Radu Mavrodin (Renault): „Renault? Locul unde oamenii își pot realiza visele”

Radu Mavrodin lucrează pentru Renault din 2009. Director Resurse Umane pentru România și regiunea Euromed – Africa, în cadrul grupului Renault, conduce activitatea de Resurse Umane pentru un sfert din efectivele Grupului. Călătorește în jur de 15 zile pe lună și primește sute de e-mailuri, zilnic. Sunt simplu de imaginat ritmul în care trăiește și complexitatea unui astfel de job. Cu toate acestea, continuă să le zâmbească tuturor, să asculte cu răbdare și, mai ales, să finalizeze cu succes proiecte. Cum reușește? Totul ține de „calitatea oamenilor cu care lucrezi și de o bună organizare”, explică el, simplu.

Investițiile Renault în România au depășit, în 2012, două miliarde de euro, după ce proprietarul Dacia a alocat pieței românești, în perioada 2000-2010, circa 1,63 miliarde euro. Radu Mavrodin ne vorbește despre operațiunile din România ale constructorului global de automobile, de sorginte franceză.

sb.business: Este binecunoscut faptul că Renault are mai multe investiții în România. Automobile Dacia, din Mioveni, județul Argeș, și Renault Technologie Roumanie, din București, sunt cele mai cunoscute. Care este relația dintre aceste companii, în plan local?

RADU MAVRODIN: O provocare serioasă, pentru un nou angajat al Grupului Renault România, este familiarizarea cu structura și cu operațiunile noastre. Este un proces solicitant chiar și pentru cei cu experiență în alte grupuri multinaționale, având în vedere dimensiunile organizației și varietatea activităților. România este singura țară, cu excepția Franței, unde Renault desfășoară toate activitățile unui producător de automobile: design, inginerie, fabricația autovehiculelor, motoarelor și cutiilor de viteză, vânzare și post-vânzare.

Din mai multe rațiuni, unele activități se concentrează într-o entitate juridică separată. Renault Technologie Roumanie, spre exemplu, este partea Grupului Renault România ce reunește activitățile de inginerie, iar Automobile Dacia – activitățile de fabricație. În total, însă, Grupul Renault România este mult mai mare. În prezent, suntem aproape 18.000 de angajați în România, organizați în 13 entități juridice. Revenind la întrebare, relația dintre Renault Technologie Roumanie, Automobile Dacia și celelalte companii ale Grupului Renault în România este una foarte strânsă. Toți suntem Renault și împreună funcționăm ca o singură mare organizație, care concepe, produce și vinde mașini sub diverse brand-uri comerciale.

Cum poate fi caracterizat angajatorul Grup Renault Romania?

Poate suna pretențios, dar pentru mine Grupul Renault România este locul unde oamenii își pot realiza visele. Este cazul meu și al multora dintre colegii mei. Am întâlnit angajați Renault, în România, pentru care cea mai mare satisfacție a reprezentat-o o discuție cu un șofer de taxi mulțumit de Logan-ul său; sunetul unui motor diesel de Dacia, care după 450.000 km continuă să se comporte ca un motor nou; manevrabilitatea și siguranța crescută a Lagunei 3, grație îmbunătățirilor sistemului șasiu făcute aici, în centrul de inginerie din București. Angajații Grupul Renault România sunt mândri de contribuția pe care fiecare și-o aduce la succesul mașinilor care circulă în România și în lume, indiferent de entitatea sau departamentul din care fac parte. Fiecare dintre noi simte că face parte din ceva grandios și vizionar. Tocmai de aceea, motto-ul „Pune-ți amprenta pe viitor” ne reprezintă atât de bine.

Pentru a avea însă rezultate foarte bune, este nevoie de multă pasiune, muncă și învățare continuă, pentru că activăm într-o industrie de înaltă tehnologie, în continuă evoluție și unde concurența este acerbă. Avem, în cadrul Grupului Renault România, meserii în care abia după cinci ani de experiență și training devii un profesionist „împlinit”. Fără flexibilitate și motivație intrinsecă, nu se poate. Când însă acestea sunt prezente, Renault pune la dispoziția angajaților tot ce au nevoie pentru a face performanță la cel mai înalt nivel.

Puteți să ne dați câteva exemple?

Avem mai multe abordări. În primul rând, locul de muncă oferă instrumente, tehnologii, metodologii și echipamente de ultima oră. Apoi, avem cu toții acces la un bazin intern practic nelimitat de expertiză, la care contribuie colegi din toată lumea. Managementul de zi cu zi și procesele de resurse umane completează acest sistem și încurajează dezvoltarea angajatului Grupul Renault România din perspectiva competențelor de specialitate, personale, manageriale și lingvistice. Aici joacă un rol esențial procesele de managementul performanței, learning & development, mobilitate internă și internațională și succession planning, în care noi am investit foarte mult, în ultimii ani. Spre exemplu, în ultimii 11 ani, am livrat 5,5 milioane de ore de training, în valoare de 35 milioane euro.

Cum poate cineva să se alăture Grupului Renault România?

Sugerez celor interesați să urmărească anunțurile de recrutare publicate pe site-urile Grupului Renault România și în media. Studenții și masteranzii sunt invitați să postuleze pentru un stagiu la noi; lor le recomand programul Drive Your Future, desfășurat în primăvara fiecărui an.

DRIVE YOUR FUTURE

În 2013, programul de stagii „Drive Your Future” va avea o durată de trei luni și se va derula în perioada aprilie-iunie. Studenţii în anii terminali şi masteranzii din cadrul facultăţilor tehnice au şansa de fi integraţi în departamentele unora dintre entităţile Grupului: pe platforma industrială de la Mioveni (Uzina de Vehicule și Uzina Mecanica şi Şasiuri), la Matriţe Dacia, la centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie din Bucureşti, Centrul Tehnic de la Titu, Renault Commercial Roumanie (filiala comercială a Grupului) sau în cadrul Direcţiilor de Sisteme Informatice sau Servicii Logistice din București. Prin organizarea acestei noi campanii de stagii, Grupul vine în întâmpinarea studenţilor şi masteranzilor care vor să facă primul pas în carieră şi să se familiarizeze cu o gama variată de activităţi specifice industriei auto. Ei pot astfel beneficia de experienţă relevantă în domeniul ales, îndrumarea unui tutore din cadrul companiei, pe toată perioada stagiului, posibilitatea realizării lucrării de licenţă sau disertaţie, dar şi alte avantaje, precum bursă lunară, transport zilnic, cazare, masa de prânz la sediul companiei. În ultimii zece ani, 700 de studenţi din toată ţara au făcut practică în cadrul Grupului Renault România.

articol publicat în sb.business – ediția de toamnă 2012

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter