Grupul DONA a investit 5 milioane de euro în distribuție și în extinderea rețelei de farmacii, în 2017

Anul trecut, Grupul DONA a înregistrat o cifră de afaceri de 230 milioane euro și o dublare a profitului față de anul precedent. Rețeaua sa de farmacii a depășit pragul de 300 de unități, dintre care 16 în sistem de franciză, iar noul depozit DONA.Logistică, unul dintre cele mai mari din România, lucrează acum pentru peste 300 de clienți.

Suma totală a investițiilor realizate în 2017 s-a ridicat la cinci milioane de euro, alocate pentru finalizarea construcției depozitului de medicamente, pentru achiziția de licențe și reamenajări defarmacii în conformitate cu noua identitate vizuală DONA. Potrivit conducerii companiei, în anii următorii, Grupul DONA își va continua dezvoltarea accelerată atât în distribuția de medicamente, cât și în retail, prin achiziții și parteneriate în franciză.

„Găsim că există destul potențial de creștere a afacerii noastre și păstrăm o atitudine colegială pe piață, suntem deschiși la colaborarea cu ceilalți distribuitori, chiar dacă au lanțuri de farmacii ce par concurente, și vom instrui în continuare studenți și farmaciști. Invităm și alți antreprenori români la o colaborare mai strânsă sub brandul DONA, iar rezultatele peste așteptări ale companiilor care au intrat în franciza Farmacia DONA sunt un combustibil foarte bun pentru motorul nostru. Schimbările organizaționale din ultimii doi ani, datorate apariției francizaților și provocărilor generate de creșterea logistică rapidă, ne ambiționează să dezvoltăm o echipă performantă, cu care continuăm să rămânem un laborator de inovație pe piețele noastre, în același timp cu menținerea eficienței operaționale la nivel de top”, declară Dr. Eugen Banciu, președintele Grupului de firme DONA.

Pentru 2018, reprezentanții companiei își propun creșterea cu 21,5 la sută a cifrei de afaceri, susținută în special de dezvoltarea activității de distribuție și a rețelei de farmacii ce operează sub brandul DONA. Bugetul de investiții pentru anul acesta este de patru milioane de euro.

„Cuvântul cheie rămâne eficientizarea: perfecționarea operațiunilor, optimizarea portofoliului de produse, semnarea de contracte directe cu producătorii. Avem contracte semnate cu producători ce cumulează 70 la sută din piața de medicamente. Suntem o companie matură, care a demonstrat că are o strategie de business corectă. În 2018, ne vom consolida prezența în țară prin deschiderea de unități noi, în special în orașele mici și medii, acolo unde este încă neacoperită nevoia de servicii farmaceutice. Planurile noastre prevăd depășirea nivelului de 330 de unități. Vom continua să investim în training-uri și cursuri de dezvoltare profesională și personală pentru angajații noștri, mai ales pentru personalul din farmacii”, afirmă Mihaela Ungureanu, directorul general al SIEPCOFAR SA.

Distribuția de medicamente este un pilon important de creștere pentru Grupul DONA. Depozitul DONA.Logistică acoperă întreaga activitate logistică a Grupului, dar se adresează și altor entități precum farmaciile independente, farmaciile din alte lanțuri farmaceutice sau de stat. DONA.Logistică colaborează cu peste 300 de clienți. Cu o suprafaţă totală de peste 8.000 mp, destinaţi spaţiului de depozitare şi birourilor, și o capacitate de stocare de 8.000 de paleți, depozitul de medicamente din Chitila este unul dintre cele mai mari din România.

DESPRE FARMACIA DONA

Grupul DONA este format din firmele SIEPCOFAR SA, DONA.Logistică, Dona Marketing Grup și companii în franciza DONA. Grupul DONA, cu o cifră de afaceri de peste 230 milioane euro, reunește 327 de farmacii deținute de 12 companii antreprenoriale cu capital privat românesc și peste 2.500 de angajați. Peste două milioane de oameni trec lunar pragul farmaciilor DONA, răspândite în toate județele. Lista integrală a unităților poate fi consultată aici.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close