Iași: Inginerii de la Continental învață mașinile să parcheze singure

Continental utilizează tehnologia automată de conducere pentru a oferi mașinilor o „memorie” pentru procedurile de parcare recurente. După ce a învățat să parcheze, vehiculul poate efectua independent proceduri de parcare la simpla atingere a unui buton.

În mod normal, oamenii sunt cei care trebuie să învețe cum să-și parcheze mașinile – și nu este cea mai populară sarcină printre șoferi. Prin urmare, Continental a dezvoltat o soluție ce poate cel puțin să scutească șoferii de rutina parcării frecvente și repetitive. Noua funcție Trained Parking înregistrează și stochează secvența unei proceduri de parcare. Când trebuie să lase iar autoturismul în același loc, șoferul conduce mașina până unde a început înregistrarea și, la atingerea unui buton, vehiculul efectuează independent procedura de parcare învățată anterior.

În România, o echipă Continental din Iași lucrează la dezvoltarea de sistem: realizează algoritmi și acoperă implementarea software a acestei tehnologii. „Procedurile de parcare, cum ar fi din fața casei în garaj, arată cât de eficientă este deja automatizarea în vehiculele existente. Când vine vorba de repetarea proceselor, automatizarea este deja imbatabilă din punct de vedere al fiabilității. Tehnologia devine tot mai performantă și în ceea ce privește detectarea și reacția în cazul situațiilor schimbătoare”, explică Alfred Eckert, șeful departamentului Advanced Technology din cadrul diviziei Chassis & Safetydin Continental.

Pentru funcția de Trained Parking, Continental utilizează senzori deja disponibili în mașină, precum camerele și radarele, pentru a detecta împrejurimile. Când se învață, adică prima dată când traseul este condus manual, sistemul generează o hartă precisă a împrejurimilor din datele senzorului și apoi stochează această hartă. Când vehiculul se află în zona acoperită de hartă, poate determina poziția sa precisă și poate conduce în mod automat pe ruta învățată. Șoferul poate ieși din autovehicul înainte de activarea procedurii de parcare, deoarece parcarea autoturismelor nu are nevoie de asistență pentru șofer. Trained Parking nu numai că îl scutește pe conducătorul auto de o rutină obișnuită, ci permite și parcarea mașinilor în spații strâmte, în garaj, fără ca șoferul să fie nevoit să se streseze pentru a ieși.

Parcare mai convenabilă pe traseele utilizate frecvent

Funcția Trained Parking va fi disponibilă în două versiuni. Cea care va fi prezentată ca parte a noii lumi a mobilității la Salonul Auto de la Frankfurt, anul acesta, este parțial automatizată și necesită încă supravegherea șoferului. Funcția este activă numai cât timp acesta continuă să apese un buton pe o cheie sau pe un telefon mobil. Acest lucru este de așteptat să fie în producția de serie în 2020. Următorul pas este versiunea complet automatizată, care nu necesită supravegherea șoferului.

Concernul Continental a realizat în 2016 o cifră de afaceri de 40,5 miliarde de euro și are peste 230.000 de angajați în 56 de țări. Între 1999 și 2016, Continental a investit circa 1,2 miliarde euro în activităţile din România. Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate aici. Compania deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de cercetare şi de dezvoltare, în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi. Continental este partener al unui joint-venture în Slatina şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. Continental avea 18.200 de angajaţi la finalul anului 2016 și își va mări echipa cu circa 1.500 noi membri, în acest an, în România.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter