Iubirile unui bancher

Într-un Ajun de Crăciun, m-a apucat o durere abdominală groaznică și, transpirat de suferință, m-am prezentat la urgențe. Fiind Ajunul Crăciunului, spitalul era cam gol, așa că imediat am intrat în cabinetul doctorului J.

Ovidiu Halunga

Manager sucursală @ Garanti Bank

Nici nu am apucat bine să deschid ușa, că m-a și întrebat unde lucrez. Disciplinat, i-am răspuns că sunt inspector de credite la Banca X și că mă doare rău în partea dreaptă jos. Fără să mă consulte, mi-a zis, cu un aer grav, că trebuie să mă opereze ca să-mi scoată apendicele, dar totuși o să-mi fac și niște analize.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

După ce am intrat în posesia rezultatelor de la analizele de sânge, m-am târât spășit la domn’ doctor. M-a întins pe pat și, în timp ce mă palpa, nu mă întreba în ce zonă mă doare, ci de când lucrez la Banca X. Era ca un leu care, după ce a doborât o antilopă, o linge câteva clipe, înainte de a o sfârteca. Am semnat că refuz să fiu operat, iar a doua zi, un alt chirurg m-a consultat și m-a externat cu colică renală. Apendicele este la locul lui și în ziua de astăzi.

Când am ajuns director de bancă, am avut parte de o nouă dovadă de dragoste față de profesia de bancher. Fiind la volanul mașinii personale, am fost tras pe dreapta de către un polițist singuratic și fără mașină, care, fără nici o introducere, mi-a comunicat că am trecut pe roșu și că-mi va lua permisul de conducere.

Deși nu sună prea romantic, multe iubiri s-au ofilit concomitent cu golirea contului bancar al partenerului. Și în banking, dacă nu ai o ofertă atrăgătoare de produse și servicii, cam rămâi fără pețitori.

Zadarnic am încercat să-i explic că semaforul era verde atunci când am trecut eu. Tipul, care se prefăcea că se apucă de scris procesul verbal, era de fapt interesat să ciugulească niște bănuți de la mine și mă tot întreba unde lucrez. Foarte sec, i-am mărturisit că lucrez la Banca X. Imediat, a închis pixul și, precum șarpele Kaa când încerca să-l seducă pe Mowgli, m-a întrebat ce funcție am la Banca X. Cu o sinceritate prostească, i-am declarat că sunt director. În următoarea secundă, a dus mână la caschetă și a exclamat un „văleleu!” plin de compasiune pentru buzunarul meu.

După unele teorii, iubirea este acel sentiment pe care îl nutrim față de persoane, animale sau lucruri care ne satisfac anumite necesități. Poate că e un pic cam exagerat să vorbim despre iubire în relația dintre bancă și client, dar portofelul și băncile satisfac numeroase necesități. Deși nu sună prea romantic, multe iubiri s-au ofilit concomitent cu golirea contului bancar al partenerului. Și în banking, dacă nu ai o ofertă atrăgătoare de produse și servicii, cam rămâi fără pețitori. O ofertă bună, combinată cu servirea clienților la cele mai înalte standarde, poate genera dragoste la prima vedere, dar pentru o relație de lungă durată este nevoie de multă atenție și de dovezi de dragoste din partea băncii, dovezi care să răsplătească loialitatea clientului.

Pentru a rezista în timp, baza unei relații se formează din încredere, respect și comunicare. În relația bancă-client, încrederea este cea mai importantă. Îmbucurător este faptul că nivelul de încredere al românilor în băncile din România a început să crească și a ajuns, în 2016, la 40 la sută (de la 33 la sută, cât se înregistra în 2011).

Pentru a construi și consolida o relație de durată, un bancher trebuie să iubească ceea ce face și, uneori, să facă ceea ce trebuie să facă, dar să nu fie prea grăbit să închidă umbrela partenerului la primul strop de ploaie.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close