Gyöngyi Hunyadi (VCST): „Candidatul vede prin tine, specialistul HR, viitorul său loc de muncă”

Una dintre cele mai importante companii din județul Alba, VCST Automotive Production a crescut progresiv, de la an la an, atât ca număr de salariaţi, cât şi în cifra de afaceri, iar astăzi este un nume important pe harta mondială a producătorilor de componente auto și are parteneri şi clienţi de top, de la Ford, Volswagen și Porsche, la TKP sau DAF.

Departamentul de Resurse Umane al subsidiarei locale ale grupului  belgian BMT este condus de Gyöngyi Hunyadi, un profesionist cu peste un deceniu de experiență în domeniul HR, cu expertiză în selecție & recrutare, talent & performance management, employer branding, employee engagement, compensation & benefits, employee relations, acumulată în companii de top.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

AngajatorulMeu.ro: Cum a început aventura dvs. în domeniul Resurselor Umane?

GYÖNGYI HUNYADI: Experiența mea profesională a început acum mai bine de 25 de ani, iar Resursele Umane ocupă cam jumătate din această perioadă. Momentul în care m-am orientat către HR a fost unul extrem de inspirat și nu regret nici o clipă decizia luată. Eu cred cu tărie că doar atunci poți să lucrezi în HR, dacă iubești oamenii, crezi în ei, ești aproape de ei, îi asculți, le oferi un sfat.

Oamenii sunt mult mai motivați la locul lor de muncă atunci când văd și simt că acolo, la HR, este cineva care are ușa permanent deschisă, îi tratează cu respect și le poate oferi sprijin.

De-a lungul carierei mele, am întâlnit mulți tineri ambițioși, unii ambițioși-calculați, iar alții, ambițioși-agitați. Câștigătorii au fost ambițioșii-calculați, deoarece ei au avut răbdare, au ascultat sfaturile seniorilor, au muncit mult și au urcat treaptă cu treaptă.

Care este întrebarea dvs. preferată în timpul unui interviu de angajare? 

Dintre toate ariile HR-ului, cel mai mult m-a atras și mi-a plăcut partea de recrutare. Este prima interacțiune cu un viitor angajat, și tu, ca recruiter, ai obligația să fii super-profesionist, fiindcă tu ești imaginea companiei în fața acestui om.

Candidatul vede prin tine viitorul său loc de muncă și, dacă are o singură urmă de îndoială, se va comporta ca atare la interviu, iar rezultatul va fi unul nedorit.

Întrebarea pe care o adresez tuturor candidaților este dacă ei consideră că au ceva de îmbunătățit la partea de personalitate. Răspunsurile sunt foarte variate și chiar exotice, aș spune. 🙂 Din ele poți să înțelegi foarte multe despre acea persoană, de exemplu dacă introspecția pe care și-a făcut-o a înțeles-o și a interpretat-o în mod corect, și, de asemenea, dacă răspunsul pe care ți l-a dat este onest sau nu.

Care sunt greșelile elementare care scad șansele de angajare chiar înainte de interviu?

Punctualitatea și atitudinea.

Punctualitatea dovedește mai întâi interesul acelui candidat pentru jobul pentru care merge la interviu, și, în al doilea rând, respectul față de persoana care l-a invitat la interviu.

Atitudinea este un alt aspect extrem de important, din punctul meu de vedere. Am întâlnit mulți candidați care au dat dovadă de foarte mare încredere în sine, dar, când le-am adresat întrebări din zona de expertiză tehnică, au fost scoși total din zona lor de confort.

Care sunt aptitudinile pe care candidații și le trec cel mai des în CV, însă nu corespund realității?

Cunoștințele de limbă străină. Este foarte interesant momentul în care îi provoc să vorbim puțin, în timpul interviului, în limba engleză, de exemplu; unii se pierd, alții încep să se justifice, alții refuză, pur și simplu. Și, cum zice englezul, „so much about my English”. 🙂

În momentul în care demarezi un proces de recrutare – pentru o poziție sau alta –, agreezi cu managerul de business ce-și dorește; dar, din punctul meu de vedere, ca om de Resurse Umane, potrivirea profilului viitorului angajat cu cel al viitorului său șef direct și cu echipa sunt esențiale.

