Jürgen Schunn (Auto Schunn): „Mașina este cartea de vizită a românului”

„Mașina reflectă statutul individual. Reprezintă un simbol, este cartea de vizită a românului”. Aceasta este concluzia fondatorului companiei Auto Schunn – al treilea cel mai mare dealer auto Mercedes-Benz din România, după volumul de vânzări -, după 24 de ani în care a făcut afaceri pe piața românească.

„După cei 24 de ani de activitate în România, părerea mea este că românii țin cel mai mult la mașină, apoi la casă și apoi la celelalte bunuri materiale. Principalul criteriu pe care îl au în vedere românii, la achiziționarea unei mașini, este raportul dintre calitate și preț. De asemenea, siguranța și confortul reprezintă două condiții primordiale impuse de clienții români. Sfatul meu este ca ei să țină cont și de calitatea și garanția oferită de dealerul auto. Auto Schunn România pune foarte mult accentul pe aceste criterii, în cele patru centre de vânzări Auto Schunn din Arad, Deva, Suceava și Sibiu”, spune Jürgen Schunn.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Omul de afaceri, născut și crescut în Sibiu, măturisește că business-ul său din România trece prin cea mai bună perioadă. Principalul argument este faptul că acum există cele mai favorabile condiții de piață, ce permit atingerea unor performanțe trimestriale solide. Totuși, n-a uitat perioada cea mai grea din istoria companiei: anii de după criza economică din 2008. „Cel mai mult ne-au afectat măsurile ciclice luate de conducerea de atunci a țării, care au adâncit și mai mult tensiunile. Pentru ca o economie să se dezvolte sănătos, trebuie să beneficieze de susținere solidă la nivel macroeconomic. Aici intervine rolul vital al statului, care trebuie să asigure o legislație și un confort pozitiv pentru mediul economic. Statul trebuie să susțină investițiile, să stimuleze mediul de afaceri, să asigure un climat de continuitate, astfel încât să asigure stabilitate pe piață”, afirmă Jürgen Schunn.

Aș propune măsuri de ajutorare a mediului de afaceri unde e nevoie, aș recurge imediat la măsuri care să inducă încredere în forțele proprii fiecărui jucător de pe piață. La fel de importantă este adunarea unei echipe care să tureze la maxim motoarele de absorbție a fondurilor europene, iar ele să fie folosite pentru investiții care să producă o evoluție mai rapidă a societății.

Investițiile în dezvoltarea Auto Schunn România au dat roadele scontate în acest an: compania a ocupat prima poziție în Topul Național al Firmelor, pe nișa de întreținere și reparații ale vehiculelor. „Evoluția companiei Auto Schunn a fost treptată, dar sigură. Creșterile au fost permanente, cu o scădere a ritmului de creștere pe perioada crizei financiare. Astăzi suntem pe primul loc în Topul Național al Firmelor, pe una dintre nișele pe care ne desfășurăm activitatea: Întreținerea și Repararea Autovehiculelor. Drumul nu a fost deloc ușor. Cu toții am depus eforturi semnificative pentru a ajunge aici. Am făcut investiții solide și încă investim, ne-am ridicat echipa la un nivel de profesionalism ridicat și lucrăm în continuare la adaptarea și implementarea de lucruri și idei noi pe piața românească”, precizează fondatorul Auto Schunn.

Aș aloca toate fondurile necesare pentru a pune punct sistemul educațional: școli, școli profesionale, dezvoltarea formării duale și împreună cu societățile comerciale din domeniile necesare, aș pune la punct liceele specializate, facultățile de profil.

În opinia sa, o problemă ce împiedică buna dezvoltare a sectorului de afaceri local este reprezentată de lipsa unei infrastructuri rutiere bine pusă la punct. În plus, Jürgen Schunn se arată îngrijorat de modificările fiscale recente, care au produs valuri de îngrijorare în mediul de afaceri. „În ultima perioadă, deciziile luate de executiv au condus la o luare de poziție fermă din partea investitorilor autohtoni și străini din România. Ei s-au poziționat, la nivel colectiv, împotriva deciziilor luate de Guvern în ceea ce privește politica fiscală. Sunt îngrijorat îndeosebi de discuțiile cu tentă negativă care se răsfrâng asupra mediului economic din România, pentru că toată piața economică este aruncată în aceeași oală. Chiar dacă există și oi negre, asta nu înseamnă că întreg mediul de afaceri are intenții rele. Ce mă mai îngrijorează este lipsa veniturilor de la bugetul de stat, precum și mărirea bruscă a salariilor. Părerea mea este că aceste măriri ar fi trebuit să se facă în trei-patru trepte, pentru a evita acest șoc economic”.

DESPRE JÜRGEN SCHUNN

S-a bazat întotdeauna în viață pe deviza „Să fii cel mai bun sau să nu fii deloc!”. În zorii democrației românești, când românii încă se străduiau să scape de haina comunismului și să îmbrace pe cea capitalistă, într-un mediu haotic, indus de corupție, șomaj extrem de ridicat și jocuri piramidale, precum Caritas, Jürgen Schunn a făcut primii pași spre ceea ce avea să devină cel de-al treilea mare dealer Mercedes-Benz din România. Primele reprezentanțe Auto Schunn au apărut în vestul țării, iar acum compania are sucursale în Westendorf (Germania), Arad, Deva, Sibiu și Suceava, și este prezentă și în Craiova.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close