EY lansează o aplicație ce ajută companiile să se conformeze mai ușor sistemului TVA split

Aplicația EY VAT check permite utilizatorilor să verifice simultan și în toate bazele de date ale ANAF dacă furnizorii și beneficiarii sunt înregistrați în scopuri de TVA în România, au un cod de TVA care nu este valid, aplică TVA la încasare și plata defalcată a TVA.

2018 a început cu un nou set de reguli privind plata TVA, prin intrarea în vigoare a mecanismului TVA split. Chiar dacă acesta vizează doar companiile aflate în insolvență sau care au datorii la plata TVA, în realitate, obligațiile tuturor plătitorilor de TVA au devenit mai complexe, din 1 ianuarie. Pe lângă obligația de a verifica dacă furnizorii lor au un cod valid de TVA, dacă acest cod a fost declarat inactiv și dacă aplică TVA la încasare, companiile trebuie să verifice și dacă acești furnizori aplică plata defalcată a TVA.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Îndeplinirea tuturor acestor obligații atrage costuri și resurse suplimentare, care sunt uneori ignorate de contribuabili, fiindcă sunt mari consumatoare de timp și o povară pentru angajați. Nerespectarea obligațiilor atrage sancțiuni considerabile, ce pot ajunge până la 100 la sută din valoarea TVA, așa cum s-a dovedit în nenumărate inspecții fiscale. Există totuși soluții care, prin utilizarea tehnologiei, pot simplifica semnificativ efortul companiilor și pot reduce timpul alocat acestor operațiuni de verificare.

„Încurajăm companiile să descopere soluții personalizate pentru business-urile în care sunt implicate, astfel încât acestea să ajute la optimizarea anumitor procese și la reducerea timpului petrecut în activități de rutină. De asemenea, considerăm că utilizarea unor soluții smart, create special pentru nevoile companiei, conduc la dezvoltarea afacerii, dar ajută și în procesul de digitalizare – obținerea biroului fără hârtii. În acest sens, echipa noastră de consultanți fiscali a dezvoltat aplicația EY VAT Check, pentru a sprijini companiile să se conformeze mai ușor noilor reglementări privind TVA split”, explică Alex Milcev (foto), Partener EY România.

EY VAT check poate verifica atât tranzacțiile curente, cât și pe cele precedente, funcționează independent de sistemul ERP al companiilor și poate fi folosită imediat, fără costuri de adaptare. Pentru utilizarea EY VAT check, utilizatorii trebuie doar să încarce o listă cu codurile de TVA ale partenerilor, sau, și mai simplu, declarația 394. Aplicația afișează apoi toate informațiile necesare despre furnizori și beneficiari, astfel încât utilizatorii să se poată conforma ușor sistemului TVA split. EY VAT Check poate fi accesată aici.

DESPRE EY ROMÂNIA

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 250.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de circa 31,4 miliarde de dolari, în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2017. În România, EY este lider pe piaţa serviciilor profesionale de la înfiinţare, în 1992. Cei 770 de angajaţi din România şi Republica Moldova (Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău) furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri, către companii multinaţionale şi locale.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter