forFITOUT vrea să cucerească Franța, cu o divizie cu 60 de angajaţi

În 2014, firma de amenajări de spaţii de birouri forFITOUT era un startup cu cinci angajaţi, afaceri de 800.000 de euro, 30 de clienţi şi 40-45 de contracte.  Acum are 12 angajaţi, 160 de clienţi, un portofoliu cu peste 500 de proiecte, şi afaceri de 1,6 milioane de euro, în 2016.

Fondată în 2013, de Cezar Gămulescu (foto), forFITOUT mizează în 2018 pe afaceri de peste două milioane de euro. Planurile companiei vizează, pe lângă proiectele din România, şi dezvoltarea unei divizii în Franţa, unde are deja cereri. „Franţa este o piaţă bazată aproape exclusiv pe recomandări. Dacă nu ai lucrări impecabile, stai acasă. Ai acces la licitaţii, dar nu prezinţi credibilitate, indiferent de preţul pe care îl oferi, şi eşti înlăturat elegant”, a spus Cezar Gămulescu la ZF Live. În schimb, firmele de profil din Franţa au marje de profit de până la 20 la sută, faţă de 6-6,5 la sută, nivelul atins de forFITOUT pe plan local.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Firma  a derulat deja două proiecte pe piaţa franceză – cel mai recent la Dijon, unde amenajează o clinică stomatologică. În urmă cu câţiva ani, a stopat proiectele externe și s-a concentrat pe dezvoltarea pe plan local. „În fiecare an am avut cereri din Franţa. Acum am decis să luăm proiectul din Dijon, cu un buget de 250.000 euro pentru 200 mp”, afirmă Cezar Gămulescu.

Pe piața locală, forFITOUT oferă un serviciu la cheie, design&build, și se adresează în special chiriaşilor clădirilor de birouri. Printre proiectele derulate se numără Floreasca Tower, Euro Tower (sediul Top Factoring, Sport Vision), Global City Pipera (Honda, Ford, Vaillant), Braşov Business Park şi Kane Restaurant din Bucureşti. Bugetul pentru amenajarea unui spaţiu de birouri este undeva la 130-160 euro/mp, fără mobilier. În general, companiile amenajează mare parte din suprafeţele închiriate sub formă de open space. Amenajarea unui post de lucru costă 350-400 euro/mp, la middle management 500-600 euro/mp, în timp ce la un CEO costurile ajung şi la 2.000 euro/mp.

Pe zona de mobilă, firma lucrează cu două fabrici de mobilă din Italia, cu care are contract exclusiv, şi o serie de alţi parteneri. „Nu există un tipar la cererile românilor. Depinde de experienţa fiecăruia. Unii sunt foarte sofisticaţi, alţii vor ceva foarte simplist. Ne adaptăm la cererea fiecăruia, suntem flexibili, în funcţie de bugetul clientului”.

În opinia lui Cezar Gămulescu, la nivel tehnic, proiectele de amenajări de birouri de pe plan local sunt net superioare celor din alte ţări şi sunt foarte puţine proiecte în străinătate care acceptă să dezvolte spaţii de birouri la nivelul de dotări şi tehnologie pe care îl au cele din România. „Pieţele europene au ajuns într-o fază de stabilitate, elementele clădirilor s-au standardizat și nu se mai construieşte aşa mult. Nu mai este profitabil să ducă tehnologia mai sus. Dar în România este o bătălie pentru chiriaşi, aşa că şi tehnologia este net superioară”.

Pe de altă parte, diferenţa de bugete dintre România vs Vest este uriaşă, în condiţiile în care costul cu forţa de muncă şi marjele de profit ale firmelor de amenajări sunt mult mai mari. „În România, putem amenaja 1.000 mp cu 150.000 de euro, în Vest nu-ţi ajung nici 450.000 de euro ca să faci proiectul”.  Având în vedere cererea şi profitabilitatea pieţei franceze,  Cezar Gămulescu vrea să ducă acolo o echipă de 60 de oameni, angajaţi din România.

Pe piaţa românească, un arhitect de interior ajunge la un venit anual de 20-25.000 de euro, dar sunt cabinete de proiectare cunoscute, unde arhitecţii ajung şi la 50.000 de euro brut. Un project manager are undeva la 1.000-1.500 de euro pe lună, dar veniturile lui pot depăşi 4.000 de euro, în cazul celor care coordonează proiecte. „Am primit oferte şi de 15.000 de euro pe lună, pentru a coordona un proiect timp de trei ani”, mărturisește Cezar Gămulescu. Absolvent al Universității Spiru Haret, pe marketing şi comerţ exterior, el a făcut și un MBA româno-canadian. „Nu aş vinde firma asta pentru nimic în lume”, spune el.

De-a lungul anilor, mare parte dintre dificultăţile întâmpinate de antreprenor au fost cauzate de termenele de plată foarte extinse din România, care creează probleme de finanţare. „Avem linii de credit de 400.000 de euro, deschise la două bănci. Ca să porneşti o astfel de afacere, îţi trebuie minimum 800.000 de euro, ca să poţi acoperi facturile, din cauza termenelor lungi. Trebuie să te asiguri că ai fonduri”.

Despre forFITOUT

Este o firmă care se adresează clienților ce-și doresc implementarea la cheie a unui proiect de amenajări interioare. Produsele și serviciile companiei punctează amenajări de birouri, spații rezidențiale, hoteliere, spații industriale, spații medicale, restaurante. Deține o gamă de servicii extrem de variată, de la proiectare și design, mergând spre execuție de lucrări de amenajări interioare și instalații, management de proiect, soluții speciale de finisaje sau chiar logistică și relocare de companie.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close