HPDI: Tot mai multe companii apelează la programele de training și teambuilding cu componentă digitală

În 2017, tot mai multe companii s-au orientat către consultanță și digitalizare. Programele de training ce oferă soluții digitale video, aplicații de follow-up, micro-learning sau teambuilding digital, au fost printre cele mai căutate de companiile din România, potrivit HPDI, companie care furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane prin programe de training și teambuilding.

Anul trecut, piața de coaching a fost într-o continuă dezvoltare, iar acest lucru nu s-a raportat doar la creșterea numărului de companii care desfășoară pentru prima dată programe de dezvoltare pentru echipa lor, ci și la creșterea companiilor care au investit tot mai mult în angajații lor.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Organizațiile investesc în abilitățile de comunicare ale angajaților

Prin programele de training, firmele și-au propus ca angajații lor să dezvolte în special abilitățile de comunicare. „În 2017, cel mai solicitat program de training a fost <Spune pe bune!>, care pune accent pe asertivitate, capacitatea de a comunica succint și eficient, răbdarea de a asculta cu adevărat, abilitatea de a acorda și de a recepta feedback-ul. Toate acestea sunt influențate de maniera în care ne raportăm la ceilalți și la situațiile care ne scot din zona de confort. Acest training înglobează tehnici de formulare și structurare a mesajelor, elemente de conștientizare a stilului personal de comunicare, metode de depășire a propriilor bariere, instrumente pentru îmbunătățirea și adaptarea comunicării în funcție de diferite situații”, declară Petru Păcuraru (foto), fondator și trainer HPDI.

Follow-up digital

Componenta de micro-learning capătă tot mai multă importanță, scade intervalele de timp alocate training-urilor și îmbunătățește follow-up-ul. Un aspect important al oricărui proces de training este follow-up-ul. Și acesta a început să migreze înspre digital. Cu ajutorul aplicațiilor pentru telefoane, procesul se transformă în joc. La finele lui 2017, HPDI a lansat aplicația Backstage, metoda de invatare prin micro-learning. „Scopul aplicației este de a suplimenta activitatea de follow-up dedicată programelor de training susținute de HPDI. Mai exact, de-a lungul a 30 de zile, participanții la training vor primi 15 misiuni care să întărească activitatea de învățare”, spune Petru Păcuraru.

Teambuilding pe tabletă

Pentru dezvoltarea angajaților și crearea unor echipe cât mai omogene, companiile autohtone au apelat la programe de teambuilding care au și o componentă digitală. „Vedeta” teambuilding-urilor de anul trecut a fost E-hunters, un program hi-tech care își propune să dezvolte abilitățile strategice și cele de leadership, dar și devoalarea secretelor muncii în echipă. Chiar dacă activitățile se desfășoară outdoor, participanții interacționează cu ajutorul unei tablete pe care este instalată o aplicație ce le monitorizează progresul.

În 2017, HPDI a interacționat cu circa 100 de companii interesate de dezvoltarea personală și profesională a angajaților, de-a lungul a 298 de evenimente. Numărul total de participanți la programele HPDI a fost de 7.921 de persoane, în 566 de zile de livrare. 5.292 persoane au participat la programe de teambuilding și 2.628 la cele de training. Compania a înregistrat o creștere a business-ului de 20 la sută față de anul anterior, cu o cifră de afaceri de 600.000 de euro.

Fidelizarea angajaților Millennials, obiectivul companiilor în 2018

Perspectivele pentru 2018 au în vedere dezvoltarea pe partea de online a serviciilor oferite de angajatori. În plus, companiile mici vor accesa tot mai mult serviciile de teambuilding. „Piața va deveni mai interesată și educată, în sensul atragerii și menținerii angajaților din categoria Millennials. Companiile vor fi mai orientate mai degrabă spre experiență decât spre teorie, pe măsură ce tot mai mulți manageri sunt din generația Millennials. Mizăm pe o creștere de 20 la sută a pieței locale, în acest an”, afirmă fondatorul HPDI.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close