Ce pot face candidații pentru a-și spori vizibilitatea și pentru a fi remarcați de recrutori?

În primul rând, să-și întocmească un CV concret și corect, iar pasul următor este pregătirea unui profil profesionist pe Linkedin.

Cum ar arăta un „portret-robot” al candidatului pe care vi l-ați dori?

În momentul în care demarezi un proces de recrutare – pentru o poziție sau alta –, agreezi cu managerul de business ce-și dorește; dar, din punctul meu de vedere, ca om de Resurse Umane, potrivirea profilului viitorului angajat cu cel al viitorului său șef direct și cu echipa sunt esențiale.

Sunt mai importante calitățile tehnice sau cele interpersonale?

Calitățile tehnice sunt importante, dar, atunci când calitățile interpersonale nu se suprapun cu cultura organizațională a viitoarei companii, din start este un caz pierdut.

Dacă ar fi să oferiți un sfat unui tânăr aflat la început de carieră, cum ar suna? Ce l-ați sfătui pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională?

Să asculte, să treacă prin filtrul gândirii ceea ce a decis să pună în aplicare.

Să fie mereu curios, să fie deschis spre învățare și să nu gândească neapărat la fel ca toți ceilalți; să îndrăznească să fie diferit.

Ce le spuneți celor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase?

De-a lungul carierei mele, am întâlnit mulți tineri ambițioși, unii ambițioși-calculați, iar alții, ambițioși-agitați. Câștigătorii au fost ambițioșii-calculați, deoarece ei au avut răbdare, au ascultat sfaturile seniorilor, au muncit mult și au urcat treaptă cu treaptă.

Celor ambițioși-agitați le spun să fie atenți, fiindcă acolo sus, pe vârf, viscolul este foarte puternic, și dacă nu ești pregătit cu cele necesare (cunoștințe tehnice aferente domeniului în care activezi, people management, inteligență emoțională, asertivitate etc.), riști să îngheți.

În ultimii ani, am constatat că metodele tradiționale de recrutare nu mai funcționează. Candidații nu mai au același tip de motivare, HR-ul s-a transformat în marketing, employer branding și PR, pentru organizația care recrutează.

Cât de dificil este să găsiți angajații potriviți, în domeniul în care activează VCST?

În România de azi, în orice domeniu ai activa, este dificil să găsești angajații potriviți, mai ales în contextul în care, în ultimii trei ani, au plecat din țară 600.000 de specialiști.

Care sunt metodele prin care încercați să atrageți specialiști în companie și ce faceți ca să-i păstrați pe cei mai valoroși?

În ultimii ani, am constatat că metodele tradiționale de recrutare nu mai funcționează. Candidații nu mai au același tip de motivare, HR-ul s-a transformat în marketing, employer branding și PR, pentru organizația care recrutează.

În compania în care activez acum, în zona de employer branding, de exemplu, în fiecare lună avem câte un articol-interviu în mediul online, cu unul dintre colegii noștri. Vizibilitatea companiei a crescut și imaginea a început să devină mai „luminoasă”.

Ce perspective de carieră le oferiți salariaților VCST? Cum îi motivați?

În companie există posibilitatea promovării, atât pe verticală, cât și pe orizontală, respectiv accederea pentru o poziție la nivel de Grup. Persoana care își exprimă dorința de avansare/ promovare este luată în considerare pentru un career path concret, în momentul în care este un high performer (cel puțin în ultimii doi ani) și are o atitudine potrivită față de muncă și ceilalți colegi.

Ce planuri de recrutare aveți, pe termen scurt, mediu și lung?

Planurile de recrutare sunt stabilite foarte concret în cadrul bugetelor pentru anii următori. Creșterile mai semnificative sunt la categoria blue collars.

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera de profesionist în HR?

Toate deciziile sunt importante, dar cele mai semnificative sunt acelea care au impact direct asupra angajaților și asupra bugetelor companiei.

Vă gândiți vreodată să încercați și altceva, într-un alt domeniu de activitate?

Am avut momente în care m-am gândit. Dacă ar fi vreodată să mă orientez către altceva, aș oscila între două domenii total diferite: de a preda la catedra sau de a deschide un restaurant. 🙂

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close