Kelly Freeman (ISOC): „Neimplicarea angajaților în strategia corporației riscă să provoace confuzie în rândul lor și o slabă calitate a muncii”

Expert în comunicare guvernamentală, cu 25 de ani de experiență în patru departamente ministeriale britanice și trainer la International School of Communication (ISOC), Kelly Freeman revine la București, ca speaker la Strategic Communication Training by International School of Communication.

Kelly Freeman va susține trei din cele patru cursuri ce fac parte din acest program avansat, organizat între 9 și 12 noiembrie. Temele abordate de-a lungul celor patru zile vor fi Advanced communications and PR strategy, Strategic event management, Internal communications și Public Speaking masterclass. Kelly a răspuns câtorva întrebări legate de importanța comunicării interne în organizaţie și de eficientizarea activității angajaților.

Tendința dominantă: mai degrabă o voce unitară decât o majoritate tăcută

O conștiință colectivă a companiei poate influența performanța business-ului?

Cultura și modul de a gândi sunt esențiale în companie. Fără o conștiință colectivă a obiectivelor companiei, calitatea muncii angajaților este slabă. Aceștia pot deveni individualiști. În mod curent, această situație este dificil de gestionat, iar într-o situație de criză devine imposibil, deoarece un comentariu negativ are un impact mai puternic. De aceea, tendința dominantă recomandată este aceea de a avea mai degrabă o voce unitară decât o majoritate tăcută, care să provoace rupturi și reacții negative.

Cine este responsabil pentru performanța angajaților? HR-ul sau departamentul de comunicare?

Pentru unele companii, responsabilitatea este a HR-ului, iar pentru altele a PR-ului, dar importante sunt sinergia dintre cele două departamente și abilitatea echipei de PR de a influența strategia comunicării interne. A avea influență este esențial – fără aceasta, compania riscă să le trimită angajaților mesaje neclare, iar munca lor va fi ineficientă. Uneori, unirea resurselor – atât a celor umane, cât și a celor materiale – poate ajuta la implementarea strategiei companiei.

Riscurile lipsei implicării angajaților în strategia corporației

Putem realiza o campanie de PR fără suportul angajaților? Care este riscul?

Lipsa implicării angajaților în strategia corporației riscă să provoace confuzie în rândul acestora și o slabă calitate a muncii. Inabilitatea lor de a acționa ca ambasadori ai brandului pentru care lucrează este un risc major, cu impact negativ. De exemplu, în social media, o postare nefavorabilă poate costa foarte mult reputația companiei. De aceea, comunicarea internă este vitală în epoca actuală.

Care este cel mai eficient canal de comunicare pentru companie?

Cel mai eficient canal de comunicare pentru companie trebuie să corespundă cu cel puţin aceste doua criterii : a) este eficient și b) din punct de vedere financiar, este cel mai rentabil. Acestea variază foarte mult pentru fiecare companie şi de aceea este importantă analiza canalelor deja existente, deoarece ele generează date, mai eficient și mai ieftin decât alte opțiuni de pe piață.

Ce putem învăța la cursul tău, pentru a ne eficientiza activitatea?

La cursul meu veți învăța să promovați implicarea angajaților, cum să-i motivați, cum să vă îmbunătățiți productivitate. De asemenea, veți putea învăța care sunt schimbările necesare pentru ca echipa managerială să le inspire încredere angajaților. Veți învăța cum să creați și să implementați o strategie de comunicare internă. Cursul va fi interactiv și se vor realiza studii de caz pe situații reale, cu accent pe soluționarea lor.

Nu în ultimul rând, ne poți împărtăși părerea despre prima ta vizită în România?

Mi-a plăcut foarte mult aici, nu mai fusesem niciodată și Bucureștiul este un oraș frumos. M-au fascinat arhitectura de inspirație franceză și îmbinarea dintre modern și tradițional. Mi-a plăcut foarte mult și căldura oamenilor, extrem de ospitalieri și prietenoși. Am fost uimită de asemănarea dintre limba română și cea italiană, și că am putut înțelege și citi ușor. Le-am povestit tuturor despre România și îmi doresc să revin, să vizitez Transilvania.

Kelly Freeman a fost director de comunicare în Departamentul de Mediu, Alimentație și Probleme Rurale, și a implementat proiecte de comunicare la nivel global, pentru companii și ONG. Este specialist în  dezvoltarea strategiilor de comunicare organizațională și are o bogată experiență în organizarea de evenimente private și guvernamentale.

Cursurile avansate, organizate la București, fac parte din programul Strategic Communication Training by ISOC, organizat în parteneriat cu Creative Business Management. Specialiștii și managerii care înțeleg nevoia unei strategii în procesul de comunicare internă, adaptată la strategia generală de business, se pot înscrie la cursul de Internal Communications pe email, la cursuri@cbmanagement.ro, la telefon 0743 183 353 sau direct pe pagina cursului.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close