Hornbach a investit 3 milioane de euro pentru specializarea personalului. Ce și cum învață angajații

În cei nouă ani de activitate pe piața din România, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcţii şi grădinărit a investit peste trei milioane de euro, pentru pregătirea angajaților.

„La Hornbach, este esenţială capacitatea angajaților de a putea răspunde oricărui client, indiferent de raionul de care se ocupă, şi de a oferi o consiliere pe măsură. Toți angajații noi beneficiază atât de traininguri standard şi specifice, deoarece ne dorim să fim permanent în topul preferinţelor clienţilor atunci când vine vorba de consilierea specializată oferită de personalul nostru”, declară Mugurel-Horia Rusu, directorul general al Hornbach România.

Potrivit acestuia, compania a investit, de la intrarea pe piaţa locală, în 2007, peste trei milioane de euro în programe dedicate pregătirii angajaţilor noi şi a celor existenţi, iar 59 la sută dintre angajați se află în companie de mai mult de trei ani și jumătate. În acest moment, Hornbach are peste 700 de angajați, din care circa 650 în magazine. Rata medie anuală de fluctuație a personalului este sub patru la sută – sub media din sectorul de retail.

Ce și cum învață angajații Hornbach

Printre cele mai importante cursuri pe care le urmează orice angajat Hornbach înainte de a intra, practic, în atribuțiile fișei de post, se numără școlarizările specifice, precum cele în domeniul acvaristicii, plantelor, cursuri pentru obținerea autorizației de conducere a motostivuitorului, precum și orientare în ceea ce privește procesul de furnizare și comercializare a produselor marca Hornbach și referitoare la gestionarea și încasarea mărfii. La acestea se adaugă şcolarizările standard, precum cele în domeniul vânzării şi cele privind procesele specifice Hornbach.

Training-urile se desfășoară atât în sediul central al Hornbach, cât și în magazine. În funcție de evoluția pieței și a produselor noi în sortiment, școlarizările pot fi susținute și de către furnizori, în magazine. Fiecare tip de training este alcătuit dintr-o parte teoretică și una practică. Cea din urmă vizează exerciții pe tema respectivă, sesiuni de practică în magazin, dar și jocuri de rol finalizate cu un feedback constructiv din partea trainerilor.

La finalul fiecărei săptămâni de școlarizare, are loc o testare prin care se verifică nivelul de cunoștințe acumulat, pentru a stabili punctele cheie care necesită clarificări. „Chiar dacă, în general, recrutăm o persoană care să dețină un minim de cunoștințe despre departamentul în care urmează să activeze, aceste training-uri au rolul de a specializa angajatul, iar apoi fiecare obține o policalificare”, arată Mugurel-Horia Rusu. Angajații beneficiază și de programe de dezvoltare profesională ce urmăresc amplificarea abilităților de leadership, comunicare, organizare, iar în cazurile în care intervin dorința și potențialul unei promovări, compania oferă și un program de evoluție în carieră. Mulți oameni care lucrează la Hornbach au pornit ca șefi de raion și au urcat, treptat, către poziții de directori adjuncți și directori de magazin.

Profilul angajatului ideal

„Hornbach oferă, în mod egal, o şansă tuturor, fie că abia au terminat studiile şi nu au avut ocazia să capete experienţă, fie că se apropie de vârsta pensionării, dar îşi doresc încă să muncească într-un loc care să le ofere satisfacţii profesionale”, spune directorul general al Hornbach România. În acest moment, 46 la sută dintre angajaţi sunt femei, iar restul bărbaţi. Vârsta medie este 37 de ani, însă acesta nu este un criteriu de angajare. „Principalele criterii în baza cărora invităm candidaţii la un prim interviu sunt reprezentate de motivaţia pentru care ne-au ales și capacitatea de a se orienta către client. Încercăm să identificăm, din această primă etapă, care ar fi departamentul sau domeniul de activitate pentru care ar fi potriviţi”, explică Mugurel-Horia Rusu.

Cele mai apreciate sunt persoanele informate asupra domeniului în care activează, cu un grad ridicat de proactivitate, organizare și disciplină, și, nu în ultimul rând, cu dorință pentru o dezvoltare profesională completă. Și implicarea, orientarea către clienţi şi corectitudinea sunt pe lista calităţilor pe care Hornbach le caută la angajaţii săi. Compania se află permanent în căutare de noi angajaţi, fiindcă își dorește o dezvoltare constantă a echipei. Posturile disponibile în acest moment sunt disponibile aici.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter