GALERIE FOTO. „Revelionul” oamenilor de afaceri germani: „Unitate prin comunitate”

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK Romania) a serbat, săptămâna trecută, alături de peste 850 de invitați, începutul unui nou an. Tema evenimentului – Unity through community/ Unitate prin comunitate – a dorit să arate că doar o comunitate puternică poate crea unitate.

La acest lucru s-a referit și oaspetele de onoare al serii, președintele României, Klaus Iohannis, care a subliniat că această temă se înscrie perfect în exigențele unei abordări pe termen lung, în favoarea consolidării unei comunități de afaceri puternice, capabile să valorifice oportunitățile viitorului. „Performanța durabilă nu înseamnă doar beneficii pe termen scurt, ci obținerea de realizări economice în mod constant și pe termen lung”, a spus președintele României.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Dar acestea nu pot fi obținute decât într-un mediu predictibil și stabil, a avertizat Klaus Iohannis, astfel că atenţia trebuie să se îndrepte asupra mediului de afaceri, „care s-a confruntat în ultima perioadă cu provocări dintre cele mai nefireşti în planul calităţii şi predictibilităţii măsurilor economice”. Președintele spune că îşi doreşte o economie sănătoasă, care să beneficieze de o „guvernare responsabilă şi de politici predictibile, astfel încât beneficiile de astăzi să nu devină iluzorii mâine sau să impună costuri nemeritate pentru generaţiile viitoare”.

Foto: AHK România

Despre frustrările oamenilor de afaceri, lipsa de predictibilitate și de încredere, a vorbit și președintele Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane, Dragoș Anastasiu. Soluțiile ar trebui să vină tot dinspre mediul de afaceri, este concluzia sa. AHK România a creat, în cei 15 ani de existență, o comunitate puternică, prin care încearcă să influențeze pozitiv deciziile politice, dar „este nevoie ca fiecare să se implice. Așa vom crea unitate”, a spus Dragoș Anastasiu.

Foto: AHK România

Ambasadorul Republicii Federale a Germaniei, Cord Meier-Klodt, a constatat, în călătoriile sale, că este nevoie de mai multă implicare în toată țara, nu doar în regiunile privilegiate. Iar companiile germane și-au luat un angajament pe termen lung în acest sens în România, fiindcă doresc să contribuie la prosperitate, să ofere perspective, parteneriate bazate pe încredere și locuri de muncă stabile. „Desigur, pentru asta au nevoie de transparență decizională la nivel politic, un cadru legislativ stabil și de predictibilitate, mai ales în ce privește politicile fiscale. Și încă două aspecte sunt importante și acestea pot fi rezolvate, mai ales că există tot sprijinul din partea companiilor germane: infrastructura și forța de muncă. Drumuri, cale ferată, aeroporturi, pe de o parte, liberalizarea pieței muncii, învățământ profesional pe de altă parte. Atât de simplu și totul realizabil. Trebuie doar să se dorească, dar mai ales să se facă”, a spus Cord Meier-Klodt.

Mai multe fotografii pot fi găsite pe pagina de Facebook AHK România.

DESPRE CAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE ROMÂNO-GERMANĂ

AHK România este reprezentanța oficială a economiei germane și cea mai mare Cameră de Comerț bilaterală din România. Înfiinţată în septembrie 2002, numără peste 550 de firme membre. Prin serviciile oferite și evenimentele organizate, AHK România susţine firmele germane la intrarea lor pe piaţa românească şi, în egală măsură, este partener pentru companii româneşti interesate de piaţa germană. Se implică activ în implementarea sistemului de învățământ dual după model german și oferă o platformă GreenTech și o Curte de Arbitraj proprie.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter