Industriile și tendințele din social media marketing

Puterea rețelelor de socializare pentru mixul de marketing și de comunicare este evidentă. În ultimii șapte ani, transformările din acest domeniu au fost constante și extrem de dinamice. În afacerile de toate dimensiunile, a existat o creștere a popularității marketingului prin platformele de social media, iar numărul platformelor utilizate de companii a crescut de la an la an.

Elena Badea

Managing Partner @ Valoria

Pentru a înțelege mai bine modul în care evoluează marketingul în social media, este esențial să știm care este modul în care acesta este utilizat în mod diferit de industrii și sectoare de activitate, pentru a depăși provocări din ce în ce mai complexe.

Conform studiului Like & Share 2017, un studiu despre social media marketing în cadrul companiilor din România, realizat de compania Valoria, eficiența marketingului în cadrul rețelelor de socializare este recunoscută de 80 la sută dintre companii. De asemenea, 63 la sută dintre acestea spun că social media reprezintă un canal eficient de creare a oportunităților de vânzare, dar numai trei din zece folosesc social media pentru vânzări.

Iată, așadar, care sunt diferențele la nivel de industrii identificate de acest studiu, din răspunsurile celor 339 de respondenți, din 14 industrii, dintre care 16 la sută  cu funcția de CEO/ Președinte/ Director General, iar 70 la sută cu funcția de Marketing Director/ Manager/ Specialist.

  1. Activități pe rețelele de socializare

Marketingul este pe primul loc în topul activităților din social media, pentru companiile din următoarele industrii: producție industrială (27 la sută), servicii financiar-bancare (24 la sută) și industrie alimentară (21 la sută). Analiza competitivă este importantă pentru următoarele industrii: telecomunicații/IT (15 la sută), turism (12 la sută), energie și utilități (10 la sută). Relațiile cu clienții prin intermediul rețelelor de socializare sunt prioritare pentru industria alimentară (17 la sută), construcții/imobiliare (15 la sută), comerț (13 la sută) servicii financiar-bancare (13 la sută). Partea de vânzări este cel mai bine reprezentată în comerț (19 la sută), servicii financiar-bancare (11 la sută) și servicii de publicitate/media (11 la sută).

  1. Tipuri de conținut oferit follower-ilor

Conținutul pe care îl oferă cel mai adesea companiile din turism follower-ilor este cel despre campanii și promoții (27 la sută). Companiile din telecomunicații postează informații companie (istoric, evenimente, inițiative), dar și despre locurile de muncă disponibile (27 la sută). Cele din industria financiar-bancară oferă mai ales informații despre produsele și serviciile lor (23 la sută), ca și cele din industria famaceutică (29 la sută), din construcții (29 la sută) și din sectorul producției industriale (33 la sută).

  1. Bugetul alocat pentru social media marketing

Cele mai multe companii din comerț (31 la sută) au bugete de 1.000-3.000 de euro/an pentru social media marketing, cum au și companiile din industria alimentară (30 la sută). Bugetele între 5.000-10.000 de euro/an apar la cele mai multe companii din turism (25 la sută) și producție industrială (24 la sută). Cele mai mari bugete de social media marketing, de peste 10.000 de euro/an, le au companiile din media și publicitate (33 la sută), din telecomunicații și IT (30 la sută) și din serviciile financiar-bancare (29 la sută).

  1. Beneficiile social media marketing

Ficare industrie dintre cele analizare are un mix diferit de beneficii pe care companiile le extrag din social media marketing. Creșterea expunerii pe piață este cel mai bine reprezentată în turism (22 la sută), construcții/imobiliare (21 la sută) și servicii de publicitate/media (20 la sută). În energie/utilități pe locul unu sunt, la egalitate, creșterea notorietății companiei (15 la sută) și îmbunătățirea comunicării cu angajații (15 la sută). Creșterea vânzărilor, ca beneficiu al marketingului pe rețelele de socializare, este cel mai bine reprezentată în sectorul producției industriale (12 la sută), iar fidelizarea clienților în industria alimentară (18 la sută).

  1. Etapa din procesul de vânzare influențată prin social media marketing

În sectorul producției industriale, companiile folosesc social media cel mai mult post-vânzare, pentru a trimite informări periodice și pentru prospectare – identificarea oportunitaților de vânzare. La fel stau lucrurile și în industria alimentară. Pentru companiile din comerț, construcții și imobiliare, cea mai importantă etapă din procesul de vânzare ce poate fi influențată prin social media este cea de ofertare.

Rezultatele studiului Like & Share 2017 arată că social media marketing este folosită destul de diferit de companiile din diversele industrii analizate. Vedem industrii extroverte, deschise la folosirea în scop de marketing si comunicare a rețelelor de socializare (servicii financiar-bancare, comert, turism), dar și industrii introverte, care folosesc mult mai puțin aceste platforme (energie și utilități, industria farmaceutică/sănătate).

Activități simple, cum sunt răspunsul la comentarii și la mesajele private, conduc la crearea de relații cu clienții, esențiale pentru companii. Atașamentul față de valorile brandului și loializarea consumatorilor sunt realizate prin customizarea, rapiditatea răspunsurilor și un managementul excelent al relației cu aceștia. Diferențele de focus, abordare, context, resurse, expertiză, dintre industriile analizate rămân pregnante, dar numai acelea care vor inova și își vor actualiza continuu modul de a comunica pe rețelele de socializare, vor beneficia de potențialul uriaș de afaceri pe care acestea îl aduc.

DESPRE STUDIU

Studiul Valoria sondează percepțiile directorilor de marketing și managerilor din conducerea companiilor din România, cu privire la rolul marketingului prin rețelele de socializare în cadrul mixului de marketing. Chestionarul, la care s-au primit 339 răspunsuri, a fost aplicat între 9 februarie și 11 aprilie. Raportul prezintă și date comparative cu rezultatele studiului global similar realizat de Social Media Examiner. 12 la sută dintre respondenți provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro, șapte la sută din companii cu cifră de afaceri între 50-100 milioane de euro, 26 la sută din companii cu cifră de afaceri între 10-50 milioane de euro, 24 la sută cu cifra de afaceri între 1-10 milioane de euro și 31 la sută sub un milion de euro cifră de afaceri. 16 la sută dintre respondenți au funcția de CEO/ Președinte/ Director General, iar 70 la sută au funcția de Marketing Director/ Manager/ Specialist. Studiul a fost realizat cu sprijinul echipei Doingbusiness.ro.

DESPRE VALORIA BUSINESS SOLUTIONS  

Este o companie de consultanță, training, și coaching. Misiunea sa este aceea de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor. „Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Credem în oameni și în aspirația lor de împlinire personală și profesională, și în dorința lor de a-și accelera potențialul”, spune Elena Badea, Managing Partner la Valoria.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter