Inginerii de la Continental construiesc mașina viitorului​

Împreună cu colegii lor din întreaga lume, inginerii angajați de Continental, în România, lucrează la șase elemente fundamentale pentru automatizarea completă a autovehiculelor: sistemul de senzori, comunicarea între vehicule, dialogul om-mașină, arhitectura de sistem, fiabilitate, precum și acceptarea conducerii automatizate a vehiculelor.

Continental a construit, în fabricile sale răspândite în toată lumea, componentele și sistemele necesare pentru conducerea automatizată a maşinilor – atât în SUA, cât și în Japonia, China și Europa. Automatizarea autovehiculului se va realiza pas cu pas. De la automatizarea parțială, în 2016, apoi automatizarea înaltă, în 2020, până la automatizarea completă, din 2025.

Conducerea automatizată a vehiculelor va deveni sigură și eficientă cu ajutorul tehnologiei conectate inteligent. „De 145 de ani, oferim produse hardware sub formă de cauciucuri, elastomeri, componente electronice și mecatronice. Datorită extinderii timpurii a activităților comerciale și a preluărilor efectuate în acest sens, dezvoltatorii noștri se ocupă intens cu sisteme de senzori și software, de peste 30 de ani. Expansiunea digitalizării înseamnă că produsele și tehnologiile noastre se modifică tot mai mult. Acest proces de digitalizare permite conducerea automatizată a vehiculelor și deschide calea pentru noi servicii legate de mobilitate”, arată președintele Consiliului Executiv al Continental, Dr. Elmar Degenhart.

Cele șase elemente fundamentale pentru conducerea automatizată a vehiculelor

Sistemul de senzori: Reducerea la zero a accidentelor nu mai este o utopie. Sistemele de asistență cu senzori a șoferului oferă baza pentru aceasta. Ele pot percepe mediul înconjurător cel puțin la fel de bine ca omul. Oglinzile retrovizoare pot fi înlocuite cu sisteme de camere video. Acestea nu numai că oferă un nivel de siguranță mai ridicat, ci reduc și consumul de CO2 al autoturismelor și camioanelor. Pentru fuzionarea datelor senzorilor și evaluarea ulterioară a acestor informaţii, Continental face cercetări în domeniul utilizării inteligenței artificiale și introduce în procesul de dezvoltare cunoștințele sale în domeniul senzorilor și sistemelor de comandă. „Pe viitor, vom încorpora în anvelope senzori cu ajutorul cărora autovehiculul să poată identifica direct caracteristicile carosabilului. Astfel, vom face ca anvelopele să fie o parte importantă a rețelei noastre de senzori din maşină”, explică Dr. Degenhart.

Comunicarea între vehicule: Al „șaselea simț” al mașinii va utiliza internetul. Continental are în lucru un sistem informatic de susținere puternic, cu informații foarte precise despre situația traficului. Baza pentru aceasta este schimbul de date de la senzori între participanții la trafic și calculatoarele mari, dedicate monitorizării traficului. Aceasta duce la creșterea ariei de percepție a senzorilor, care îi permite autovehiculului să „vadă ce este după colț”.

Dialogul între om și mașină: Care este strategia pentru situația în care mașina ajunge, în mod complet automatizat, la ieșirea de pe autostradă, și șoferul trebuie să preia din nou sarcina de a conduce mașina? Continental dezvoltă sistemele necesare pentru acest gen de situații și pentru interacționarea viitoare dintre autovehicul și șofer. În același timp, compania testează noi soluții și schimbă cerințele pentru dialogul om-mașină.

Arhitectura sistemului: Arhitecturile viitoare de sistem pentru conducerea automatizată trebuie să poată gestiona, în condiții de siguranță, volumul imens de date care trebuie să fie prelucrate în vehicul. Este necesar să fie prelucrat, în timp real, un volum de date de la senzori de un gigabit pe minut. Odată cu creșterea performanțelor senzorilor și, implicit, a volumului de date, devine necesară o arhitectură electronică și software puternică și care să fie şi fiabilă.

Fiabilitate: În prezent, sunt utilizate sisteme de asistență care vin în ajutorul șoferului. În cazul conducerii automatizate a vehiculelor, este necesar să fie posibilă, în caz de defectare, o continuare a deplasării în condiții de siguranță a vehiculului sau o oprire controlată, în condiții de siguranță. Sistemele de frânare redundante, concepute în acest sens se află deja în stadiu de dezvoltare. De asemenea, trebuie să fie luată în considerare și siguranța împotriva tentativelor de accesare neautorizată a sistemului. Continental lucrează împreună cu parteneri din industria IT și auto, care identifică astfel de încercări și protejează sistemele maşinii. O astfel de siguranță va presupune o actualizare continuă a software-ului autovehiculului, pentru a putea ține pasul cu cea mai recentă tehnologie, pe întreaga durată de viață a autovehiculului.

Acceptarea: Încrederea în tehnologia utilizată este, în viziunea Continental, baza pentru acceptarea conducerii automatizate a vehiculelor. Crearea acestei încrederi se realizează prin intermediul unui dialog inteligent între șofer și maşină. Șoferul trebuie să știe în permanență ce intenționează autovehiculul. Dezvoltatorii sistemelor actuale de asistență și informare a șoferului țin cont de acest aspect. Răspândirea tot mai largă a acestor sisteme crește nivelul de acceptare a funcțiilor viitoare pentru conducerea automatizată a vehiculelor.

CONTINENTAL ÎN ROMÂNIA

Între 1999 și 2015, Continental a investit 1,13 miliarde de euro în activitățile din România. Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate aici. Continental deține șapte unități de producție și patru centre de cercetare şi dezvoltare, în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi. Continental este partener al unui joint-venture în Slatina şi deține un centru de distribuție al anvelopelor în București. Prin diviziile Chassis & Safety, Interior, Powertrain, Anvelope şi ContiTech, concernul Continental a înregistrat, în 2015, o cifră de afaceri de 39,2 miliarde de euro, şi are peste 208.000 de angajați, în 55 de țări. Aproape 5.000 de ingineri dezvoltă produse şi software în fabricile Continental din România.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter