Farmaciile Dona își accelerează extinderea prin francize

Acționarii Grupului Dona anunță o schimbare strategică majoră: extinderea printr-un sistem de franciză.

Antreprenori din domeniu sunt invitați să se alăture brand-ului Farmacia Dona și să-l dezvolte împreună, în condiții de păstrare intactă a independenței fiecărei firme. Partenerilor li se oferă acces la un sistem integrat pe verticală (cu activități în achiziții, distribuție en gros, marketing), cu condiția respectării stricte a regulilor ce au stat la baza dezvoltării brand-ului Farmacia Dona de până acum.

Primele patru farmacii francizate se redeschid oficial zilele acestea, în urma finalizării procesului de rebranding. Două dintre ele sunt în București, una în Alexandria și una în Roșiorii de Vede. Alte patru farmacii partenere se află în diverse stadii ale procesului de implementare a sistemului de franciză: trei în București și una în Alexandria. Până la finalul anului 2016, vor fi francizate încă 20 de farmacii, iar procesul va fi accelerat în anii următori. „Oferta brand-ului Farmacia Dona se adresează profesioniștilor în sănătate și antreprenorilor români care doresc pentru pacienții lor un nivel îmbunătățit al serviciului farmaceutic, rezultate mai bune în ceea ce privește indicatorii financiari și rezistență sporită la intemperiile industriei. Sistemul de franciză pe care îl oferim este mult mai mult decât un simplu contract de vânzare-cumpărare de marfă în grup sau unul de consultanță în afaceri. Păstrăm intact spiritul antreprenorial, pe care noi îl considerăm esențial pentru succesul pe această piață”, anunță Eugen Banciu, președintele Grupului Dona.

Partenerii care aleg să-și desfășoare activitatea sub brand-ul Farmacia Dona au acces la un set de instrumente esențiale pentru dezvoltare, acumulate în mulți ani de experiență și încercări: apartenență la un brand mediatizat constant, capabil să crească real traficul de pacienți în farmacie, proceduri de lucru eficiente și automatizate, programe de evaluare și dezvoltare continuă pentru farmaciști și asistenți, condiții comerciale avantajoase, activități de marketing și merchandising negociate profesionist cu producătorii de medicamente și suplimente alimentare, suport pentru eficientizarea activității și consultanță de management.

De asemenea, farmaciile partenere pot implementa designul modern specific brand-ului, gândit de o echipă de experți în arhitectură de retail pentru a asigura o atmosferă cât mai confortabilă pentru pacienți, cu spații și fluxuri menite să favorizeze interacțiunea lor cu farmaciștii. „Prin parteneriatele pe care le dezvoltăm, vom crește disponibilitatea serviciilor Dona, care vor fi de același nivel în toate farmaciile sub acest brand, indiferent de firma care administrează respectivă unitate. Clienții ne vor găsi mai aproape de casa lor sau de locul de muncă și vor avea acces mai ușor la o gamă extinsă de produse destinate sănătății și sfaturi profesioniste. Sperăm ca, până la finalul anului, numărul clienților care calcă pragul Farmaciilor Dona, în fiecare lună, să treacă de 2,5 milioane”, completează președintele Grupului Dona.

Pentru intrarea în sistemul de francizare Farmacia Dona poate candida oricare deținător de licențe de farmacie din România, cu experiență și seriozitate în domeniul retailului farmaceutic. Selecția se face în funcție de potențial și de interesul real de dezvoltare. Investiția financiară inițială variază între 20.000 și 50.000 de euro, în funcție de dimensiunea farmaciei și a nevoilor de implementare. „Deși suntem foarte mândri de tot ce am realizat până acum prin forțe proprii, cu șapte unități farmaceutice foarte apreciate de pacienții noștri și stabile din punct de vedere financiar, am considerat că un parteneriat cu un grup de profesioniști cu multă experiență și pricepere, așa cum sunt cei de la Dona, ne-ar ajuta să facem saltul la un nivel superior. Practic, avem șansa să ne dezvoltăm similar unui lanț de farmacii puternic și să oferim pacienților noștri servicii farmaceutice mult îmbunătățite, fără a renunța la independența noastră”, declară Luiza Negreanu, proprietar al primelor farmacii partenere, integrate recent.

DESPRE FARMACIA DONA

Sub marca Farmacia Dona funcționează circa 300 de farmacii, deținute de șapte companii, în care sunt implicați în jur de 2.500 de farmaciști, profesioniști în domeniul sănătății și antreprenori. Peste 2,3 milioane de români trec lunar pragul farmaciilor Dona, răspândite în toate județele. În perioada ianuarie-iunie, grupul de firme Dona a obținut o cifră de afaceri de 471 milioane de lei, cu 11,5 la sută mai mare față de semestrul anterior. Pentru 2016, cifra de afaceri vizată de Grupul Dona este de peste un miliard de lei. Un nou depozit de produse farmaceutice va fi inaugurat la finalul anului, după o investiție de circa patru milioane de euro. Situat în Chitila, cu o suprafață totală de peste 7.000 de metri pătrați, destinați spațiului de depozitare și birourilor, noul depozit va fi complet automatizat la standarde europene și va asigura întreaga activitate de logistică a Grupului.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter