au fost puși, în ultimii trei ani, în situația de a reprograma sau anula un interviu de angajare, ca urmare a unei urgențe apărute la birou, dar restul au făcut asta cel puțin o dată.

Studiul eJobs a fost realizat în perioada octombrie – noiembrie, pe un eșantion de 1.330 de respondenți, dintre care 80 la sută sunt salariați fără funcții de conducere. 59 la sută dintre participanții la studiu sunt femei și 41 la sută bărbați, iar categoria dominantă de vârstă (66 la sută) este 26-45 de ani.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter