Elite Business Women: Cum devin internaţionale afacerile româneşti?

Sunt IMM-urile româneşti pregătite să devină internaţionale? O companie de educaţie antreprenorială, Elite Business Women, promovează deja de doi ani afacerile româneşti peste graniţele ţării.

Anul acesta, împreună cu Iniţiativa pentru Competitivitate – INACO, Elite Business Women duce antreprenoriatul feminin românesc la un alt nivel și deschide porțile larg pentru oamenii de afaceri care vor să-şi ducă business-ul pe pieţele din Europa de Vest.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

În cadrul mai multor conferinţe de networking, care deja au avut deja loc în Regatul Unit, Portugalia, Belgia şi Italia, antreprenoarele din România au avut ocazia să-şi promoveze afacerile, ideile de dezvoltare şi au încheiat parteneriate cu furnizori şi clienţi străini. Ultima întâlnire de internaţionalizare a avut loc în 23 noiembrie, la Bruxelles, sub denumirea Meet up by INACO & Elite Business Women, unde au fost aduşi la aceeaşi masă reprezentanţi ai mediului de afaceri belgian cu antreprenorii români, într-un exercițiu de networking şi debate.

„Pentru mediul de afaceri din Europa de Vest şi din SUA, internaţionalizarea afacerii este lucru obişnuit. Este chiar necesar pentru dezvoltarea business-ului, iar România tocmai a prins gustul unor pieţe puternic dezvoltate, cu un comportament de consum bine definit. Cu toate acestea, există diferenţe majore de la o piaţă la alta, există reguli diferite, iar rolul acestor conferinţe, în care afaceriştii români se întâlnesc să discute punctual cu omologi de-ai lor britanici, portughezi, belgieni ori italieni, este vital pentru dezvoltarea unor parteneriate durabile şi eficiente”, declară Bianca Tudor (foto), preşedintele Elite Business Women şi co-organizatorul conferinţelor internaţionale de business şi networking.

Firmele românești se adaptează la cerințele rigorilor occidentale

„Firmele româneşti sunt interesate de ieşirea pe pieţele globale. Sună ca o promisiune de câștig rapid, un termen exotic, care atrage, însă sunt oare pregătite pentru internaționalizare? Este o întrebare dificilă, dar răspunsul este mai mult spre <da> decât spre <nu>, dacă se respectă câteva principii de bază. Lucrăm cu peste 6.000 de afaceri româneşti, în cadrul Elite Business Women, și observ câteva lipsuri absolut vitale: prezența în online, printr-un website mereu actualizat cu informaţii utile, prezența în Social Media, cu o strategie de comunicare a brandului personal și a brandului companiei, analiză de piaţă și poziționare pe piață, strategie de internaţionalizare”, explică Bianca Tudor.

Ca răspuns la această nevoie, ELITE Business Women – comunitatea femeilor antreprenor din Romania – derulează, în 2017, programul Media Kit pentru IMM-uri. Proiectul de educaţie antreprenorială este iniţiat în contextul în care 56,3 la sută dintre români au acces la Internet, Facebook a depăşit 9,6 milioane de utilizatori în România, iar promovarea în mediul online a devenit un must-have pentru orice companie. În egală măsură, programul Media Kit pentru IMM-uri este dublat de o puternică activitate offline, prin evenimentele de networking și antreprenoriat, la nivel naţional și internațional.

7 întrebări pe care trebuie să le punem dacă ne dorim internaţionalizarea afacerii

  1. Avem deja puse bazele unui brand al companiei?
  2. Avem o strategie de comunicare a brandului în mediul Online?
  3. Suntem într-un moment de profitabilitate a afacerii?
  4. Există cerere pentru serviciile și produsele noastre pe piețele pe care le targetăm?
  5. Care sunt top 3 competitori în pieţele targetate?
  6. Care este strategia de pozitionare pe piață?
  7. Ce resurse pot aloca acestui proces de internaţionalizare (financiare, umane)?

Pentru a participa la conferinţele internaţionale, femeile-antreprenor din România se pot afilia reţelei Elite Business Women. Mai multe informații pot găsi aici.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter