Formarea unui florist durează cel puţin trei luni și „costă” peste 2.000 de euro

FlorideLux, unul dintre cei mai mari retaileri de aranjamente florale și cadouri online și offline din România, investește, în medie, 2.000 de euro pentru pregătirea unui profesionist în aranjamente florale.

Perioada de pregătire a floriștilor angajați de FlorideLux durează circa trei luni. Chiar dacă media de investiție pentru fiecare florist, în vederea pregătirii și a training-ului specific, este de cel puțin 2.000 de euro, investițiile pentru formarea începătorilor sunt mult mai mari, iar uneori ating pragul de 5.000 de euro.

În plus, periodic, FlorideLux organizează sesiuni de pregătire cu un master florist olandez, care atrag după sine investiții de 3.000 de euro. „Evoluția pieței de HR în floristică este una atipică, având în vedere faptul că nu există școli profesionale dedicate, facultăți sau colegii, ci doar cursuri și specializare la locul de muncă. De aici și importanța pe care o acordăm pregătirii profesionale a echipei noastre”, declară Marius Dosinescu (foto), CEO și fondator FlorideLux.

Conform CEO-ului FlorideLux, training-urile se desfășoară la sediul companiei, sub formă de ore de pregătire dedicate, dar și de pregătire la locul de muncă. Pentru că se lucrează intensiv cu majoritatea tipurilor de flori, învăţăceii acumulează rapid atât noțiuni ce țin de întreținerea plantelor, cât și de realizarea buchetelor și aranjamentelor florale. „Observăm, de la an la an, că interesul românilor pentru meseria de florist este în continuă creștere. Mulți dintre ei, însă, aleg să lucreze pe cont propriu, fără forme legale. Pentru ca balanța să se echilibreze în favoarea florăriilor, este necesar ca acestea să țină cont de nevoile și dorințele angajaților, lucru pe care FlorideLux deja îl face. Credem cu tărie că performanța se poate realiza doar în grupuri mari, sub îndrumarea unor specialiști”, spune Vlad Iliescu, General Manager al Centrului de Creație Atelierele Ilbah.

În plus față de training-urile de specialitate, echipei FlorideLux i se oferă și salarii direct proporționale experienței, bonusuri în funcție de orele suplimentare petrecute la locul de muncă, bonuri de masă în perioadele aglomerate, asigurări medicale, iar celor din provincie li se asigură cazare gratuită în București. „Foarte mult timp, floriștii au fost văzuți ca vânzători de flori, nu artiști. Prin intermediul sesiunilor de training pe care le organizăm, încercăm să le oferim poziția pe care o merită, astfel încât să fie clară diferența dintre ei și comercianţii de flori”, afirmă Marius Dosinescu.

În prezent, echipa FlorideLux este formată din 15 persoane, iar până la finalul anului compania dorește să recruteze șase floriști cu experiență de minimum patru ani, dar și trei fără experiență, care vor participa la sesiuni de formare la locul de muncă.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter