Farma e noul IT&C – de ce este profitabilă și cât costă o farmacie online

Potrivit specialiștilor ContentSpeed, o platformă de eCommerce ce oferă soluții dedicate farmaciilor independente și marilor lanțuri naționale, faptul că nouă din zece români iau medicamente fără a consulta un medic se poate transforma într-o oportunitate uriașă pentru persoanele care vor să înceapă o afacere în acest domeniu.

„Deși nu este neapărat etic să încurajăm automedicația, faptul că oamenii își cumpără medicamente singuri este un potențial enorm de vânzare în mediul online pentru farmacii. Un exemplu notabil este farmacia care, cu doar patru puncte de lucru și un magazin online, a realizat o cifră de afaceri de peste 68 milioane euro, în 2017, și a dovedit contribuția majoră a vânzărilor generate de online”, explică reprezentanții ContentSpeed.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Potrivit acestora, principalul avantaj al unei farmacii online este nivelul investiției: în vreme ce licență pentru o unitate fizică costă cel puțin 50.000 de euro, la care se adaugă și alte cheltuieli, o farmacie online ar fi de zece ori mai puțin costisitoare și ar aduce și alte beneficii, precum extinderea națională, fidelizarea clienților, faptul că un coș de cumpărături online este cu cel puțin 30 la sută mai mare decât bonul de casă și avantajul de a avea un program non-stop.

Specialiștii ContentSpeed estimează că nișa de farmacii online va avea o evoluție similară cu cea a IT&C, acum zece ani, și Fashion, în ultimii trei, mai ales după promulgarea legii nr. 160, din 9 iulie 2018, pentru modificarea și completarea Legii farmaciei nr. 266/2008, care permite vânzarea produselor de tip OTC și online. Anul trecut, valoarea pieței de eCommerce a ajuns la 2,8 miliarde de euro, în creștere cu 35 la sută față de 2016, anul în care România a înregistrat cea mai mare creștere din Uniunea Europeană. Iar previziunile pentru 2018 sunt de 3,2-3,5 miliarde.

În 2017, valoarea pieței de RX și OTC a fost de trei miliarde euro, cu 3,6 la sută mai mult decât în anul anterior. În primul semestru din 2018, piața farmaceutică a crescut cu 17 la sută față de aceeași perioadă a anului anterior, până la 7,6 miliarde lei, iar consumul fizic de medicamente a crescut cu șase la sută, de la 6,16 miliarde de unități, în prima jumătate a anului trecut, până la 6,54 miliarde, în semestrul I din 2018. Pe prima poziție se află categoria Lifestyle OTC, cu vânzări de 187,6 milioane de lei și o cotă de piață de 23,2 la sută, în T2 2018. Circa zece la sută dintre cheltuielile lunare ale unei gospodării din România sunt îndreptate spre produse farmaceutice. Numărul farmaciilor fizice trece la peste 7.400.

Farmaciștii, invitați să „voteze” pentru viitorul profesiei lor

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close