Idei de milioane

Părerile sunt împărţite: unii investitori se plâng că angajaţii de calitate sunt greu de găsit, alţii nu găsesc suficiente cuvinte pentru a lăuda creativitatea şi talentul salariaţilor din România. Ca întotdeauna, adevărul este undeva la mijloc. Bine „struniţi”, instruiţi, stimulaţi şi respectaţi, românii îşi fac datoria, ca orice angajat, din orice colţ al lumii. Angajatorii cu pretenţii au înţeles asta, de multă vreme.

Dan Mărginean

Publisher @ AngajatorulMeu.ro

Frederick Taylor era convins că, într-o companie care vrea să aibă succes, rolul managementului este să gândească, în vreme ce angajaţii de rând trebuie doar să facă. Acum 100 de ani, probabil că părintele managementului ştiinţific nici nu visa că teoria sa va găsi atât de mulţi adepţi tocmai în România. Tradiţionalul „noi muncim, nu gândim” încă ne zgârie timpanul într-un mod al naibii de familiar. Dacă ar vedea ce se întâmplă acum în întreprinderile serioase, probabil că primul gând al domnului Taylor ar fi să urmeze un curs de reconversie profesională.

În zilele noastre, succesul unei companii de top depinde, în mare măsură, de ideile venite din eşalonul doi. Acestea te pot aduce cu un pas în faţa concurenţei, îţi pot apropia clienţii sau, pur şi simplu, te pot ajuta să reduci costurile. Apoi, o idee bună poate face diferenţa între un viitor lider şi un salariat disciplinat, mulţumit că primeşte un salariu şi că are unde veni dimineaţa şi de unde pleca după-amiaza. Nu în ultimul rând, un angajat care se simte apreciat va pune mai mult suflet în munca sa. Iar felul în care eşti tratat la slujbă este cel puţin la fel de important precum salariul. Specialiştii au socotit că, într-un an, plecarea unui middle manager bun te costă salariul lui, înmulţit cu doi. Prea scump.

În Nigeria, Unilever a premiat cele mai bune idei cu excursii la Londra sau în Singapore. Japonezii de la Idemitsu primesc de la angajaţi, anual, peste 100 de sugestii pentru îmbunătăţirea activităţii companiei. Americanii de la Kacey Fine Furniture răsplătesc angajaţii creativi cu bonusuri trimestriale substanţiale. Oare faceţi tot ce aţi putea face pentru a vă păstra angajaţii care gândesc, nu doar muncesc? Aruncaţi o privire în „ograda” voastră! Şi faceţi-o cât mai curând, pentru că acest „detaliu” poate face diferenţa între o companie care va progresa, pe termen lung, şi una (ca atâtea altele), care se va întâlni cu gustul amar al insuccesului.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter